Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als mijn dampkap opstaat met Kerstmis.
Mag mijn volk dan nog binnen komen kakken of moet ik die put van vorig jaar terug gebruiken buiten?

Dat ik het eens ben met Abou JJ. Ik vind het vreselijk maar imo heeft hij gelijk met zijn opmerking over het thema van de Warmste Week. ‘Kunnen zijn wie je bent’ is een luxe positie en daar moet je geen geld gaan tegen smijten voor je echt toegeeft waar dat allemaal een probleem is en hoe je dat effectief kan gaan oplossen. De enige die in dit geval door WW gaan geholpen zijn, hebben die hulp in feite niet nodig. Voor waar het echt moet en hoe, they ain’t ready for that conversation.

Die kerstboom is alleen gepland om kerstboom te zijn. Als die niet verkocht zou worden, dan zou hij ook niet geplant zijn. Er sneuvelt dus helemaal geen CO² absorberende boom die "blijft staan" omdat jij "op ecologische wijze" een plastiek stuk koopt.

Als ge dat 20 jaar doet, maybe. Als ge elke 5 jaar een andere koopt en uw hoop plastiek of ijzer weer terug weggooit, nee.

Mijn kerstboom komt hier jaarlijks van een veld bij de buren, ter plaatse uitgeschupt, te voet gaan halen. Dat is een ecologische kerstboom.

Ha, ik ga altijd mijn boom zelf gaan omhakken in de ardennen ergens, in den donkeren

ge sprak toch over nen ijzeren kerstboom?

Dat ik het eens ben met Abou JJ. Ik vind het vreselijk maar imo heeft hij gelijk met zijn opmerking over het thema van de Warmste Week. ‘Kunnen zijn wie je bent’ is een luxe positie en daar moet je geen geld gaan tegen smijten voor je echt toegeeft waar dat allemaal een probleem is en hoe je dat effectief kan gaan oplossen. De enige die in dit geval door WW gaan geholpen zijn, hebben die hulp in feite niet nodig. Voor waar het echt moet en hoe, they ain’t ready for that conversation.
wat bedoelen ze 'met kunnen zijn wie je bent' en hoe gaan ze daar geld aan geven? Lijkt me ook een raar gegeven. In tegenstelling tot bijv. kanker waar kankeronderzoek kan gefinancierd worden, of bijv. een kinderkankerafdeling opgevrolijkt kan worden met speelgoed of zo, lijkt 'kunnen zijn wie je bent' wel heel vaag.
Ik zie zo een artikeltje waar dat het gaat om jobinvulling. iemand kan vuilnisman zijn en zich gelukkig voelen in de job. Snap ik, maar hoe ga je het oplossen dat een (groot) deel mensen een job doen die geen invulling vormt van wie ze zijn?
Lijkt me ook niet dat er geld naar onderzoek moet gaan, want de triggers achter emoties en wie we zijn, zijn ofwel heel persoonlijk (trauma's, gebeurtenissen in je leven) en deels gekende chemie in de hersenen.

Die kerstboom is alleen gepland om kerstboom te zijn. Als die niet verkocht zou worden, dan zou hij ook niet geplant zijn. Er sneuvelt dus helemaal geen CO² absorberende boom die "blijft staan" omdat jij "op ecologische wijze" een plastiek stuk koopt.
Alternatief: kerstboom in de hof plaatsen, zodat je hem ieder jaar opnieuw kan binnenhalen. CO2 absorptie gered!

The world is his toilet! 😍
retrete-de-fernando-VII-alargado.jpg

volgens mij heeft hij zoiets staan

ge sprak toch over nen ijzeren kerstboom?

wat bedoelen ze 'met kunnen zijn wie je bent' en hoe gaan ze daar geld aan geven? Lijkt me ook een raar gegeven. In tegenstelling tot bijv. kanker waar kankeronderzoek kan gefinancierd worden, of bijv. een kinderkankerafdeling opgevrolijkt kan worden met speelgoed of zo, lijkt 'kunnen zijn wie je bent' wel heel vaag.
Ik zie zo een artikeltje waar dat het gaat om jobinvulling. iemand kan vuilnisman zijn en zich gelukkig voelen in de job. Snap ik, maar hoe ga je het oplossen dat een (groot) deel mensen een job doen die geen invulling vormt van wie ze zijn?
Lijkt me ook niet dat er geld naar onderzoek moet gaan, want de triggers achter emoties en wie we zijn, zijn ofwel heel persoonlijk (trauma's, gebeurtenissen in je leven) en deels gekende chemie in de hersenen.
Wat ik kan opmaken is dat het projecten zijn zoals dansen (waar hebben we nog zo een project gezien?) en sport en zo. Community projecten. Maar dat helpt een vijftienjarige met afwezige ouders in armoede mijns inziens geen steek verder ‘te zijn wie hij is’. Dat mag de volgende Einstein zijn, de kans is mega klein dat die mits wijkvoetbal zal ‘zijn wie hij is’. Het is zo typisch middenklasse-boomer-denken dat het enige wat nodig is, een basketplein en een coach is. Wat aangepakt moet worden is het onverdraagzaam denken bij ouders/families, het rondkomen met €10 per week,… Armoede fnuikt zo veel meer dan gebrek aan toegang tot ballet. WW is een project om *ons* beter te doen voelen, niet om echt te veranderen.

Wat ik kan opmaken is dat het projecten zijn zoals dansen (waar hebben we nog zo een project gezien?) en sport en zo. Community projecten. Maar dat helpt een vijftienjarige met afwezige ouders in armoede mijns inziens geen steek verder ‘te zijn wie hij is’. Dat mag de volgende Einstein zijn, de kans is mega klein dat die mits wijkvoetbal zal ‘zijn wie hij is’. Het is zo typisch middenklasse-boomer-denken dat het enige wat nodig is, een basketplein en een coach is. Wat aangepakt moet worden is het onverdraagzaam denken bij ouders/families, het rondkomen met €10 per week,… Armoede fnuikt zo veel meer dan gebrek aan toegang tot ballet. WW is een project om *ons* beter te doen voelen, niet om echt te veranderen.
Je hebt volledig gelijk: hoe helpt een basketbalplein nu om te zijn wie je bent? Een introverte non-sportieveling heeft daar bijv. al geen baat bij. En als je gepest wordt, ga je daar echt niet tussen een groepje onbekenden gaan basketten... Volgens mij hebben die teveel feelgood movies gezien.
Hoezeer ik ook ben voor het ondersteunen van mentaal welzijn: dit los je niet op door wat pleintjes te bouwen. De weg van je innerlijke naar de buitenwereld is eentje met veel hindernissen en vraagt een heel andere (individuelere) aanpak.
Maar dat is ongetwijfeld materie voor in 'mentaal welzijn' of een apart topic.

De politie jouw vriend!
Tonerider doet motorritje. Tonerider ziet 2 motorrijders. Toneriders denkt 'laat ik vriendelijk zijn' en steekt zijn hand op. Blijken het 2 flikken te zijn. Zero respons. Allez dat ze in de zomer niet elke motard groeten, snap ik, maar in december komt ge er niet veel tegen he.

En nu wachten op de mensen die de motorgroet belachelijk vinden

De politie jouw vriend!
Tonerider doet motorritje. Tonerider ziet 2 motorrijders. Toneriders denkt 'laat ik vriendelijk zijn' en steekt zijn hand op. Blijken het 2 flikken te zijn. Zero respons. Allez dat ze in de zomer niet elke motard groeten, snap ik, maar in december komt ge er niet veel tegen he.

Belachelijk!!

Van die flikken

en waarom hebben mensen toch altijd de behoefte om over hun hobby te klappen tegen wildvreemden met dezelfde hobby?
Tonerider loopt aan het water met een fototoestel. Passeert ne mens met een drone die tegen iemand anders klapt. Roept ie ineens tegen mij ' ha collega!'
Tonerider zegt vriendelijk goedendag en gaat nog een stapke rapper.
Echt he, ik ken u niet vent. ge zijt mijn collega niet en ik wil ook niet weten met welke camera en lenzen gij foto's trekt. Ik ken er niets van, doe gewoon mijn ding en heb die hobby omdat ik dat op een asociale manier kan uitoefenen. Ik wil geen getetter aan mijn hoofd.

Zelfde met motors. Elke keer weer is er toch ene die ziet dat ge met de motor rijdt en die dan the urge heeft om te delen met welke hij rijdt en naar waar hij allemaal is geweest met de motor. Fck off, ik ken er niets van. Ik heb de comfortabelste binnen mijn budget gezocht en that's it. Ik ken niets van cc, koppel of wat maar ook en ik doe er geen vakanties mee. Laat me met rust. Ik ben niet geïnteresseerd in uw spul en wat ge er mee doet.

De politie jouw vriend!

Dat zijn 2 flikken die je in het bordeel in St-Niklaas tegengekomen bent en die nu deden alsof ze u niet kenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan