Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel je voor dat die leerlingen dingen zouden moeten opzoeken zoals wij dat moesten doen.

Met het fietske naar de bib tiffen en hopen dat het boek dat je nodig had niet was uitgeleend.

Copies maken of overschrijven en als je pech had het uittypen op een vooroorlogs machien dat beide invallen van den Duits nog had meegemaakt.
Door alle Artiscoop mapkes van Artis Historia bladeren om te zien of er niets relevant in stond over uw onderwerp

Bij het uit de microgolf halen van een kom soep klotst een kwart kokende vloeistof over mijn handen, moest me ferm inhouden om niet alles integraal op de grond te laten kletsen.

Ik eet van de soep: koud in het midden.

:sop:
Heb dat enes gehad met een vispannetje en wél alles op de grond laten vallen.

En ik heb dat deze week nog gehad met een bakje nasi goreng én ook op de grond laten vallen

Top life is good

Je kan je niet voorstellen hoe moeilijk de gemiddelde leerling het heeft om effectief info op te zoeken. Resultaat 1 op pagina 1 van Google is het begin en einde. Soms slaan ze Google gewoon over en is het Wiki all the way. Alles wat begint met ‘zoek op’ is reden tot paniek.
Is dat dan niet de taak van de leerkracht om daarin te begeleiden en op te leiden?

Sinds 3 dagen zit ik (ben vooral thuis) tussen 2 bouwwerven met overgevoeligheid voor lawaai... i deal with it. Een mens moet. Best ok werkmannen dees keer met wie je kan praten (wat anders dus dan de horror afbraak mannen vorige maand)

Vrijdagavond 16h 17h, no more construction! wooohoo dacht ik. Rust.
17h30 Overbuur revved 2,5 uur met z'n mega luide (open uitlaten)old timers als ik net uitgeteld in m'n zetel zit
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Tis dan geen marginaal, maar een nouveau riche met teveel geld en old timers. Zo in Reuzegom blauw outfit op z'n 40+. Verhuurd ook z'n old timers als bijverdienste, en de klanten vandaag waren nonchalant in hun parkeren. De half smalle straat 75% innemen, voor m'n carport etc en daar dan wat staan wachten of revven.
Die mens heeft parking voor 6 voor z'n deur en komt nog niet toe!

He will live the neighbour, we will talk ... maar er kwam iets Hannibal Lector in me op vandaag

ta-ta H.

Laatst bewerkt:
Tis ook wel een koppige mens..
Sproeien ? Mag niet
Hij ging de netels en distels om doen. Het wilde gras etc was hij niet verplicht zei hij, als boer mag hij grassen laten groeien op zijn grond.. dus dat ging hij ook de politie zeggen.
De verwilderde bomen en struiken staan op de wettelijke 3m zei hm dus ging hij ook niks aan doen

Gevraagd of hij niemand kende met schapen om erop te jagen "dan bijten ze uwe draad kapot en krijg ik geklaag dat het stinkt en lawaai maakt"
Verkopen ? Reageerde hm zelfs nie op.

Was wel content dat ik zelf al 2 a 3 meter onderhield aan mijne kant, mja precies nog niet door dat dat eigenlijk mijn taak niet is.
benieuwd hoe de andere buren nu weer gaan reageren
Erg eigenlijk, stuk bouwgrond hebben, en er gewoon niet naar om kijken en weigeren te verkopen

Waarom stoort het u dat die man een stuk bouwgrond laat verwilderen?

Ik begrijp echt niet waarom velen zo'n vernielzucht hebben tegenover alles wat nog maar wat neigt naar natuur.

Even terzijde: Distels en ander zogenaamd 'onkruid' zijn trouwens supergoede planten voor de mooiste vlinders (oa atalanta en dagpauwoogje).

Bij het uit de microgolf halen van een kom soep klotst een kwart kokende vloeistof over mijn handen, moest me ferm inhouden om niet alles integraal op de grond te laten kletsen.

Ik eet van de soep: koud in het midden.

:sop:
Truukje van nonkel Niklas: voeg een half glas water (lauw) toe aan de soep. Microgolf in, opwarmen, uit de microgolf. Nu is inderdaad het midden koud, maar dat is je water, niet de soep. Dus dat water doe je terug in je glas en kap je weg - of geef het aan de planten, erg voedzaam. Et voila, wat rest is een lekker kopje soep. Laat het smaken 👍

Is dat nu niet triestig voor een land als België? “Uw kind is overleden aan een zeldzame stofwisselingsziekte, medicijn niet erkend, hier nog de factuur van 90k te betalen aub”.

Ik begrijp echt niet waarom velen zo'n vernielzucht hebben tegenover alles wat nog maar wat neigt naar natuur.

Even terzijde: Distels en ander zogenaamd 'onkruid' zijn trouwens supergoede planten voor de mooiste vlinders (oa atalanta en dagpauwoogje).
Ik snap jouw standpunt, maar ik heb ook 10j gewoond naast iemand die zijn tuin niet onderhield. Probleem is dat jij heel veel meekrijgt in jouw eigen tuin dan. Het onkruid in mijn tuin was opmerkelijk vermeerderd, vooral in het gras is dat enorm storend!

Hierdoor werd de tijd die ik aan mijn tuin moest spenderen ongeveer verdrievoudigd doorheen de jaren. Als iemand kiest voor een onderhoudsarme tuin en de buurman zorgt ervoor dat je daar op jaarbasis 100 uur meer (fictief getal) daaraan moet besteden, is dat een terechte klacht.

Ik heb de melding niet gemaakt bij de politie hè :smile: zelf heb ik 2meter breed worteldoek liggen en de volgende 2 meter doe ik zelf af met de bosmaaier, maar verschillende redenen waarom het ook wel wat stoort

Maar dat onkruid heeft zaden op en dat waait ook over mijn gazon, waardoor daar ook distels in komen te staan etc.
(Ik heb al een vlinderstruik staan voor de vlinders).
Ons gazon is pas 2jaar aangelegd, ge moet es zien hoe het uitziet, en heeft toch ook wel wat geld gekost.

Vroeger stonden er koeien, paarden of een ezel in, waardoor alles mooi werd onderhouden.
En een paar jaar terug stond het vol met bramen/Bremen ? Van die stekelige struiken in elk geval. Dat is wel omgedaan, samen met een haag en wat bomen gesnoeid. Al dat hout ligt nu ook op een hoop en weg te rotten, omdat we kort bij de velden zitten is dat ook ideaal voor ratten om een nest te maken.

Gewoon af en toe es maaien zodat het onrkuid niet boven de 2meter uit komt zou ik ook wel tof vinden natuurlijk, want ik moet er ook op kijken als ik buiten zit.
Ik ga er wel nie voor zagen bij hem of de politie

Ik snap jouw standpunt, maar ik heb ook 10j gewoond naast iemand die zijn tuin niet onderhield. Probleem is dat jij heel veel meekrijgt in jouw eigen tuin dan. Het onkruid in mijn tuin was opmerkelijk vermeerderd, vooral in het gras is dat enorm storend!

Hierdoor werd de tijd die ik aan mijn tuin moest spenderen ongeveer verdrievoudigd doorheen de jaren. Als iemand kiest voor een onderhoudsarme tuin en de buurman zorgt ervoor dat je daar op jaarbasis 100 uur meer (fictief getal) daaraan moet besteden, is dat een terechte klacht.
Hier hetzelfde probleem, al sinds ik hier woon ligt hier naast een groot braakliggend terrein waar een wijk moet komen met een baan er naar toe, ze gingen hier 2 jaar geleden aan beginnen en tot op heden nog altijd niet. Resultaat is dat mijn moestuin constant vol onkruid staat, heb mij dit jaar gewoon een paar zakken wilde bloementuin gezaaid op heel mijn moestuin..

Carrion in 2007 de ochtend voor hij naar een festival vertrekt: Heuj, voordrinken! Pintjes voor 10 uur is niets mis mee!

Carrion in 2022 de ochtend voor hij naar een festival vertrekt: Eerst nog stofzuigen, want zaterdag is poetsdag!

Het kan verkeren. :unsure:

Die reiswebsites zoals TUI of Pegase, dat is toch ook van mijn kloten hé zeg.

Ge geeft uw reisgezelschap in (2 volwassen, 2 kinderen) en uw voorkeursperiode, selecteert nog wat zaken zoals land en aantal sterren, ge krijgt dan een hele lijst aan opties... en wanneer je die opties aanklikt staat er bij heel wat van die keuzes "Er zijn geen kamers beschikbaar voor dit reisgezelschap of in deze periode...". :wallbash:

Ja jongens, laat die opties er dan uit hé.

Een weerkerende ergernis, maar mensen die gezellige natuur/rustplekjes zo achterlaten
IMG20220625121100.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan