Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
PostNL die tijdens mijn afwezigheid het pakje ergens anders gaat afgeven maar mij op geen enkele manier laten weten waar mijn pakje is. Ik kreeg een mail dat mijn pakje bezorgd is bij mij thuis, en er staat een krabbel op waar ik niets kan uit opmaken. Naar PostNL zelf gebeld en die kunnen mij niet helpen.

Heb briefje v autokeuring gekregen.
Heb da beetje late liggen, gisteren eens gekeken om afspraak te maken (blijkbaar kan da nt meer zonder afspraak).
Kvul netjes mn gegevens in maar als ik op pagina kom v afspraak lijkt het alsof de eerst mogelijke afspraak 14/03 is...
Ik wil vroeger maar dan bevriest mn scherm constant...
Vandaag wou ik eens bellen, antwoord apparaat, als ik dan ergens terecht ben krijg ik "al onze medewerkers zijn in gesprek... Even geduld".
Dan uit frustratie opgehangen en dan maar mn afspraak gezet op 14/03.

Als ik kijk naar mijn oud keuringsbewijs zie ik dat er op staat "geldig van tem 09/03/2022"....
Mn keuring is op 14/03/22... :rolleyes:
Kheb nu de mail ter bevestiging v die afspraak gestopt bij mn auto papieren.
Als je bewijs hebt van je afspraak dan is er geen probleem. In het ergste geval zou je een waarschuwing krijgen en dat je dan je auto moet gaan tonen.

PostNL die tijdens mijn afwezigheid het pakje ergens anders gaat afgeven maar mij op geen enkele manier laten weten waar mijn pakje is. Ik kreeg een mail dat mijn pakje bezorgd is bij mij thuis, en er staat een krabbel op waar ik niets kan uit opmaken. Naar PostNL zelf gebeld en die kunnen mij niet helpen.
Hoezo kunnen die je niet helpen?
Dat die de fucking chauffeur opbellen en vragen waar je pakje is.
Zo een klotediensten toch, die pakjesbezorgers…

Maar in de tussentijd rijd je wel rond met gevaar om een boete te krijgen wegens niet-geldige keuring.

Hier dezelfde farce voorgehad in 2020 volop in de lockdown.

Krijg op dag X papier voor keuring
Te laten keuren ten laatste dag X+60 (ofzo)

Ik maak op dag X+1 een afspraak (want ze werken enkel nog op afspraak)

Eerste vrije plaats weken na de uiterste datum.
Eens gebeld naar het centrum waarop een boertige trut zei dat ik pech had.

Dan zelf de komende dagen de reservatiesite af en toe bekeken en heb dan een vroegere afspraak kunnen maken doordat iemand waarschijnlijk geannuleerd had.
boete van het keuringsstation zelf dan? Van de politie ga je daar geen boete voor krijgen als je een bewijs hebt van je afspraak.

Normaal gingen de keuringsstations ook geen boetes geven wegens corona en dat je op afspraak moest gaan.. Maar ik denk dat dat maar vanaf september 2020 was..

Hoezo kunnen die je niet helpen?
Dat die de fucking chauffeur opbellen en vragen waar je pakje is.
Zo een klotediensten toch, die pakjesbezorgers…
Als mijn pakje nog twee dagen spoorloos blijft moet ik contact opnemen met de verkoper, en die kunnen dan aan PostNL vragen om een onderzoek op te starten.

Ik snap echt niet wat er zo moeilijk is om gewoon een briefje in mijn bus te steken met het adres/huisnummer waar ze mijn pakje hebben afgeleverd. Dat pakje staat nu geregistreerd als "bezorgd" terwijl het gewoon op een willekeurig adres gedropt is.

Maar in de tussentijd rijd je wel rond met gevaar om een boete te krijgen wegens niet-geldige keuring.

Hier dezelfde farce voorgehad in 2020 volop in de lockdown.

Krijg op dag X papier voor keuring
Te laten keuren ten laatste dag X+60 (ofzo)

Ik maak op dag X+1 een afspraak (want ze werken enkel nog op afspraak)

Eerste vrije plaats weken na de uiterste datum.
Eens gebeld naar het centrum waarop een boertige trut zei dat ik pech had.

Dan zelf de komende dagen de reservatiesite af en toe bekeken en heb dan een vroegere afspraak kunnen maken doordat iemand waarschijnlijk geannuleerd had.
Ik ga altijd zonder afspraak, gewoon 'sochtends (8-9u) tijdens een werkweek. Meestal maar 2-3 wagens voor mij.

Ik vind het nog goed meevallen qua oplichters, maar het is soms wel vermoeiend.
Ook dat typische spel, 150euro willen dus 180 ofzo moeten vragen zodat de potentiele koper toch de kick kan hebben dat 'm 30euro heeft kunnen afpingelen van de prijs. Kickeuuuuu
Het is gewoon heel erg op uw hoede zijn. Ik doe sowieso al nooit zaken met mensen die geen enkele review hebben gekregen.
Maar is het vooral heel vermoeiend inderdaad.
Zo had ik eens een laptop te koop gezet voor 500 euro. Hoeveel mails ik kreeg dat ze m wel wilden voor 150 euro, ongelooflijk...
Of afspraken maken en dan niemand zien verschijnen, ook al een aantal keer voorgehad.

Hij heeft zijn bewijs van afspraak bij zich, dus een boete moet hij tegenwoordig niet vrezen. De politie weet ook dat de keuringsstations vol zitten en er veel auto's te laat moeten gaan daardoor. Hoogstens moet hij zijn nieuwe groene kaart gaan tonen op het bureau na de keuring.

Heb briefje v autokeuring gekregen.
Heb da beetje late liggen, gisteren eens gekeken om afspraak te maken (blijkbaar kan da nt meer zonder afspraak).
Kvul netjes mn gegevens in maar als ik op pagina kom v afspraak lijkt het alsof de eerst mogelijke afspraak 14/03 is...
Ik wil vroeger maar dan bevriest mn scherm constant...
Vandaag wou ik eens bellen, antwoord apparaat, als ik dan ergens terecht ben krijg ik "al onze medewerkers zijn in gesprek... Even geduld".
Dan uit frustratie opgehangen en dan maar mn afspraak gezet op 14/03.

Als ik kijk naar mijn oud keuringsbewijs zie ik dat er op staat "geldig van tem 09/03/2022"....
Mn keuring is op 14/03/22... :rolleyes:
Kheb nu de mail ter bevestiging v die afspraak gestopt bij mn auto papieren.
Met te laten liggen doet ge het u zelf een beetje aan natuurlijk. Uit ervaring (zal ook wel van regio en keuring afhangen maar heb deze week van een collega gehoord die in andere provincie gaat dat het daar ook zo is) weet ik dat als ik wacht op de uitnodiging voor een afspraak te maken ik eigenlijk al grandioos te laat ben (en die uitnodiging komt +/- 1 maand voor einddatum). Dan heb ik met wat chance nog een mogelijkheid in een van de laatste dagen maar nog veel meer chance nodig om het ook op een tijdstip te hebben dat het voor mij nog past.
Ik zet tegenwoordig een herinnering in mijn agenda 2 maand voor einddatum. Dan weet ik dat ik een afspraak moet maken en heb ik tijd genoeg om een afspraak te maken die op een goed moment ligt. Vanaf 2 maand voor datum mag je je wagen zelf aanbieden voor keuring met behoud van datum.

Om onze auto ‘s avonds in de garage te zetten rijden wij achterwaarts in. Duurt misschien 30 seconden. Hoeveel auto’s gewoon langs rijden of dicht op de bumper blijven kleven of kwaad gaan gesticuleren… En als ze dan iemand zien uitstappen om de poort open te doen zo een blik van ‘ah ja een garage oei’

Om onze auto ‘s avonds in de garage te zetten rijden wij achterwaarts in. Duurt misschien 30 seconden. Hoeveel auto’s gewoon langs rijden of dicht op de bumper blijven kleven of kwaad gaan gesticuleren… En als ze dan iemand zien uitstappen om de poort open te doen zo een blik van ‘ah ja een garage oei’
Tijd voor een poort met afstandsbediening zou ik zeggen!

Tijd voor een poort met afstandsbediening zou ik zeggen!
In een nieuw voorbeeld van hoe het niveau rock en roll in mijn leven onder nul duikt: ik ben aan het rondshoppen daarvoor!
(Maar met achteruit te rijden staat de auto wel volledig ván de baan, parkeer/fiets/voetpad is heel breed dus het is werkelijk gewoon *woosh* en het verkeer is terug weg)

Je interpreteert de blik fout, ze hebben gewoon schrik om in mekaar geslagen te worden als ze je zien uitstappen.

"Luister iedere ochtend naar Fien Germeyns en win (...)"

Waarom alles rond de presentatrice laten draaien. Ik luister naar muziek, soms naar de radio, maar nooit naar rpesentatoren/presentatrices. Stop met het opdringen van bv's, pls.

"Luister iedere ochtend naar Fien Germeyns en win (...)"

Waarom alles rond de presentatrice laten draaien. Ik luister naar muziek, soms naar de radio, maar nooit naar rpesentatoren/presentatrices. Stop met het opdringen van bv's, pls.
'You snooze, you lose, b*tch'. Serieus, ik ben die reclame al zo kotsbeu gehoord/gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan