Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
voetje uitsteken doet ge naar auto's/camions die plaats maken voor u in de file of zo of als ge ne motard inhaalt.
Toen ik pas met de auto reed was er een motard die een voetje uitstak. Ik dacht dat die teken deed dat hij op mijn auto wou stampen omdat ik iets verkeerd gedaan had. Dat bleef jaren door mijn hoofd spoken tot ik het in een file zag gebeuren nadat auto's aan de kant gingen.

Ik heb nooit in de file gereden, of eender wie ingehaald behalve fietsers, kreeg wel voetjes. 🤪

(En neen, dat is niet belachelijk, ik rij met een opvallend autootje rond, blijkbaar is het universeel dat de anderen met hetzelfde merk en dezelfde kleur, ook altijd wuiven naar elkaar! 😁)
Fiat 500 / Duplo?

Stuurt er juist een collega van de verkeersdienst dat ze naar een interventie aan het rijden waren omdat er blijkbaar iemand met een kodak agressief reageerde op mensen die hem gewoon vriendelijk aanspraken.

Plots ene op zijn moto met korte broek en immens behaarde benen, marcelleke en een ovenbroodje met een frikandel in zijn mond die zijn hand op stak.

Ze hadden een vermoeden dat het een vaste klant was dus hebben ze hem gewoon genegeerd.

Het grappige was dat het die kerel was met de moto dat de eigenlijk moesten gepakt hebben. Nuja.. Tis zaterdag voor iedereen zeker?

Stuurt er juist een collega van de verkeersdienst dat ze naar een interventie aan het rijden waren omdat er blijkbaar iemand met een kodak agressief reageerde op mensen die hem gewoon vriendelijk aanspraken.

Plots ene op zijn moto met korte broek en immens behaarde benen, marcelleke en een ovenbroodje met een frikandel in zijn mond die zijn hand op stak.

Ze hadden een vermoeden dat het een vaste klant was dus hebben ze hem gewoon genegeerd.

Het grappige was dat het die kerel was met de moto dat de eigenlijk moesten gepakt hebben. Nuja.. Tis zaterdag voor iedereen zeker?
Hadden ze die niet sowieso moeten pakken op zijn kledij? :p

Welke motard steekt nu zijn hand op?!?
Tis voetje uitsteken he, die mannen konden gewoon niet geloven dat ge nen Echten zijt! 🙈

Excuseer wablieft!?

Zo, en niet anders. Allez, linkervoet is eventueel toegestaan in een bocht (of bij lanesplitting naar mensen die opzij gaan)

main-qimg-67cf9c661b2efa1cb0cec7bb65a74320-lq

Excuseer wablieft!?

Zo, en niet anders. Allez, linkervoet is eventueel toegestaan in een bocht (of bij lanesplitting naar mensen die opzij gaan)

Ik ben aan het bijleren, ik zweer het dit heb ik nooit gezien (of toch niet onthouden).
Misschien ook wat meer regio gebonden? Geen idee to be honest!

Mijn vrouw die wou dat mijn schoonpa kwam helpen met wat klusjes. Ik was daar totaal niet voor te vinden omdat hij voor het grof werk wel OK is, maar het is er zo ene van eerst doen en dan nadenken...
Soit, eerste paar dagen was alles goed, juist 1 punt dat ik eigenlijk niet zo proper gedaan vond ma bon, mantel der liefde enz, en ik moest het zelf niet doen.

Nu heeft hij deze week een plafondje uitgeplakt... trekt echt op niks. Maar echt niks. 't Is zo erg dat er nu eigenlijk meer werk aan is dan er voor. Daarbij komt dan nog dat we vandaag verf op een dorpel ontdekt hebben, die er al zeker 3 dagen ligt. Die dorpel zit dus met witte vegen nu. Echt ik zou er van kunnen ontploffen.
Hij vindt dan misschien van mij dat ik niet de handigste ben, maar bij mij is het tenminste deftig gedaan, ook al duurt het 3 keer langer.

Wat is dat de laatste tijd met netflix en hun immens slechte Engels gedubde films.

Maken ze soms geen origineel Engelstalige films meer of wat is dat eigenlijk? Is nu al de 4de film op rij dat het van dat is.

Excuseer wablieft!?

Ik deed die vroeger ook altijd. Blijkbaar noemt men dit de "moedergroet". Voetje deed ik ook wel soms.

Ik wist van de motorgroet af, maar ging er van uit dat dit onder de echte motards gedaan werd. Toen ik met mijn knalrode Vespa reed 10 jaar geleden kreeg ik ook af en toe zo een groet die ik totaal niet zag aankomen. 😂

Normaal groeten motards elkaar met de hand.
Met de voet doe je als je een andere motard aan het inhalen bent, omdat je dan je rechterhand nodig hebt om gas te blijven geven, en je gashendel even loslaten op een moto geeft nogal snel een serieus remmend effect in vergelijking met een auto.

Er zijn er ook die het standaard met de voet doen, maar in mijn ervaring is dat een minderheid.

Normaal groeten motards elkaar met de hand.
Met de voet doe je als je een andere motard aan het inhalen bent, omdat je dan je rechterhand nodig hebt om gas te blijven geven, en je gashendel even loslaten op een moto geeft nogal snel een serieus remmend effect in vergelijking met een auto.

Er zijn er ook die het standaard met de voet doen, maar in mijn ervaring is dat een minderheid.
Ik zie de voet regelmatig op de baan wanneer ik met mijn auto goed aan de kant ga om een motard door te laten of als ik helemaal tegen de rechterlijn ga plakken zodat ze goed zicht hebben. Dus zeker niet alleen tussen 2 motards

Als je een moto kruist is dat in principe aan je linkerkant. Dus je groet dan toch ook met je linkerhand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan