Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor 98% akkoord, maar hangt imo ook wat van de situatie af. Als je al een hele avond met 2 aan het flirten bent en de ene partij maakt "een move", tgoh om dat dan meteen als grensoverschrijdend gedrag te bestempelen is ook wat zot. Er is een verschil natuurlijk wanneer iemand dan subtiel uw schouders eens probeert aan te raken of meteen naar de private delen gaat grijpen. Ik ken er zo eentje die continu flirtend doet, maar als dan iemand nog maar probeert haar schouder of hand aan te raken kan ze ineens niet feministisch genoeg zijn. Ze is dan net niet verkracht.

Het is wel tekenend dat dergelijke acties in de media steeds vanuit het standpunt van de vrouw komen. Ik kan er gerust inkomen dat vrouwen daar sneller last van kunnen hebben. Maar ik denk dat er genoeg jonge gasten zijn die op café wel eens te maken hebben gehad met zo'n cougar van 40 jaar die op zoek is naar wat aandacht van een jong blaadje.

Dit is dan mijn ergernis. Telkens zo'n onderwerp aan bod komt is er toch altijd wel minstens één man met de *ween ween* wij zijn ook soms slachtoffer en het minimaliseren van ervaringen en zeggen dat het allemaal toch wel overdreven is.

Dit is dan mijn ergernis. Telkens zo'n onderwerp aan bod komt is er toch altijd wel minstens één man met de *ween ween* wij zijn ook soms slachtoffer en het minimaliseren van ervaringen en zeggen dat het allemaal toch wel overdreven is.
Want omdat ik een man ben heb ik geen recht om daar mijn mening over te geven? Ik zeg toch dat ik vrijwel over de hele lijn akkoord ga? Dat jij zin hebt om enkel zwart of wit te zien is uw probleem. En telkens zo'n onderwerp aan bod komt? Het onderwerp is de laatste jaren niet meer verdwenen.

Of moet ik nu ook zeggen dat het probleem bij mannen weer geminimaliseerd wordt want "Och, zo erg is dat niet voor een man". Of zeg ik ergens iets dat niet waard is? Of ga je ontkennen dat dergelijke problematiek vrijwel exclusief vanuit het standpunt van de vrouw bekeken wordt? Iets wat ik grotendeels wel kan begrijpen omdat, zoals ik al zei, vrouwen hier sneller last van zullen ondervinden.

Wil je praten of posten zonder een reactie of discussie: twitter.com

Om nog maar te zwijgen natuurlijk dat iedere vrouw wel perfect weet waarover het gaat natuurlijk, gezien ze allemaal slachtoffer zijn die dekselse perverten van mannen, allemaal gelijk zijn ze :sarcastic:
Gelukkig gaat het nog niet over racisme want blanken kennen dat natuurlijk niet. Of over armoede, geen enkele welstellende van hier die daar wat mag over zeggen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Wat is daar dan het voordeel aan om pmd naar het containerpark te brengen?
Komen ze die bij jullie niet wekelijks of tweewekelijks ophalen?

PMD-zakken worden hier elke 2 weken opgehaald en kosten 12,5 eurocent/stuk.

Weet ik niet, ik zet mijn pmd gewoon buiten.

maar laatste keer had ik wat klein prul mee dat in de pmd kon maar was toen op het containerpark en ben het in de containers gaan gooien. Die lagen best vol en daarnast was een grote bak met allemaal lege blauwe zakken ingepropt.

Vorige week gehoord dat ze de huisbaas gebeld heeft van de huurder die naast haar woont om te klagen over het feit dat haar buurman om 5u 's ochtends douchet. Kerel werkt met de vroege.

Update: die huurder is daar weg en der woont sinds een week een nieuw madammeke met een hond.

ze heeft al een briefje in haar bus gevonden van haar zuurvrouw met de vraag om haar hond te muten :lol:

Want omdat ik een man ben heb ik geen recht om daar mijn mening over te geven? Ik zeg toch dat ik vrijwel over de hele lijn akkoord ga? Dat jij zin hebt om enkel zwart of wit te zien is uw probleem. En telkens zo'n onderwerp aan bod komt? Het onderwerp is de laatste jaren niet meer verdwenen.

Of moet ik nu ook zeggen dat het probleem bij mannen weer geminimaliseerd wordt want "Och, zo erg is dat niet voor een man". Of zeg ik ergens iets dat niet waard is? Of ga je ontkennen dat dergelijke problematiek vrijwel exclusief vanuit het standpunt van de vrouw bekeken wordt? Iets wat ik grotendeels wel kan begrijpen omdat, zoals ik al zei, vrouwen hier sneller last van zullen ondervinden.

Wil je praten of posten zonder een reactie of discussie: twitter.com
Je gaat 98% akkoord maar gaat toch onmiddellijk aanhalen dat je er eentje kent die overdrijft. Dus je gaat wel onmiddellijk redenen aanhalen waarom het toch allemaal zo dramatisch niet is. Wat is daar het nut van? Want je voegt onmiddellijk toe dat vrouwen toch wel wat overreageren blijkbaar.
Dat mannen daar ook mee in aanraking komen is gewoon zo'n dooddoener, weer om te minimaliseren. Want het enige dat je daar weer zegt is, dat vrouwen weer niet zo dramatisch moeten doen, want dat sommige mannen dat ook al eens meemaken.
Dat dat niet erg is voor een man, zeg ik nergens. Dat het niet voorkomt zeg ik nergens. Wat mij stoort is dat het telkens weer door bepaalde mannen allemaal geminimaliseerd wordt met die argumenten. En ja, ik heb het recht om mij daaraan te ergeren. En nee, ik wil daar verder niet over praten met jou, want als dat jouw argumenten zijn leidt dat toch nergens naar.

Om nog maar te zwijgen natuurlijk dat iedere vrouw wel perfect weet waarover het gaat natuurlijk, gezien ze allemaal slachtoffer zijn die dekselse perverten van mannen, allemaal gelijk zijn ze :sarcastic:

Ik ben zelf een vrouw van eind de 30 gemiddeld uiterlijk, nooit grote uitgaander geweest, discotheken zeggen mij niets. Mijn kledingsstijl is doorgaans jeans en sneakers, dus niet overdreven sexy, niet het flirterige type. Ik ga daar dus omwille van uiterlijk en gedragspatroon normaal gezien minder mee in aanraking komen dan vele anderen. Dit is mijn lijstje:

- ongewenst in kont genepen of borsten aanraken in passeren op café of feestjes: niet op 10 vingers te tellen
- Vroeger vertrokken tijdens avondje weg omdat na een nee een man constant blijft aandringen en dat de hele avond beheerst: 3 keer
- in werkcontext aangesproken als poepke, schatje, bezeke.... door oudere mannen waar een strikt professionele relatie zou moeten zijn, meestal aangevuld met een of andere vorm van mansplaining: 7 keer
- Poging tot verkrachting met fysiek geweld: 2 keer

Dus ja, ik ga er van uit dat ik niet super uniek ben.

Je gaat 98% akkoord maar gaat toch onmiddellijk aanhalen dat je er eentje kent die overdrijft. Dus je gaat wel onmiddellijk redenen aanhalen waarom het toch allemaal zo dramatisch niet is. Wat is daar het nut van? Want je voegt onmiddellijk toe dat vrouwen toch wel wat overreageren blijkbaar.
Dat mannen daar ook mee in aanraking komen is gewoon zo'n dooddoener, weer om te minimaliseren. Want het enige dat je daar weer zegt is, dat vrouwen weer niet zo dramatisch moeten doen, want dat sommige mannen dat ook al eens meemaken.
Dat dat niet erg is voor een man, zeg ik nergens. Dat het niet voorkomt zeg ik nergens. Wat mij stoort is dat het telkens weer door bepaalde mannen allemaal geminimaliseerd wordt met die argumenten. En ja, ik heb het recht om mij daaraan te ergeren. En nee, ik wil daar verder niet over praten met jou, want als dat jouw argumenten zijn leidt dat toch nergens naar.
Dus omdat ik 1 voorbeeld aanhaal zeg ik volgens u dat het allemaal niet zo dramatisch is? Want daarmee zeg ik dat vrouwen overdrijven? Jawadde, straf dat je die link kan leggen. Ik had ze zelf zelfs niet gezien. Je maakt zelf duidelijk waarom discussie niet mogelijk is met sommige mensen, want zodra je zelfs maar 1 anekdotisch voorbeeld aanhaalt keur je gewoonweg alles goed.

Misschien kan je in plaats van te denken dat ik het minimaliseer (wat ik niet doe) het zien als aanhalen dat dit iets is waar beiden geslachten mee te maken krijgen. Waarvan procentueel meer vrouwen dan mannen. En dat het mooi zou zijn dat dit probleem voor beiden geslachten gewoon zou bestreden worden en verdwijnen.

Maar ja, als je ook maar 1 tint afwijkt van zwart of wit in dit onderwerp ben je zelf nog net geen verkrachter.

Maar bon, dit is gewoonweg kansloos. Maar FYI, als ik het echt wou minimaliseren, dan had ik u de instagram posts van een andere vriendin wel even gepost. Waar ze om 9 uur een post deelt van die actie van Sensoa en een uur later een post deelt in de trend van:

Me: I'm a feminist
Also me: I need a real man to show me every corner of the room

Edit:

En vooraleer ik hier op mijn kop krijg. Ik vind dat ook verschrikkelijk dat je dergelijke zaken moet meemaken hoor. Het gaat er bij mij als man evenmin in dat andere mannen zich zo gedragen.

Laatst bewerkt:
Ik stel alleen maar vast dat je automatisch de nood voelt om een voorbeeld aan te halen van iemand die onterecht zou klagen en dat je in je tegenargument waarom dat niet minimaliseren is nog een voorbeeld aanhaalt door te zeggen dat je dat toch niet gedaan hebt, maar het ondertussen toch maar vermeld.

Dus ik zie niet goed in wat ge dan eigenlijk wil bereiken. Je wil niet minimaliseren, maar buiten wat lege dingen als ik ben 98% akkoord is dat het enige wat je doet.
Tja, dan valt daar weinig over te zeggen zeker? Je hebt recht op uw mening. Ik heb mijn mening over die mening.

Ik ben zelf een vrouw van eind de 30 gemiddeld uiterlijk, nooit grote uitgaander geweest, discotheken zeggen mij niets. Mijn kledingsstijl is doorgaans jeans en sneakers, dus niet overdreven sexy, niet het flirterige type. Ik ga daar dus omwille van uiterlijk en gedragspatroon normaal gezien minder mee in aanraking komen dan vele anderen. Dit is mijn lijstje:

- ongewenst in kont genepen of borsten aanraken in passeren op café of feestjes: niet op 10 vingers te tellen
- Vroeger vertrokken tijdens avondje weg omdat na een nee een man constant blijft aandringen en dat de hele avond beheerst: 3 keer
- in werkcontext aangesproken als poepke, schatje, bezeke.... door oudere mannen waar een strikt professionele relatie zou moeten zijn, meestal aangevuld met een of andere vorm van mansplaining: 7 keer
- Poging tot verkrachting met fysiek geweld: 2 keer

Dus ja, ik ga er van uit dat ik niet super uniek ben.
Ach, de feministen-sensor gaat weer af op BG.

Ik vind het heel erg dat dat je persoonlijke ervaringen zijn, en keur dat voor alle duidelijkheid volledig af. Maar, wat doet dat ertoe binnen deze discussie? Dus omdat je zelf enkele nare ervaringen hebt generaliseer je het hele onderwerp?

Ik volg @Carrion in zijn discours als het procentueel waarschijnlijk hoger ligt bij vrouwen, maar om de mannelijke kant te demoniseren op basis van je eigen ervaringen... Biased much?

Trouwens, ik ben zelf als man zelf meerdere keren lastig gevallen door vrouwen op evenementen. Dat gaat van aan uw lijf hangen, in uw kont knijpen, mij half binnen doen, maar... Ik kan er tegen want ik ben een man zeker?

Ik vind het heel erg dat dat je persoonlijke ervaringen zijn, en keur dat voor alle duidelijkheid volledig af. Maar, wat doet dat ertoe binnen deze discussie? Dus omdat je zelf enkele nare ervaringen hebt generaliseer je het hele onderwerp?

Ik volg @Carrion in zijn discours als het procentueel waarschijnlijk hoger ligt bij vrouwen, maar om de mannelijke kant te demoniseren op basis van je eigen ervaringen... Biased much?

Trouwens, ik ben zelf als man zelf meerdere keren lastig gevallen door vrouwen op evenementen. Dat gaat van aan uw lijf hangen, in uw kont knijpen, mij half binnen doen, maar... Ik kan er tegen want ik ben een man zeker?

Ja, dat zei ik volledig.....

Ik ben zeker uniek, dus waarschijnlijk de enige vrouw op heel de wereld die daar op vrij regelmatige basis mee in aanraking komt. Wat gek van mij , om te denken dat dat dan ook maar op enige manier relevant kan zijn in een gesprek over seksueel grensoverschrijdend gedrag.

En ja, dat zeg ik ook overal duidelijk eh... dat mannen daar maar tegen moeten kunnen. Je kan dat zeker 20 keer quoten waar ik dat zeg.

Ik heb mij als man eigenlijk nog nooit onveilig gevoeld of moeten nadenken hoe ik mij moet kleden als ik (snachts) op straat buiten kom bijvoorbeeld. Zelfs als ik lastig gevallen zou worden krijgt die gewoon mot ofzo.

Denk dat dat als vrouw (die meestal toch fysiek minder sterk zijn, in het algemeen) vreselijk moet zijn om zulke dingen constant/regelmatig mee te maken.

Degoutant eigenlijk, die reacties van vele mannen hier. Mijn vriendin heeft zelf ook al meermaals dezelfde dingen meegemaakt als die Guazala hier beschrijft. Ik kan me dat ook niet inbeelden dat ik zelf zoiets zou doen, en ik moet ook eerlijk bekennen dat als een vrouw me eens in mijn kont knijp, dat ik dat zelf niet zo erg vind. Maar dat is dan ook omdat ik weet dat moest het uit de hand lopen, ik die vrouw wel fysiek de baas zou kunnen, ik voel er als het ware geen "bedreiging" door. Dat ligt bij vrouwen (of mijn vriendin althans) wel heel anders.

Maar ik verschiet er echt van dat het hier zo snel geminimaliseerd wordt. Er is weldegelijk een groot probleem op dat vlak hoor.

Deze topic gaat heel duidelijk over 1 persoon die een proces ondergaat over grensoverschrijdend gedrag van man richting vrouw, daarbovenop in een machtsrelatie.

Dan is het heel typerend van sommige mannen dat ze komen preken dat er ook grensoverschrijdend gedrag van vrouw richting man bestaat. Ja ok jongens, klopt hoor. Maar eigenlijk zou een mod jullie onzin moeten verwijderen want je bevuilt het onderwerp.
Jullie argument komt over als tegen een depressieveling eens zeggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen want jij hebt je toch ook al eens een dag slecht gevoeld en dat was de dag erna gewoon over.

Ja, dat is niet demoniseren uiteraard, de *ween ween*.

Draai de rollen eens om, er komt iemand aan uw tieten maar *ween ween*, gij moet er weer een schandaal van maken. Da's hetzelfde niveau. En dat mannen anatomisch beter geschapen zouden zijn om zich te verweren doet er niks aan toe. Ge weet toch niet hoe mannen zich daarbij voelen? Dat ge niet inziet dat ge vraagt om medeleven, maar het feit dat mannen *ween ween het slachtoffer* uithangen helemaal belachelijk maakt.

Ook hier al meermaals betast geweest (vb tijdens het zwemmen dat er plots iemand in mijn kont kneep tijdens baantjes trekken), meermaals moeten blijven NEEN zeggen als iemand vraagt of ik seks wil hebben, al dan niet gepaard gaande met iemand van me af duwen want ik zal vast gewoon meer overtuiging nodig hebben?
En ik ben ook absoluut geen oogverblindende stoot "die er wel om zal vragen".

Ik ben wél altijd tussen gekomen als ik vriendinnen hetzelfde zag overkomen. Krijg je wat gezeik en gescheld over je heen, maar SOMMIGE mannen (en vrouwen, ongetwijfeld!) Hebben geen respect voor een neen en de dreiging dat je fysiek een slachtoffer kan worden, is heel reëel. Ik heb ook meermaals gedaan alsof ik aan het bellen was als ik naar huis liep, met een kleine deo in mijn handen. Of gevraagd of iemand me naar mijn auto wou begeleiden.

Bon, de boodschap is begrepen. Om even duidelijkheid te scheppen:

- Seksueel overschrijdend gedrag
- LGBTQ+
- Racisme

Nog iets waar ik geen mening over mag uiten omdat ik een man ben? Kwestie van de boekhouding even in orde te brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan