Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een achillesblessure en 2 maanden revalidatie voor de eerste keer fatsoenlijk terug gaan lopen. Onder het lopen was ik enorm blij dat ik geen last meer had, maar een kwartier later had ik wel pijn op alle plaatsen van de rest van mijn benen.

Doccle en Ebox die er ferm naast slaan.
Mailtje van Doccle, bericht in eBox.
In eBox, bericht van FOD Financiën, aanslagbiljet.
Eénmaal aangekomen via myminfin, niks te vinden van aanslagbiljet.
Gebeld naar FOD, aanslagbiljet is nog onderweg.
Ik heb dat vorige maand ook voor gehad. In myminfin niets te zien de moment dat ik mail en bericht krijg. tegen de avond nog eens alles opengedaan en dan was hij toegekomen.

Sinds een dag of 5 is ons idle verbruik gestegen van ongeveer 300W naar 1000W. En ik vind de oorzaak niet.

Zucht. Een baan waar je 70 mocht rijden is hier nu ook gewijzigd naar volledig 50. Het fietspad is volledig afgescheiden. Aan de ene kant bijna allemaal fabrieken en bedrijven, de andere enkele woonhuizen in het begin en voor de rest velden en akkers.

uBlock dat sinds kort niet meer werkt op Youtube, in Chrome.
Nu volledig op Edge overgeschakeld, daar werkt het nog prima.

voor zover mijn geluk: ik krijg mijn verwarming hier niet aan. De bulex springt op, ge ziet de temperatuur omhoog gaan, dan een hoop gebubbel-geluid in de bulex en dan niets meer. Geen doorstroming van water en de leidingen onder de bulex blijven ook koud. Voor gewoon warm water werkt hij wel, (anders zou ik het wel al eerder gemerkt hebben natuurlijk).
Alle chauffages al eens ontlucht en buiten dat er eerst zwart water uit kwam, is de lucht er in elk geval wel uit, denk ik. Wel raar, dat die aftappunten onderaan de chauffages zitten. ge zou toch verwachten dat voor de lucht er uit te laten dit bovenaan zou zijn. Maar, net als van elentriek, ken ik hier ook niets van :p 't is allemaal ook hopeloos verouderd, natuurlijk.

voor zover mijn geluk: ik krijg mijn verwarming hier niet aan. De bulex springt op, ge ziet de temperatuur omhoog gaan, dan een hoop gebubbel-geluid in de bulex en dan niets meer. Geen doorstroming van water en de leidingen onder de bulex blijven ook koud. Voor gewoon warm water werkt hij wel, (anders zou ik het wel al eerder gemerkt hebben natuurlijk).
Alle chauffages al eens ontlucht en buiten dat er eerst zwart water uit kwam, is de lucht er in elk geval wel uit, denk ik. Wel raar, dat die aftappunten onderaan de chauffages zitten. ge zou toch verwachten dat voor de lucht er uit te laten dit bovenaan zou zijn. Maar, net als van elentriek, ken ik hier ook niets van :p 't is allemaal ook hopeloos verouderd, natuurlijk.
De pomp voor het water die niet werkt misschien?

kan zijn. ik ken er niets van en weet ook niet hoe ik het moet controleren. Is nochtans gecontroleerd geweest voor verhuur...
De brander heeft geen instelling voor enkel warm water (zomer) die je moet aanpassen naar warm water + CV toevallig? Nuja, ook geen verdere kennis van.

Moest er hier iemand iets van kennen:
leidingen staan zo
IMG20211016115331.jpg

wat ik wel gemerkt heb is dat bij de zekering er een open positie is.

IMG20211016115336.jpg

ik kan natuurlijk eens achter een zekering gaan en deze er in ploffen, maar zonder te weten wat dit doet, lijkt me dat ook geen veilige tactiek.

edit: volgende week eerst maar eens horen wanneer ik aanwezig moet zijn op m;n opleiding en dan chauffagist bellen zekers. Is zoiets een kost voor de verhuurder of de huurder?

Moest er hier iemand iets van kennen:
leidingen staan zo
IMG20211016115331.jpg

wat ik wel gemerkt heb is dat bij de zekering er een open positie is.

IMG20211016115336.jpg

ik kan natuurlijk eens achter een zekering gaan en deze er in ploffen, maar zonder te weten wat dit doet, lijkt me dat ook geen veilige tactiek.
Bel gewoon uwen huisbaas en laat hem zijn stront oplossen. Zeker als er zo'n prutswerken zijn als zekeringen die ontbreken etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan