Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan je niet voorstellen hoe moeilijk de gemiddelde leerling het heeft om effectief info op te zoeken. Resultaat 1 op pagina 1 van Google is het begin en einde. Soms slaan ze Google gewoon over en is het Wiki all the way. Alles wat begint met ‘zoek op’ is reden tot paniek.
Met alle respect maar wie kijkt er nu ooit op pagina 2?

Je kan je niet voorstellen hoe moeilijk de gemiddelde leerling het heeft om effectief info op te zoeken. Resultaat 1 op pagina 1 van Google is het begin en einde. Soms slaan ze Google gewoon over en is het Wiki all the way. Alles wat begint met ‘zoek op’ is reden tot paniek.
Gezien het probleem dat veel mensen hebben met bronnen naar waarde te schatten (*hoest* COVID) denk ik dat meteen naar wikipedia gaan nog zo slecht niet is.

Met alle respect maar wie kijkt er nu ooit op pagina 2?

Me.

2.png

Komt er hier just ene de frituur binnen

"Mag ik 2 frieten"
Ik zou denken : iets meer detail aub of het kan vervelend worden als ge seffes thuis komt

Ik ben vorige maand naar een duplex gaan kijken. Ik ging ook eens een vraag stellen:

- Is dit een steunmuur of kan die weggehaald worden?
• Uhm, het is een muur.

Dank voor de opheldering. :unsure:
~10jaar geleden:
Ik: En hoe wordt hier verwarmd?
Makelaar: Goh jah phoe he zeg, voor zo een technische vragen moet ik de eigenaar toch even bellen. Hier hangt de verwarming, zijt ge daar iets mee?
<wijst naar thermostaat>

:wtf:

Bij het uit de microgolf halen van een kom soep klotst een kwart kokende vloeistof over mijn handen, moest me ferm inhouden om niet alles integraal op de grond te laten kletsen.

Ik eet van de soep: koud in het midden.

:sop:

Als die aan de deur staat gewoon verwijzen naar de andere buren he, jij hebt er toch geen probleem van gemaakt :)
Zonet stond de oude aan de deur van de grond langs ons.
6a, hij stond er met een zeis.. :sop: en dat zijn boeren dus machines genoeg.

Tis ook wel een koppige mens..
Sproeien ? Mag niet
Hij ging de netels en distels om doen. Het wilde gras etc was hij niet verplicht zei hij, als boer mag hij grassen laten groeien op zijn grond.. dus dat ging hij ook de politie zeggen.
De verwilderde bomen en struiken staan op de wettelijke 3m zei hm dus ging hij ook niks aan doen

Gevraagd of hij niemand kende met schapen om erop te jagen "dan bijten ze uwe draad kapot en krijg ik geklaag dat het stinkt en lawaai maakt"
Verkopen ? Reageerde hm zelfs nie op.

Was wel content dat ik zelf al 2 a 3 meter onderhield aan mijne kant, mja precies nog niet door dat dat eigenlijk mijn taak niet is.
benieuwd hoe de andere buren nu weer gaan reageren
Erg eigenlijk, stuk bouwgrond hebben, en er gewoon niet naar om kijken en weigeren te verkopen

Nooit gesnapt dat ge uw hele verlof zou willen spenderen al liggend aan een zwembad en dan ook nog es in uw verlof vroeg opstaat voor uw handdoekske te leggen.
Iedere keer als wij terug kwamen van op stap rond een uur of 6 gooiden wij die altijd gewoon in het zwembad.

Net wat staan basketten met mijn klein mannen. Vroeger nog gebasket, toen kon ik zelfs dunken. Nu kom ik met veel moeite met mijn vingertoppen aan de ring, doet mijn pols serieus pijn bij het shotten en ben ik na 10 minuten pompaf precies of ik heb de 10 miles gelopen.

Fuck oud worden... (en geen kl**** meer van sport doen.) :cry: :help:

Dan hebt ge slechte leerkrachten. Ieder jaar heel interessante leerkrachten gehad.
Wij hadden een die rookte in de klas om de slechte invloed van roken aan te tonen. Not shitting you. Die zat letterlijk 50 minuten lang te roken vooraan in de klas en zei dat dat de les was. Die les was maandelijks. De rest van de uren die hij gaf keken we naar films. The breakfast club en The shining hebben we daar 20x gezien denk ik.
Voor het examen kregen we dan wat vragen en een boek waarin je de antwoorden kon opzoeken.

Wij hadden een die rookte in de klas om de slechte invloed van roken aan te tonen. Not shitting you. Die zat letterlijk 50 minuten lang te roken vooraan in de klas en zei dat dat de les was. Die les was maandelijks. De rest van de uren die hij gaf keken we naar films. The breakfast club en The shining hebben we daar 20x gezien denk ik.
Voor het examen kregen we dan wat vragen en een boek waarin je de antwoorden kon opzoeken.
En dan zeggen ze dat het onderwijs nog is achteruitgegaan :unsure:.

Als het school bij ons vroeger (bijna 20 jaar geleden spreek ik nu) uit was, stonden er altijd wel nog wat te roken op het pleintje voor de school. Onze lerares economie ging toen nog de sigaretten uit de mond van haar leerlingen trekken. Moest ze het nu doen, had ze waarschijnlijk een hoop klachten aan haar been.

Timmerman is maandag van het dak gevallen na hartstilstand en naast hopen dat hij er door komt, ben ik al bezig met de werken te regelen om alles op te vangen (hij is zelfstandige met 2 man personeel). Ik heb het gevoel dat mij dat een slecht mens maakt, maar ik heb op zich ook weinig andere keuze.

Kunnen we dit forum niet omdopen van beyond gaming naar bekrompen gedachtengoed? Als ik sommige topics lees zou het nog een toepasselijke naam zijn.

Stel je voor dat die leerlingen dingen zouden moeten opzoeken zoals wij dat moesten doen.

Met het fietske naar de bib tiffen en hopen dat het boek dat je nodig had niet was uitgeleend.

Copies maken of overschrijven en als je pech had het uittypen op een vooroorlogs machien dat beide invallen van den Duits nog had meegemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan