Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zulke artikels... Ik heb het dan niet over de inhoud er van, maar gewoon over het feit dat zulke artikels bestaansrecht hebben.

"Slechte zaak! Mochten er met onze dochter niet binnen omdat een deel van hun terras 'adults only' was en we enkel in het speciale familie-gedeelte zouden moeten zitten, maar dat wilden we niet. Hier komen we nooit meer terug!!!"

Zet dát gewoon op Tripadvisor of de FB-pagina van de zaak, en ge hebt uw mening (waar ge recht op hebt) gegeven op een plaats die daarvoor bedoeld is.

Maar om met zoiets in de krant te willen komen (en HLN dat daar dan ook nog eens aan meedoet)?
What's next, live-verslaggeving in het tv-journaal vanuit een brasserie waar een klant misnoegd is omdat zijn steak 'à point' was ipv saignant?

Zonet om 07u15 wakker geworden door drilboren naast ons huis. Een allochtone medemens 2 huizen verder die sowieso al nooit te nauw de regels volgde is nu ook illegaal aan het verbouwen. Die waren nog niet aangesloten op de riolering (I kid you not) en plots zien we vanmorgen een kraantje verschijnen die de trottoir begint open te breken. :wtf: Anonieme camionette, anonieme kraan, anonieme werkkledij van de arbeiders, ... Zonder parkeerverbod of niets, gewoon plaats vrijgehouden door eigen auto's strategisch voor de deur te zetten.

Ik check op de website van Farys: geen werken gepland in deze regio rond deze tijd.

Die gasten zijn daar gewoon illegaal aan het koppelen op de riolering. Kan ik dat ergens aangeven?

10 jaar geleden zou ik van mijn huidige zelf gezegd hebben: "Jij verzuurde kleingeestige regelnever". Maar hoe langer hoe meer besef ik dat ik precies de enige ben op deze planeet die de regels volgt, terwijl de rest er gewoon vierkant hun voeten aan veegt. Alle kosten en lasten zijn voor de braven die de regels volgen. Alle winst en gemak zijn voor een steeds groter wordende groep egoïsten die overal schijt aan hebben. Zo werkt het niet, het zou moeten omgekeerd zijn.
Je kunt alleen op een deftige manier samenleven als de kosten eerlijk verdeeld worden, de voorspelbaarheid daar is, de uitvoering correct gebeurd, ...

Jammer genoeg heerst in Vlaanderen nog al te vaak de mentaliteit van: strenge regels op papier zodat alles zogezegd in orde is, maar in de praktijk laten we iedereen gewoon doen en is er geen enkele opvolging of pakkans. Voor dat laatste moeten burgers dus zelf instaan blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Zonet om 07u15 wakker geworden door drilboren naast ons huis. Een allochtone medemens 2 huizen verder die sowieso al nooit te nauw de regels volgde is nu ook illegaal aan het verbouwen. Die waren nog niet aangesloten op de riolering (I kid you not) en plots zien we vanmorgen een kraantje verschijnen die de trottoir begint open te breken. :wtf: Anonieme camionette, anonieme kraan, anonieme werkkledij van de arbeiders, ... Zonder parkeerverbod of niets, gewoon plaats vrijgehouden door eigen auto's strategisch voor de deur te zetten.

Ik check op de website van Farys: geen werken gepland in deze regio rond deze tijd.

Die gasten zijn daar gewoon illegaal aan het koppelen op de riolering. Kan ik dat ergens aangeven?
Hopelijk ligt daar geen gasleiding 😬

Misschien gewoon een onderaannemer van farys? Voor een simpele aansluiting gaan die dat toch niet op hun site zetten.

Misschien gewoon een onderaannemer van farys? Voor een simpele aansluiting gaan die dat toch niet op hun site zetten.

Man, met al die onderaannemers. Daar krijg ik ook het schijt van. Niemand weet nog van elkaar.

Ik heb het al vaak gezien op werven en nu blijkbaar ook in privé-situaties: met al die louche onderaannemers tegenwoordig is er gewoon niemand die nog weet bij wie ze moeten zijn.

Er zou een wet moeten komen waarbij men verplicht wordt om altijd met het logo van de hoofdaannemer te werken. Het bedrijf met wie de contracten zijn aangegaan.

Bij Fiberklaar was het exact hetzelfde: louche onderaannemer, niets van eigen logo, niets van logo van hoofdaannemer, buitenlanders, spreken de taal niet, ... Alleen hadden die nog het fatsoen om parkeerborden te plaatsen. Maar zijn die werkmannen nu van Fiberklaar, van Farys, van Fluvius, ... of gewoon een halve gare die besloten heeft om het trottoir open te leggen? Niemand die het weet. :unsure:

We leven dus in een wereld waarbij je perfect morgen een kraantje kan gaan huren zonder logo, met anonieme werkkledij, ... heel de stad kan openleggen en niemand zal er een opmerking over maken "want het zal vast wel weer een onderaannemer zijn".
Kijk ook naar Borealis waar de paraplu van hoofdaannemer naar louche onderaannemers tot en met mensenhandel wordt opengetrokken. Vinden we dat eigenlijk allemaal nog normaal?

Laatst bewerkt:
had je verwacht dat ze hun plannen voor het verlof gingen omgooien, omdat jij nù eens wou afspreken? het zijn blijkbaar niet eens close vrienden?
Het waren close vrienden, nu idd stuk minder ja. (Door verhuis van hun en een kind)

Onder het verlof - zeker als ge niet op vakantie gaat - is het makkelijker om door de week eens af te spreken dan erna hè.
Ik probeer de oude vriendschapsband met sommige nog wat te behouden, andere hebben het al lang opgegeven en ik begrijp stilaan wel waarom

Mensen weten precies niet meer hoe een vakantie werkt, de laatste 3 dagen:

- 1 die arriveert om 6:30 sochtends voor check in.
- 1 die wilt dat ik 1 kamer de hele maand juni 2023 blokkeert want ze zou graag 1 willen bij ons slapen maar ze weet nog niet wanneer ze moet eerst nog wat geld sparen.
- 1 die smst. Please book a room. Ik stuur terug hoeveel personen en welke datums. Hij stuurt terug you choose.

Het waren close vrienden, nu idd stuk minder ja. (Door verhuis van hun en een kind)

Onder het verlof - zeker als ge niet op vakantie gaat - is het makkelijker om door de week eens af te spreken dan erna hè.
Ik probeer de oude vriendschapsband met sommige nog wat te behouden, andere hebben het al lang opgegeven en ik begrijp stilaan wel waarom
Altijd terugkeren naar 'Sunscreen' van Baz Luhrmann, tekst oorspronkelijk geschreven door Maria Schmich
Understand that friends come and go
But a precious few, who should hold on
Work hard to bridge the gaps in geography and lifestyle
For as the older you get
The more you need the people you knew when you were young

Ik heb de voorbije 20 jaar ook contact verloren met enkele echt goede vrienden. Er zijn er gewoon enkele vrienden waarvoor je echt hemel en aarde verzet, en de rest, tsja...

Mensen weten precies niet meer hoe een vakantie werkt, de laatste 3 dagen:

- 1 die arriveert om 6:30 sochtends voor check in.
- 1 die wilt dat ik 1 kamer de hele maand juni 2023 blokkeert want ze zou graag 1 willen bij ons slapen maar ze weet nog niet wanneer ze moet eerst nog wat geld sparen.
- 1 die smst. Please book a room. Ik stuur terug hoeveel personen en welke datums. Hij stuurt terug you choose.

Die eerste vind ik nu nog niet zo vreemd. Als iemand zo vroeg arriveert (omwille van vluchten ofzo?) dan is het begrijpelijk dat die even wil kijken of er toch een mogelijkheid is om al op de kamer te kunnen he om op te frissen en te rusten. Toen ik die job nog deed vond ik meestal ook wel een oplossing waarbij die persoon meteen, of alleszins zonder uren te wachten, op de kamer kon.

Dat laatste heeft wel een hoog WTF-gehalte. :lol:
Was dat dan een vaste gast die u kent, of waarom stuurt die u überhaupt al via sms?

Ik ben geen hotel maar een privé Lodge in Kruger NP we hebben alleen maar 4 kamers. De eerste vlucht die hier landt is om 14:00.

Nu de gate van het reservaat heeft die gasten ook gezegd kom maar eens terug na 13'00 dan laten we u wel binnen.

Nee ken die gast totaal niet van de SMS. Was een Franse nummer en zie er normale what'sapp foto uit.

En spijtig genoeg zijn de charlatans freelance travel agents ook meer terug na covid.

Klanten uit Barcelona hebben een "African expert" gevolgd. Die mannen rijden dus elke dag 8-10u om dan 1 nacht te verblijven en door te gaan naar andere Lodge. Ze hebben dus nog niets gezien van het land.

Ook gaan ze door Swaziland wat dus een andere land is dus rental company moet dat weten zodat ze u papieren kunnen geven. Haar antwoord was, ah laat u wagen daar staan en bel de Lodge die gaat u wel komen ophalen. Die lodge is 2u rijden van de border en ff een rental wagen laten staan in een township. Ik heb wel ff de papieren gefixed met de rental.

Terwijl mijn gluten-pijntjes in de darmen nog bezig zijn ben ik vandaag opgestaan met weer een cadeau van de kindjes. Kzal maar een covid testje afleggen.

Mottig
055-DED79-E9-E6-4-D61-98-BF-76-F0-C921-C1-F2.webp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan