Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ach zo, sowieso luister ik er weinig naar. 's morgens is het in de auto classique 21 en 's avonds eerst de vrt-post waar ze constant het nieuws herhalen en daarna radio Willy. (ik haat de naam, maar de muziek is meestal wel goed, soms wel wat te hevig ook en dan is het terug naar classique21).
en thuis luister ik amper radio, enkel cd's en spotify.

Met te laten liggen doet ge het u zelf een beetje aan natuurlijk. Uit ervaring (zal ook wel van regio en keuring afhangen maar heb deze week van een collega gehoord die in andere provincie gaat dat het daar ook zo is) weet ik dat als ik wacht op de uitnodiging voor een afspraak te maken ik eigenlijk al grandioos te laat ben (en die uitnodiging komt +/- 1 maand voor einddatum). Dan heb ik met wat chance nog een mogelijkheid in een van de laatste dagen maar nog veel meer chance nodig om het ook op een tijdstip te hebben dat het voor mij nog past.
Ik zet tegenwoordig een herinnering in mijn agenda 2 maand voor einddatum. Dan weet ik dat ik een afspraak moet maken en heb ik tijd genoeg om een afspraak te maken die op een goed moment ligt. Vanaf 2 maand voor datum mag je je wagen zelf aanbieden voor keuring met behoud van datum.
Ah da wist ik niet. Das idd wel een goed idee.
Tja "laten liggen"... Het lag hier misschien 10 dagen, minder dan 2 weken allezins.
Kheb al 2 x tevergeefs gebeld, alles bij elkaar zeker half uur mee bezig geweest (trage website + proberen binnen te geraken telefonisch).

Waar is die oude goede tijd dat je gewoon nr daar reed en dat daar mee opgelost was? :headshake:

Ah da wist ik niet. Das idd wel een goed idee.
Tja "laten liggen"... Het lag hier misschien 10 dagen, minder dan 2 weken allezins.
Kheb al 2 x tevergeefs gebeld, alles bij elkaar zeker half uur mee bezig geweest (trage website + proberen binnen te geraken telefonisch).

Waar is die oude goede tijd dat je gewoon nr daar reed en dat daar mee opgelost was? :headshake:
Dat briefje dat je krijgt is sowieso een gunst.
Als je het niet krijgt moet je nog gaan, maar het merendeel van de mensen weet het dan niet.
Dus inderdaad best in je agenda zetten of onthouden.

Voor mij hoeft die 4 dagen week sowieso niet. Nog eens minder tijd in de week voor 1 extra dag thuis te zijn dan. Nee bedankt..

Ik snap het trouwens ook niet echt.. Het is gewoon het principe van overuren doen en ze dan terug te nemen 1 dag in de week. Dat kon je nu ook al doen.

Veel extra levenskwaliteit ga je er ook niet aan hebben. Alleen maar een hoop extra stress omdat je savonds nog minder tijd hebt om de kinderen op een deftig uur in bed te krijgen, eten te maken, huishouden doen,..

Verdere ergernissen over de 4- dagen werkweek mogen hier:

Mijn ergernis is de enorme populariteit van het woord hun. Daar waar hen eigenlijk moet gebruikt worden (maar omdat zoveel mensen het fout gebruiken is het ondertussen aanvaard)

Hier krijg ik de kriebels van:
Ik heb het hun gevraagd
Hij heeft het aan hun gegeven.

Maar de meest ergerlijke variant:
Hun hebben gezegd dat

Mijn ergernis is de enorme populariteit van het woord hun. Daar waar hen eigenlijk moet gebruikt worden (maar omdat zoveel mensen het fout gebruiken is het ondertussen aanvaard)

Ik heb het hun gevraagd

Hun hebben gezegd dat

Oeh ja zeker die laatste, zo afgrijselijk. Vooral typisch in de regio Noord-Limburg (en ook wel verderop richting Kempen).

Staat voor mij qua taalergernis net onder het foutief gebruik van noemen/heten

Ik heb het hun gevraagd

Hun hebben gezegd dat

Zo vanzelfsprekend is het niet uiteindelijk. In jouw voorbeelden zou ik bij die eerste zelf ook met hen schrijven, maar ik denk dat ik en iedereen het wel eens fout zou doen, en zeker in de spreektaal (tussentaal met dialecten) is het veel "hun" hier in de buurt.

Dat laatste is misschien iets uit een andere streek maar dat wringt nu wel langs alle kanten, dat moet toch gewoon "ze" zijn want dat is het onderwerp.

Ik heb het hun gevraagd

Hun hebben gezegd dat

In dezelfde categorie: mensen die "men" en "m'n"/"mijn" door elkaar gebruiken 🤬

daar ben ik een expert in.. NOT
Iedereen maakt fouten, en onze hersenen gaan sneller een fout niet registeren als het toch hetzelfde klinkt. Heel de dt-discussie valt daaronder, of bij Engelstaligen zaken zoals there/their en bij Franstaligen travailler/travaillé.

Laat ons ook eerlijk zijn, als je de gemiddelde post hier leest en dat afzet tegenover de gemiddelde post op facebook of HLN zijn we gewoon kweenihoegoebezig.
------------------------------------------------
Bon, echte ergernis: de discussie over representatie in de filmwereld is van een ellenlange discussie over de zin en onzin van zwarte elven nu geëvolueerd naar "ik ben geen racist maar bewijs maar eens dat jij vindt dat ik geen racist ben ook al zeg je het letterlijk". Pol&Actua-vermoedheid, zou dat geen syndroom kunnen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan