Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wuk wil zeggen, wat is er als het dit is wat je bedoelt.
Twas maar een moptjen.
Ik heb meerdere jaren in Kortrijk verbleven, dus ik versta West Vlaams wel ;).

Wel true story, de eerste keer dat ik daar op café een deerne wou versieren is de conversatie niet verder geraakt dan:
* wuk?
- wat?
* wuk?
- ik versta het niet
* wuk?
-wat?
enz...

Is dat woke in het West Vlaams?
Nee, "woke" in het West Vlaams is

200w.gif

Het waait verschrikkelijk buiten en er staat hier zo'n container constant lawaai te maken van open en dichtslaande deurtjes of wat het ook is. Bye bye nachtrust.

Dat ze nu elke storm een naam moeten geven. Ze doen dat om pure sensatie te creëren / mensen angst aan te jagen. Straks gaan ze nog een naam gaan geven als ge een scheet laat. Belachelijk
Orkaan naam geven, ok. Maar een beetje wind die her en der een boom omverblaast. Just lol

Dat ze nu elke storm een naam moeten geven. Ze doen dat om pure sensatie te creëren / mensen angst aan te jagen. Straks gaan ze nog een naam gaan geven als ge een scheet laat. Belachelijk
Orkaan naam geven, ok. Maar een beetje wind die her en der een boom omverblaast. Just lol
Ze doen dat toch al kweniet hoe lang? :unsure:

Als je genoeg betaalt mag je die krengen een naam geven.

/EDIT: het ene jaar krijgen alle depressies vrouwennamen en alle hogedrukgebieden mannennamen. Het daaropvolgende jaar is het net omgekeerd.

Ah, het Belgisch systeem :rofl:

Laatst bewerkt:
Lekker generaliseren :sarcastic: Uit welke foutloos sprekende regio ben jij afkomstig?
Ik generaliseer toch niet? :sarcastic: Ik zeg gewoon dat het typisch is voor die streek (dat zullen mensen uit die streek wellicht beamen) en dat IK het gewoon afgrijselijk vind klinken waardoor het dus voor mij een (taal)ergernis is.

Ik zeg nergens dat élke Noord-Limburger zo praat, en ik zeg ook nergens dat andere regio's in Limburg (of Vlaanderen) foutloos spreken he.
Elke regio regio zal wel z'n typische taalgebruiken hebben die voor anderen als irritant kunnen overkomen.

Ge kunt toch geen schrik krijgen van een storm genaamd "Corrie" of "Dudley" :D wat voor flauwe wussy stormnamen zijn dat nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan