Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal akkoord met dat programma en die bende omhooggevallen parvenus die van zichzelf denken dat ze het licht hebben uitgevonden. Alleen al de titel, TOPmakelaars, is tenenkrullend. Ik haat dan ook zowel dit programma als bv huizenjagers, het loopt vol met wandelende cliché's, ik kan er echt geen 5 minuten naar kijken.

Maar...hoewel ikzelf ook slechte ervaringen heb met makelaars (enfin, vaak gewoon bedienden in een kantoor, en dus geen echte makelaars met BIV nummer) die niet eens konden vertellen wanneer een huis was gebouwd maar wel wisten te zeggen dat ik de straat kon zien vanuit een bepaald raam :sarcastic:, bestaan er wel effectief makelaars die een meerwaarde hebben en hun job op een normale, correcte manier uitvoeren, zonder de streken die je op TV ziet.

Ik heb zelf een BIV nr maar ben geen makelaar, ik ben wel verbonden aan een beroepsorganisatie en ga daardoor vaak naar events waar ook veel makelaars van het CIB rondlopen en meestal heb ik het er na 10 minuten babbelen wel gezien en gehad. Horen vnl heel erg graag zichzelf spreken.

Dus ja, de clichés voor makelaars kloppen heel vaak, maar er zijn ook uitzonderingen. :wink:
Inderdaad, vandaar de 95% in m'n post.

Onze gemeente maakt bekend dat ze 4 bouwgronden gaan verkopen, de kleinste is 820 m². Reactie van Pol:

Hopelijk krijgen lokale kwetsbare jonge inheemse gezinnen uit ons dorp voorrang op inwijkelingen.

Jonge kwetsbare gezinnen die een nieuwbouw gaan zetten op minstens 8 are.

Ik begrijp ook niet waarom er zoveel vastgoedkantoren zijn. Tenzij je echt geen tijd hebt om uw woning te verkopen en daar veel geld wilt voor betalen zie ik geen enkele meerwaarde.
Zeker de laatste 2j zijn er veel bij gekomen... Als ge een huis nog maar te koop zette kwamen er meer potentiële kopers met teveel geld en nestdrang, dan dat er vliegen naar ne verse koeienstront aangevlogen.

De meeste lopen met hun smartphone aan hun handen geplakt, zitten continu op social media. Maar als ge ze iets vraagt, kunt ge dagen/weken wachten..

De vrouw des huizes is volgende week jarig dus een vriendin van haar had een whatsapp gesprek opgestart voor een verrassingsfeestje.
Intussen zijn we dus 3 weken verder en hebben er dus een stuk of 5 nog steeds niet geantwoord of ze wel of niet aanwezig zijn.

Dat ge het ff moet bespreken en in uw agenda moet kijken dat snap ik nog. En als ge niet kunt komen even goeie vrienden, maar laat toch gewoon even iets weten

De meeste lopen met hun smartphone aan hun handen geplakt, zitten continu op social media. Maar als ge ze iets vraagt, kunt ge dagen/weken wachten..

De vrouw des huizes is volgende week jarig dus een vriendin van haar had een whatsapp gesprek opgestart voor een verrassingsfeestje.
Intussen zijn we dus 3 weken verder en hebben er dus een stuk of 5 nog steeds niet geantwoord of ze wel of niet aanwezig zijn.

Dat ge het ff moet bespreken en in uw agenda moet kijken dat snap ik nog. En als ge niet kunt komen even goeie vrienden, maar laat toch gewoon even iets weten
Gerelateerd: dingen opzoeken. Dan stellen mensen zo van die vragen "hoe zit dit of dat want ik weet dat toch niet zeker?", ja had je maar een computer bij waarmee je op het internet kon.

Gerelateerd: dingen opzoeken. Dan stellen mensen zo van die vragen "hoe zit dit of dat want ik weet dat toch niet zeker?", ja had je maar een computer bij waarmee je op het internet kon.
Ik heb onlangs een collega iets zien opzoeken met Google waardoor ik begon te denken dat ze een mentale beperking had.

Ik ben vorige maand naar een duplex gaan kijken. Ik ging ook eens een vraag stellen:

- Is dit een steunmuur of kan die weggehaald worden?
• Uhm, het is een muur.

Dank voor de opheldering. :unsure:
Dat zijn nu ook wel heel specifieke vragen waar een makelaar geen kennis van heeft, dat is iets dat je moet laten bekijken door een architect of aannemer of iets dergelijks. Als die zeggen van nee geen steunmuur, smijt maar plat en dan stort het huis in..

Dat zijn nu ook wel heel specifieke vragen waar een makelaar geen kennis van heeft, dat is iets dat je moet laten bekijken door een architect of aannemer of iets dergelijks. Als die zeggen van nee geen steunmuur, smijt maar plat en dan stort het huis in..
Een makelaar zegt meestal "Maakt niet uit, een poutrel kan je altijd plaatsen"

Ik heb al eerstejaarstudenten zaken zoals 38 x 55 weten intikken in Google.

5b034e96d84c6c6b57a9a04ca14aac02.gif

Na 38 x 55 in Google in te typen ter controle blijkt mijn 8u wiskunde/week nog steeds te renderen

Kei drukke dag op t werk gehad, kelder ook ondergelopen dus die moet ik sebiet gaan poetsen.
Vanavond plannen met de vriendinnen en nu merk ik dat mijn pas, rijbewijs,e-id nog op het werk ligt ...duurt gemakkelijk 50 min om dat 'snel' even te gaan halen en die tijd heb ik niet op overschot. Zucht.

Je bent niet bekend met het concept vragen stellen gewoon om een conversatie te hebben? Want als ik enkel zou spreken als het iets dat ik ECHT wil weten of niet zelf kan uitvissen dan gaat er niet veel meer gesproken worden :p

Kei drukke dag op t werk gehad, kelder ook ondergelopen dus die moet ik sebiet gaan poetsen.
Vanavond plannen met de vriendinnen en nu merk ik dat mijn pas, rijbewijs,e-id nog op het werk ligt ...duurt gemakkelijk 50 min om dat 'snel' even te gaan halen en die tijd heb ik niet op overschot. Zucht.
Kom kom, Bart Peeters begint pas om 22u, ge hebt nog wel ff 😁

Je kan je niet voorstellen hoe moeilijk de gemiddelde leerling het heeft om effectief info op te zoeken. Resultaat 1 op pagina 1 van Google is het begin en einde. Soms slaan ze Google gewoon over en is het Wiki all the way. Alles wat begint met ‘zoek op’ is reden tot paniek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan