Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

'De Fransman bracht de nacht door in het ijskoude water, in een luchtbel onder zijn boot. De luchtbel maakte het mogelijk te ademen onder water.'

OIP.CAGRTTJAPiWlPrGSES3UsAHaHa

:angry:
Hopelijk pakken ze dat beest af en leggen ze een levenslang verbod tot houden van huisdieren op. Walgelijk.

'De Fransman bracht de nacht door in het ijskoude water, in een luchtbel onder zijn boot. De luchtbel maakte het mogelijk te ademen onder water.'

Ja voor u is dat duidelijk maar je mag er niet van uit gaan dat iedereen de linkt legt tussen titel en beschrijving hurrr

Wees blij dat het nog geen titel is in de trand van: Man kapseist met boot en toen gebeurde dit: , of 10 tips wanneer je met een boot kapseist.

Aanschuiven voor de autokeuring (montage trekhaak)

Natuurlijk mij maar half geïnformeerd en mag aanschuiven gaan voor een volledige keuring van de auto. En een afspraak maken is geen optie kan pas tegen 22/8 en zou 12/8 de caravan gaan halen.

Zulke artikels... Ik heb het dan niet over de inhoud er van, maar gewoon over het feit dat zulke artikels bestaansrecht hebben.

"Slechte zaak! Mochten er met onze dochter niet binnen omdat een deel van hun terras 'adults only' was en we enkel in het speciale familie-gedeelte zouden moeten zitten, maar dat wilden we niet. Hier komen we nooit meer terug!!!"

Zet dát gewoon op Tripadvisor of de FB-pagina van de zaak, en ge hebt uw mening (waar ge recht op hebt) gegeven op een plaats die daarvoor bedoeld is.

Maar om met zoiets in de krant te willen komen (en HLN dat daar dan ook nog eens aan meedoet)?
What's next, live-verslaggeving in het tv-journaal vanuit een brasserie waar een klant misnoegd is omdat zijn steak 'à point' was ipv saignant?
Het ergste van allemaal is dat die mensen dus zelf misnoegd de krant gecontacteerd hebben, om er herkenbaar in te staan. Dit terwijl ze geen recht van spreken hebben.

Hurr durr, we mogen met onze dochter van 6 niet op een ‘adults only (18+)’ terras.

Ja “no shit hé sherlock”. :wallbash:

Het ergste van allemaal is dat die mensen dus zelf misnoegd de krant gecontacteerd hebben, om er herkenbaar in te staan. Dit terwijl ze geen recht van spreken hebben.

Hurr durr, we mogen met onze dochter van 6 niet op een ‘adults only (18+)’ terras.

Ja “no shit hé sherlock”. :wallbash:
Volgende keer staan ze er weer in omdat ze in Amsterdam de Smartshop niet binnen mochten met hun dochter.

In verlofperiodes worden ook gewoon veel lange termijnplannen gemaakt en is het ironisch genoeg soms moeilijker om af te spreken dan gedurende het jaar.

Idem hier.

Elk op zijn beurt (elk jaar) boekt iemand anders het huisje voor een weekend met vrienden. Ze verdienen allemaal meer dan mij maar de meesten zijn ironisch genoeg toch veel gieriger. Dat vind ik sowieso al een heel slechte eigenschap: meer dan gemiddeld geld hebben/verdienen, maar dan wel extreem gierig zijn.

Ik moest al het voorschot betalen 2 maanden voordien, bijna het volledige bedrag 2 weken op voorhand, de rest bij het weekend zelf een maand geleden, en nu zijn we een maand erachter. Dan zou je denken: met een prefinanciering van 3 maanden op voorhand, zal de sense of urgency bij de anderen wel groot genoeg worden dat ze onmiddellijk gaan betalen zeker?

Ik heb al:
- Het bedrag vermeld (m.a.w. BETAAL DIT BEDRAG)
- Een eerste herinnering gestuurd (dan heeft er ene betaald)
- Intussen hebben we al bij een andere maat gezeten (vriend x) waarbij er ook wat vereffend moest worden, een veel kleiner bedrag. Het uur nadat we daar vertrokken zijn stuurt een kerel die nog niet betaald heeft: "Zeg mac-bc, heb jij het rekeningnummer van vriend x om dat te vereffenen?".
Echt letterlijk moeten terugsturen: Neen, die heb ik niet. Maar zeg pipo, terwijl je toch bezig bent kun je misschien ook dat weekend eens betalen?!

Fucking hell, ik krijg daar het schijt van: zo moeten bedelen achter je eigen geld. Je doet al een favor door op voorhand te betalen, en dan moet je nog bedelen achter uw geld.
Gewoon het feit dat dat "schuldgevoel" (letterlijk dan) gewoon niet aanwezig lijkt te zijn, ik snap dat niet.

Dat je de factuur van een aannemer niet stante pede betaald omdat je eerst wil checken of het werk goed uitgevoerd is, dat is logisch. Maar een betaling aan een vriend EN iets wat al achter de rug is en dus SOWIESO betaald moet worden. Welke reden heb je dan nog om te zeggen "ik ga dat later betalen?".

Pas op, ik ken ook andere rijke gierigaards die al hun betalingen groeperen op het einde van de maand, NADAT er eerst een vast bedrag naar een spaarrekening is gegaan. Om dan op het einde van de maand de stand van zaken van de boekhouding te maken. :rofl:
Ik heb het dan over rijke (gierige) mensen.
Waarom ga je eigenlijk ‘naar een huisje’ met die mensen? Klinkt als een en al koppijn en zij toch niet als de meest fantastische vrienden.

Volgende keer staan ze er weer in omdat ze in Amsterdam de Smartshop niet binnen mochten met hun dochter.
In Brustem, op de Chaussée d'Amour

"Papa wou sekswerkster Irina achterwaarts in de poes nemen, maar zijn dochter Chenayah mocht het bordeel niet in om te komen kijken"

"Thuis supportert ze nochtans ook altijd wanneer ik haar mama pak"

Pas op, ik ken ook andere rijke gierigaards die al hun betalingen groeperen op het einde van de maand, NADAT er eerst een vast bedrag naar een spaarrekening is gegaan. Om dan op het einde van de maand de stand van zaken van de boekhouding te maken. :rofl:
Ik heb het dan over rijke (gierige) mensen.

Is dat niet de normale gang van zaken dan? Ik ben nu niet rijk, mss wel gierig, maar dat bovenstaande klinkt perfect normaal. Hoe ga je anders overzicht houden

Is dat niet de normale gang van zaken dan? Ik ben nu niet rijk, mss wel gierig, maar dat bovenstaande klinkt perfect normaal. Hoe ga je anders overzicht houden
Als ik vorige maand vraag of je 15/08 mee wilt (kostprijs staat erbij) en je zegt JA en ik boek dat bijgevolg +ik schiet het voor
Dan moet ik toch niet wachten tot eind juli (laat staat augustus) op mijn centen omdat jij eerst moet zien dat je genoeg kan sparen

Ofwel ga je mee en betaal je ofwel zeg je nee ik kan niet. Het boeit mij toch niet of jij nog kan sparen of niet
Van zodra je zegt dat het oké is verwacht ik de terugbetaling gewoon

Waarom zou je ook je vast spaarbedrag op het eind van de maand aan de kant zetten? Dat doe je toch als je loon toekomt begin vd maand? Dat je alle betalingen van facturen groepeert is nog wat anders, ik heb ook 2x per maand zo'n "betaaldag". Dingen terugbetalen zoals zo'n reis is dan wel weer iets uitzonderlijk dat snel betaald mag worden.

Waarom zou je ook je vast spaarbedrag op het eind van de maand aan de kant zetten? Dat doe je toch als je loon toekomt begin vd maand? Dat je alle betalingen van facturen groepeert is nog wat anders, ik heb ook 2x per maand zo'n "betaaldag". Dingen terugbetalen zoals zo'n reis is dan wel weer iets uitzonderlijk dat snel betaald mag worden.
Hier wordt alles boven de 2500 EUR overgeschreven naar een andere rekening begin van de maand. Dat is het makkelijkste imho.

Ik word betaald op de 25ste :unsure:

en @Silence niks wordt hier ooit betaald voor de laatste dag.

Ik denk dat mijn uitleg toch duidelijk was ? Mooie vriend ben jij in dat geval

Dan weet ik ook wie volgende keer geen uitnodiging meer zou krijgen :unsure:
goede afspraken maakt goede vrienden.

Als jij iets doet zoals in uw voorbeeld dan zal dat betaald worden eind juli wanneer ik de rest betaal. Als jij dat betaalt en zegt ' ok kan je mij uw deel voor 20 juli betalen?' Dan zal je dat op de 19de hebben.

Maar het is gewoon een geval van zelf iets aannemen en dan verwachten dat de rest uw gedachten kan lezen. Als je dat geld binnen de week of voor datum x of y wilt dan moet je dat zeggen.

Doet me vaag denken aan mensen die een factuur sturen en dan twee weken voor de vervaldag aan uw oren beginnen zagen dat ze nog niet betaald zijn. :tongue:

Privé vereffen ik wel al mijn schulden zo snel mogelijk, omdat ik dat anders gewoon vergeet.
Omgekeerd heb ik dan ook de slechte gewoonte om niet te controleren of mensen mij al dan niet terugbetaald hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan