Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede afspraken maakt goede vrienden.

Als jij iets doet zoals in uw voorbeeld dan zal dat betaald worden eind juli wanneer ik de rest betaal. Als jij dat betaalt en zegt ' ok kan je mij uw deel voor 20 juli betalen?' Dan zal je dat op de 19de hebben.

Maar het is gewoon een geval van zelf iets aannemen en dan verwachten dat de rest uw gedachten kan lezen. Als je dat geld binnen de week of voor datum x of y wilt dan moet je dat zeggen.
Eerlijk gezegd vind ik het nu wel logisch/beleefd dat wanneer iemand mij (serieuze) bedragen voorschiet ik dat zo snel mogelijk terugbetaal. Daarvoor eerst schriftelijk een datum moeten krijgen of het anders doen wanneer het uitkomt vind ik gewoon vreemd, tenzij je dan op de vaste betaaldatum gaat kijken of het financieel wel lukt (maar dat zou helemaal te gek zijn).

goede afspraken maakt goede vrienden.

Als jij iets doet zoals in uw voorbeeld dan zal dat betaald worden eind juli wanneer ik de rest betaal. Als jij dat betaalt en zegt ' ok kan je mij uw deel voor 20 juli betalen?' Dan zal je dat op de 19de hebben.

Maar het is gewoon een geval van zelf iets aannemen en dan verwachten dat de rest uw gedachten kan lezen. Als je dat geld binnen de week of voor datum x of y wilt dan moet je dat zeggen.

Dus als ik u op 21 juli 1000 euro voorschiet voor een weekendje weg eind juli, dan betaal jij mij terug op 20 augustus? :unsure:

Eerlijk gezegd vind ik het nu wel logisch/beleefd dat wanneer iemand mij (serieuze) bedragen voorschiet ik dat zo snel mogelijk terugbetaal. Daarvoor eerst schriftelijk een datum moeten krijgen of het anders doen wanneer het uitkomt vind ik gewoon vreemd, tenzij je dan op de vaste betaaldatum gaat kijken of het financieel wel lukt (maar dat zou helemaal te gek zijn).
Dat moet niet schriftelijk zijn, maar je kan toch op zijn minst uw verwachting communiceren ipv er vanuit te gaan dat iedereen uw denkwijze gebruikt en dan kwaad te worden als dat niet zo is.

Waarom zou je ook je vast spaarbedrag op het eind van de maand aan de kant zetten? Dat doe je toch als je loon toekomt begin vd maand? Dat je alle betalingen van facturen groepeert is nog wat anders, ik heb ook 2x per maand zo'n "betaaldag". Dingen terugbetalen zoals zo'n reis is dan wel weer iets uitzonderlijk dat snel betaald mag worden.
Dat bedoel ik inderdaad.

In ieder geval: prioriteit geven aan uw interne boekhouding "om voldoende te sparen" t.o.v. uw vrienden een voorgeschoten bedrag terugbetalen is gewoon fucking raar en egoïstisch (als je niet arm bent uiteraard).

Nog los van het feit dat ik niet onderworpen moet worden aan de interne boekhouding van anderen hun gezin (lees: zijn madam). Wat als zij plots beslist om maar 1 keer per jaar een "betaaldag" te houden? Of wat als ze beslist dat er méér gespaard moet worden? Krijg ik dan mijn geld niet terug ofzo?

Dus als ik u op 21 juli 1000 euro voorschiet voor een weekendje weg eind juli, dan betaal jij mij terug op 20 augustus? :unsure:
Hangt af van wat jij gezegd hebt zeker? Als je niks zegt waarschijnlijk eind juli want dat is wanneer ik over alle op dat moment nog onbetaalde dingen ga.

Dat moet niet schriftelijk zijn, maar je kan toch op zijn minst uw verwachting communiceren ipv er vanuit te gaan dat iedereen uw denkwijze gebruikt en dan kwaad te worden als dat niet zo is.
Maar bij mij in de vriendengroep moet dat niet gecommuniceerd worden, iedereen weet gewoon dat als iemand een serieuze som voorschiet (en dus ook al effectief meer werk heeft gehad aan dat soort zaken) het normaal is om dit zo snel mogelijk te betalen. Allez ik vind niet dat voor elke menselijke interactie er verwachtingen moeten gecommuniceerd worden als (IMO) een overgrote meerderheid dit op dezelfde manier oplost.

Zijn post ging trouwens ook wel over meer vertraging dan wat je met jouw werkwijze zou krijgen dacht ik.

Maar bij mij in de vriendengroep moet dat niet gecommuniceerd worden, iedereen weet gewoon dat als iemand een serieuze som voorschiet (en dus ook al effectief meer werk heeft gehad aan dat soort zaken) het normaal is om dit zo snel mogelijk te betalen. Allez ik vind niet dat voor elke menselijke interactie er verwachtingen moeten gecommuniceerd worden als (IMO) een overgrote meerderheid dit op dezelfde manier oplost.

Zijn post ging trouwens ook wel over meer vertraging dan wat je met jouw werkwijze zou krijgen dacht ik.
Mja ok, dat dus ook wel in mij geval zou het max 4 weken duren, als dat een probleem is dan moet je mss geen dingen voorschieten.

Hangt af van wat jij gezegd hebt zeker? Als je niks zegt waarschijnlijk eind juli want dat is wanneer ik over alle op dat moment nog onbetaalde dingen ga.

Anderzijds kost het ook niet veel moeite om dan gewoon even te sturen dat ge het eind van die maand zult betalen he, dan wéét de andere partij dat ge het niet vergeten zijt en het dus gewoon enkele weken later in orde wordt gebracht.

Ik heb veel meer tijd om te ranten in mijn verlof dan erbuiten. En als ik rant tijdens mijn werkuren, dan moet ik die 's avonds inhalen. Uw logica klopt dus niet.
je rant terug op mensen in de bouw = bouwverlof is voorbij, want anders waren ze niet aan het werk. kdenk dat het niet zozeer over uw verlof ging. allez, das toch hoe ik het zie in die context

Mja ok, dat dus ook wel in mij geval zou het max 4 weken duren, als dat een probleem is dan moet je mss geen dingen voorschieten.
Voorschieten is op zich geen probleem en bij reservatie kan maar ene betalen dus je kan niet anders werken. Gaat over +-800€ dat van onze rekening ging (72€ per persoon - 154€ per koppel)

Normaal schiet ik het wel voor met Visa en tegen dat het van de rekening gaat heeft iedereen al gestort dus maakt het geen probleem.
Nu heb ik in die whatsapp de volgende stapkes moeten doorlopen
1. Vragen wie meewilt en het bedrag doorgegeven dat het zou kosten
2. Gezegd dat het gereserveerd is + het bedrag per persoon
3. Rekeningnummer nogmaals erin gezet voor wie het niet had
4 -> Verschillende die zeggen dat ze ofwel cash meebrengen of al gestort hebben
5. Ik bevestig even van wie ik het geld heb gehad
6. Gezien dat ik van één vriendin het geld heb gehad, maar niet van haar vriend dus even vragen of ze het juist begrepen hebben of iets fout is gelopen
7. Persoon uit stap 4 zegt nogmaals dat hij cash meebrengt.

En nu moet ik nog mensen persoonlijk aanspreken om te vragen of ze wel gaan storten of cash gaan meebrengen.
Dat ik ook een idee heb hoe het zit met ons rekening.
Als ik nog van 3 mensen geld moet (215€) + de verwarmingspremie van de overheid (100€) + cash back van Tomorrowland (+90 & 100€) telt het toch al door.
Allé hier komen ook rekeningen binnen die betaald moeten worden en ik had ook min of meer graag geweten hoe het zat zonder te schuiven tussen spaar - zichtrekening omdat er enkele betalen wanneer het hun uitkomt.

We zijn dit weekend Tomorrowland geweest, een andere vriend heeft de taxi betaald. Ik heb maandag gewoon gestuurd hoeveel ik hem moest en dat met de gsm overgeschreven. 30 seconden werk hé en even goede vrienden

Aanschuiven voor de autokeuring (montage trekhaak)

Natuurlijk mij maar half geïnformeerd en mag aanschuiven gaan voor een volledige keuring van de auto. En een afspraak maken is geen optie kan pas tegen 22/8 en zou 12/8 de caravan gaan halen.
2h heeft dat spel geduurd.

Bij de eerste inspecteur een hele rant krijgen dat hij er alleen voorstaat en 2 poorten moet doen. Dan later waren ze met 5 man bezig om naar de onderkant van de auto voor mij (Nissan GTR) aan het kijken voor de uitlaat.

Dan toekomen op uw werk om te merken dat een aantal cliënten informatie hebben achtergehouden, waardoor ik heel het dossier kan aanpassen.

In de jaren stilletjes toen men nog naar de bank ging om een overschrijving te doen, kan ik dat begrijpen dat men alle betalingen in 1 trip bundelde, maar vandaag kan je met een paar tikken op je gsm gemakkelijk alles regelen.

Ik zou dan toch verwachten dat als ik jou geld voorschiet, jij tegen mij zegt 'op het einde van de maand krijg je het terug, is dat ok?' zodat ik me niet nodeloos moet afvragen of je het vergeten bent. Als die afspraak er wel duidelijk is met jouw vrienden, uiteraard goed dan.

Al contact gehad met het OCMW hierover?
ja, in gent kunnen we terecht plezant is anders even op de tanden bijten tegen dat school begint hoop ik alles weer in orde te krijgen. Zit hier met twee tieners. Na slechte tijden komen goede tijden zeker ?
Wie mij beetje volgt hebben we ons misserie al gehad afgelopen jaren ( ook deels ons eigen schuld )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan