Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaan lunchen maar wat een fiasco. Eerst duurde het al 40 min tegen dat we ons eten hadden, terwijl men evengoed tijdens de soep al had aan het eten kunnen beginnen. Blijkt mijn kip rauw vanbinnen. Bij ander vlees zou me dat niet kunnen schelen maar dit kon ik niet anders dan terug sturen.
Ik krijg na een goeie 5 min mijn bord weer... gewoon hetzelfde bord, wat ik al niet echt kunnen vind, met dezelfde kip nog eens gebakken. Nu was ze rosé ipv volledig rauw.
Ik heb dan maar het ergste stuk laten liggen en er mijn serveuse nog eens op gewezen dat het weer niet goed was. Ze vraagt dan of ik iets wil drinken. Ik bestel voor mijn vrouw iets omdat ik niks wou. Op het einde betaald, rekening gevraagd maar ze heeft ze nooit gebracht. We zijn het dan maar afgetrapt. Ik ben er spijtig genoeg vrij zeker van dat ik dat drankje nog mogen betalen heb ook. Ik ga het eens moeten bekijken.
Er waren nog tafels waar men vroeg waar het eten bleef. Ik denk dat ze niet begrijpen dat een lunch niet té lang mag duren. Uiteindelijk hebben we daar dik anderhalf uur gezeten.

Mogen jullie daar eigenlijk vrij in rondneuzen of iemand een strafblad heeft of worden jullie opzoekingen ook door 1 of andere instantie gelogd?
Nee, vanuit bestuur is daar geen toegang toe. Politionele info kan natuurlijk wel gedeeld worden middels een bestuurlijk verslag voor de burgemeester. Daar kan ook gerechtelijke info in opgenomen worden, mits akkoord van het parket.

Allez, ik heb het dan uiteindelijk ook maar aan mijne rekker...

Voorlopig enkel koorts, koppijn, keelpijn en hoesten, dus al bij nog geen grote ramp als het hierbij blijft.

Ik voel em in elk geval wel :fingerguns:.

giphy-downsized-large.gif

Die dove bodylove reclame :angry:
Waar in het openingsshot een zwààr obese vrouw getoond wordt met erna de boodschap dat iedereen zichzelf graag moet zien, etc etc.

Ik vind het een slechte evolutie dat "body positivity" een synoniem wordt voor Amerikaanse standaarden qua gewicht en dat daar niets meer van gezegd mag worden. Elk moet zich goed voelen in zijn lichaam en kiest er zelf voor op welke wijze dat is, maar het mag toch wat gezond blijve . Ik vind het degoutant dat er een hele tegenreactie is ontstaan tegen het onrealistische/ongezonde lichaamsbeeld dat topmodellen promoten terwijl moddervet staan ineens iets is dat wel ok is. Overlaatst zo Tess Holiday zien voorbij komen. 1m65 en 127kg volgens google :wtf: Dat moet even hard verketterd worden als die anorexiamaten, maar dat kan niet of ge zijt ne conformistische zak die mensen niet in hun eigenwaarde laat.

Ikea keukentoestellen. :sop:

Ons tijdelijk huurhuis is uitgerust met een quasi nieuwe ikea keuken (grondige renovatie en zijn de eerste huurders). De kastjes op zich vallen best mee maar hoe slecht zijn die keukentoestellen wel niet zeg. Of dan toch alleszins diegene die hier staan.

- De oven: Ga maar eerst een toertje met de hond doen terwijl die opwarmt. Haast u ook vooral niet. :sleep:
- De dampkap: Enorm luid voor amper te zuigen en met uitgang direct op plat dak van uitbouw. De touchscreen flipt regelmatig wanneer die met vochtige vingers wordt aangeraakt. Druk je op touchknop van het lampje, gaat die soms gewoon doodleuk op turbostand blazen en reageert daarna helemaal niet meer. :wtf: Enige dat tot nu lijkt te werken is de zekering afzetten en terug opzetten. Precies een blue screen:wallbash:
- Gasfornuis: Sinds vanavond een van de schakelaars die intern blijkbaar ik kortsluiting ligt waardoor het vonk gedeelte maar blijft gaan. Zekering uitgezet en zullen het wel met aansteker doen zolang het niet gemaakt is.
- Vaatwas: Werkt ok, gewoon dom design dat je voor de timer de vaatwas moet opentrekken en er langs buiten enkel een groen/rood lampje is. De tijd projecteren op de grond was een optie precies? Inladen in onze vroegere Bosch vaatwas leek ook gewoon allemaal wat beter te passen.
- Frigo en microgolfoven: Werken voorlopig nog steeds zoals het hoort. :woohoo:

Weten al zeker wat we voor onze nieuwbouw niet kiezen voor de keuken. :tongue:

Andere ergernis: al sinds woensdag mottig van een verkoudheid of griepje. Corona kan ook altijd maar zelftest was negatief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan