Ik snap het hele idee alvast niet waarbij 'veel vrouwen worden lastig gevallen of verkracht door een man' in sommige mannen hun hoofd verschuift naar 'ik mag een vrouw nooit meer benaderen want dan ga ik een grens overschrijden' of 'feministen denken dat alle mannen verkrachters zijn'.
Misschien niet zo projecteren op uzelf (tenzij ge daar goeie redenen voor hebt).
Het idee is dat er nu eenmaal verwacht wordt van een man dat die jaagt. En bij jagen komt er nu eenmaal voor dat je al uw kwaliteiten daarvoor inzet om bij een vrouw door te dringen dat jij de persoon bent waarop ze aan het wachten is. En als je jong, dubbel gespierd, een prachtig karakter hebt, een aandoenlijke stem en dan ook nog eens van uitzicht Brad Pitt bent, dan is dat allemaal makkelijker dan wanneer je een minder verheven God bent. Of hell 80 Jarige Brad Pitt. Al zou het voor sommige personen zelfs dan nog altijd een dubbeltje op zijn kant zijn.
Het probleem is echter dat om dit te doen dat je de vrouw moet overtuigen. Ook al is ze eerst niet echt overtuigd dat jij de man voor haar bent. Dus anders gezegd, je komt al kort bij het principe dat haar eerste reactie afwijzend is. En dat dus de aandacht die jij haar geeft ongewenst is.
MAAR niet enkel dit, je hebt nu ook eenmaal vrouwen die ook al zijn ze geïnteresseerd in die man in kwestie, niet te snel overstag willen gaan en dus als ongeïnteresseerd over komen (desondanks dat ze hevig geïnteresseerd zijn) omdat dit nu eenmaal in het spel tussen man en vrouw verwacht wordt.
OF NOG ANDERS GEZEGD, IK ALS MAN DENK DAT DAT VERWACHT WORDT.
Je hebt mannen die dat spel perfect beheersen. En je hebt mannen die daar helemaal ongekunsteld in zijn. Ik ben eerder 1 van die laatste. Ik heb niet door wanneer een vrouw geïnteresseerd is. Noch heb ik door wanneer ze wel geïnteresseerd is. Of ze moeten letterlijk tegen mij komen zeggen van Renegade ik zien u wel zitten. Jij zijt nen toffe. Maar zelfs dan zou ik nog twijfelen omdat ik dit nog altijd kan interpreteren als.... als platonische vriend.
Dus wat krijg je dan ook, mannen die proberen. Mannen die hun best doen om het spel te spelen. En dan ook te ver gaan. Maar zolang een vrouw niet duidelijk zegt van : Ik heb absoluut geen enkele interesse in u, nu of in de toekomst. Jij bent mijn type niet. Zullen er altijd mannen zijn die denken van ach ze speelt maar het bekende spel van geveinsde non-interesse. En zelfs als zijn er die dat doen, dan zullen er nog altijd mannen zijn die dat nog altijd denken. Zeker wanneer zij denken dat ze gemixte signalen binnenkrijgen.
En dat is wat in mijn ogen de oorzaak is van al de reacties waarover sommigen vinden van zijn jullie stekeblind. Dat is toch overduidelijk.
Neen, dat is het allemaal niet. Sommigen van ons zijn echt zo blind.
Maar dat spreekt het allemaal niet goed. Maar het laat wel goed zien dat het allemaal zo simpel niet is.
Het omgekeerde gebeurt nu ook eenmaal... dat vrouwen jagen. Maar dat is bij mijn weten gewoon minder ingeburgerd / verwacht in de relatie man-vrouw. Maar dezelfde pitfalls komen daar ook voor. Al zal een man minder snel interesse veinzen indien die niet geïnteresseerd is (denk ik)
Ofwel ben ik verkeerd. Dat kan ook.
Daar hebt ge een punt. Dat hele 'echte man' gedoe is onnozelheid.
Tsja. Kan je het dan ook raar vinden als een vrouw die zegt dat ze een feministe is zoiets zegt wij mannen het allemaal niet meer weten ? De normale interactie man-vrouw is al gecompliceerd genoeg. Zwijg stil wanneer er dan ook nog eens feminisme, ongewenste intimiteiten, machtsverhoudingen en ga zo maar door bij betrokken worden. Om dan nog maar te zwijgen over dat er nog zoiets bestaat als ongewenste intimiteiten in een relatie, zich gewrongen voelen in een relatie (zonder dat te communiceren, of door verongelijkt te doen dat wij mannen dat maar moeten rieken)... etc... Je zou voor minder uw handen in de lucht gooien en zeggen, frack it, ik blijf overtuigd single en dat ze allemaal mijne rug oplopen.
Het zou zo zo gemakkelijk geweest zijn indien man en vrouw niet van Mars en Venus kwamen, maar gewoon allebei van Venus of mars.
Daarom dat ik mij ook bewust uit de discussie van BDP houd. Ik vind het allemaal niet zo evident.