Helemaal akkoord met dat programma en die bende omhooggevallen parvenus die van zichzelf denken dat ze het licht hebben uitgevonden. Alleen al de titel, TOPmakelaars, is tenenkrullend. Ik haat dan ook zowel dit programma als bv huizenjagers, het loopt vol met wandelende cliché's, ik kan er echt geen 5 minuten naar kijken.
Maar...hoewel ikzelf ook slechte ervaringen heb met makelaars (enfin, vaak gewoon bedienden in een kantoor, en dus geen echte makelaars met BIV nummer) die niet eens konden vertellen wanneer een huis was gebouwd maar wel wisten te zeggen dat ik de straat kon zien vanuit een bepaald raam

, bestaan er wel effectief makelaars die een meerwaarde hebben en hun job op een normale, correcte manier uitvoeren, zonder de streken die je op TV ziet.
Ik heb zelf een BIV nr maar ben geen makelaar, ik ben wel verbonden aan een beroepsorganisatie en ga daardoor vaak naar events waar ook veel makelaars van het CIB rondlopen en meestal heb ik het er na 10 minuten babbelen wel gezien en gehad. Horen vnl heel erg graag zichzelf spreken.
Dus ja, de clichés voor makelaars kloppen heel vaak, maar er zijn ook uitzonderingen.