Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meer dan een maand geleden (begin juli) tegen een bevriend koppel gezegd dat we nog eens moesten afspreken/iets gaan eten.

Ze hebben 3 weken (bouw)verlof gehad, niks van hun laten horen. En NU komen ze af of we eens willen afspreken, maar wel in een weekend aahja want door de week is het te vermoeiend

Kust ze nu ook eens hè

Intussen ook nog eens moeten zagen bij 2 man of ze het geld dat ik paar weken geleden heb voorgeschoten nog vanzinnens waren terug te storten. Persoonlijk regel ik zoiets de dag zelf, max de dag erna. zeker als het boven de 50€ is

Meer dan een maand geleden (begin juli) tegen een bevriend koppel gezegd dat we nog eens moesten afspreken/iets gaan eten.

Ze hebben 3 weken (bouw)verlof gehad, niks van hun laten horen. En NU komen ze af of we eens willen afspreken, maar wel in een weekend aahja want door de week is het te vermoeiend

Kust ze nu ook eens hè
had je verwacht dat ze hun plannen voor het verlof gingen omgooien, omdat jij nù eens wou afspreken? het zijn blijkbaar niet eens close vrienden?

gisteren een koepel afgenomen van een dak en ik kreeg een steek van een wesp op mijn duim. :sop: der zat een wespennest in.

khad verwacht dat het vandaag minder ging jeuken maar t'is alleen maar erger geworden, hand en pols jeuken nu verschrikkelijk en t'is gloeiend heet :angry:

Pfff alle ramen open en het koelt maar niet af. Het blijft drukkend warm 😓
Je moet zorgen dat je een goede luchtstroom creëert, anders heeft het minder effect dan “alle ramen open”.

De basisregel om de temperatuur zo laag mogelijk te krijgen, is om ramen en deuren open te zetten, zegt Laverge. "Het volstaat om een aantal ramen en deuren van tegenovergestelde gevels open te zetten. Dat genereert de meeste luchtstroming. Stel dat je op een gevel drie of vier ramen hebt, dan zet je beter één raam open aan één kant, en aan de andere kant van de woning nog een raam indien mogelijk. Dat zal meer ventileren dan twee ramen openen aan dezelfde kant."
Het is ook belangrijk dat frisse lucht op verschillende hoogtes de woning binnenkomt. "Doe ramen en deuren op verschillende verdiepingen open, dat creëert de beste luchtcirculatie. Warme lucht stijgt en verlaat het huis via de bovenste ruimtes. Op die manier krijg je luchtstroming in de hele woning, wat de gevoelstemperatuur verlaagt en de warmte draaglijker maakt."

Bron: VRT

Koppijn. (En ellendig werk en warm).
Nu "goed" weer en straks regen, ik ben benieuwd (en zag het liever omgekeerd).
Hier ook al een paar dagen terug serieus koppijn en die hitte nu doet daar ook geen goed aan.
Als dat blijft duren ga ik nog eens opnieuw moeten zien op een afspraak te maken bij mijn neuroloog.

Terwijl mijn gluten-pijntjes in de darmen nog bezig zijn ben ik vandaag opgestaan met weer een cadeau van de kindjes. Kzal maar een covid testje afleggen.

Mottig

Kust ze nu ook eens hè
In verlofperiodes worden ook gewoon veel lange termijnplannen gemaakt en is het ironisch genoeg soms moeilijker om af te spreken dan gedurende het jaar.

Intussen ook nog eens moeten zagen bij 2 man of ze het geld dat ik paar weken geleden heb voorgeschoten nog vanzinnens waren terug te storten. Persoonlijk regel ik zoiets de dag zelf, max de dag erna. zeker als het boven de 50€ is

Idem hier.

Elk op zijn beurt (elk jaar) boekt iemand anders het huisje voor een weekend met vrienden. Ze verdienen allemaal meer dan mij maar de meesten zijn ironisch genoeg toch veel gieriger. Dat vind ik sowieso al een heel slechte eigenschap: meer dan gemiddeld geld hebben/verdienen, maar dan wel extreem gierig zijn.

Ik moest al het voorschot betalen 2 maanden voordien, bijna het volledige bedrag 2 weken op voorhand, de rest bij het weekend zelf een maand geleden, en nu zijn we een maand erachter. Dan zou je denken: met een prefinanciering van 3 maanden op voorhand, zal de sense of urgency bij de anderen wel groot genoeg worden dat ze onmiddellijk gaan betalen zeker?

Ik heb al:
- Het bedrag vermeld (m.a.w. BETAAL DIT BEDRAG)
- Een eerste herinnering gestuurd (dan heeft er ene betaald)
- Intussen hebben we al bij een andere maat gezeten (vriend x) waarbij er ook wat vereffend moest worden, een veel kleiner bedrag. Het uur nadat we daar vertrokken zijn stuurt een kerel die nog niet betaald heeft: "Zeg mac-bc, heb jij het rekeningnummer van vriend x om dat te vereffenen?".
Echt letterlijk moeten terugsturen: Neen, die heb ik niet. Maar zeg pipo, terwijl je toch bezig bent kun je misschien ook dat weekend eens betalen?!

Fucking hell, ik krijg daar het schijt van: zo moeten bedelen achter je eigen geld. Je doet al een favor door op voorhand te betalen, en dan moet je nog bedelen achter uw geld.
Gewoon het feit dat dat "schuldgevoel" (letterlijk dan) gewoon niet aanwezig lijkt te zijn, ik snap dat niet.

Dat je de factuur van een aannemer niet stante pede betaald omdat je eerst wil checken of het werk goed uitgevoerd is, dat is logisch. Maar een betaling aan een vriend EN iets wat al achter de rug is en dus SOWIESO betaald moet worden. Welke reden heb je dan nog om te zeggen "ik ga dat later betalen?".

Pas op, ik ken ook andere rijke gierigaards die al hun betalingen groeperen op het einde van de maand, NADAT er eerst een vast bedrag naar een spaarrekening is gegaan. Om dan op het einde van de maand de stand van zaken van de boekhouding te maken. :rofl:
Ik heb het dan over rijke (gierige) mensen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan