Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk. Maar het wordt moeilijk om zo iemand te vinden als je elke man die tegen u praat als potentiële verkrachter aanschouwt. :unsure:
Dus in uw hoofd is een vrouw die zich als feministe identificeert iemand die elke man als potentiële verkrachter ziet :thinking:

Grif toegegeven, als ik snachts, alleen in een straat loop en ik hoor iemand achter mij lopen dan is dat in mijn hoofd een potentieel gevaar. Maar voor de rest 🤷‍♀️

Ik snap het hele idee alvast niet waarbij 'veel vrouwen worden lastig gevallen of verkracht door een man' in sommige mannen hun hoofd verschuift naar 'ik mag een vrouw nooit meer benaderen want dan ga ik een grens overschrijden' of 'feministen denken dat alle mannen verkrachters zijn'.
Misschien niet zo projecteren op uzelf (tenzij ge daar goeie redenen voor hebt).

Ik denk dat het over die "real" gaat.

De echte man is namelijk de proverbiale neanderthaler die u met zijne knots eventjes KO slaat meeneemt naar zijn huis en u daarna al de kanten van de kamer laat zien. U weet wel, dieje stoere bad boy bink.
Dat is niet de man die in een goed gesprek met u gaat, die u emotioneel weet te bewegen, een deftige maaltijd voor u kookt en zijn gevoelens toont om daarna u alle kanten van zijn of uw woonst te laten zien.

Dat is typecasting. Maar zo komt die typecasting over bij de gemiddelde man (denk ik).
Daar hebt ge een punt. Dat hele 'echte man' gedoe is onnozelheid.

Kunnen we niet gewoon stellen dat het allemaal niet ok is en het daar afronden? Anders blijf je bezig met er de ene en de andere specifieke situatie bij te halen en zo kan je natuurlijk blijven vergelijken wat nu juist het vreselijkste is en dan wordt het inderdaad een wedstrijd...

Slechte mensen bestaan, mannen en vrouwen. Goede personen bestaan, mannen en vrouwen.
Geweld is slecht, ongewenste intimiteiten zijn slecht. Als jij je als man beschouwt als een goed persoon, is er geen reden om je aangesproken te voelen als mensen iets zeggen over mannelijk geweld jegens vrouwen. Als jij als vrouw in relatie zit zonder huiselijk geweld jegens je man, hoef je het ook niet op te nemen voor degene die dat wel doen.

Meerdere mensen hebben het al letterlijk gequoted. Nogmaals, probeer u te verplaatsen. Ge hebt een ganse bijbel met persoonlijke nare ervaringen gedeeld. Moest iemand daarop antwoorden. Och jong *ween ween*, weer één die zich als slachtoffer uit. Dat je dan niet inziet dat je zelf de discussie monddood maakt, tja.

Edit, voor ik aan de schandpaal genageld word: ik vind het heel erg voor jou. Ik probeer niet het beeld te scheppen dat het niet erg is. Maar omdat jij jouw ervaringen erger vindt dan die van iemand anders, maakt niet dat anderen blijters zijn.

Ik heb nergens gezegd dat mannen dat niet meemaken of dat dat niet erg en traumatiserend kan zijn. Nergens heb ik gezegd dat mijn ervaringen erger zijn dan die van anderen. Dus gelieve jouw persoonlijke interpretatie van wat ik gezegd heb, voor jezelf te houden en niet te verkondigen alsof het de waarheid is.

Ik heb gezegd dat het mij ergert dat wanneer het gaat over seksueel grensoverschrijdend gedrag er altijd wel een man is die komt vertellen dat dat in beide richtingen gebeurd, met de ondertoon dat vrouwen er dus niet over te neuten hebben.

Nergens heb ik trouwens *ween ween* gezegd op een specifiek geval van iemand die zich uitte als slachtoffer, dus gelieve mij daar niet van te beschuldigen.

Dat jij daaruit dingen begint af te leiden die ik noch gezegd, noch geïmpliceerd, noch bedoelt hebt, is uw probleem.

Ge kunt veel letterlijk quoten, dat uit de context trekken en er dan uw eigen interpretatie bij verzinnen, dat maakt het nog niet echt.

Maar mijn excuses als ik ergens de indruk zou hebben gegeven dat ik het niet erg vind dat mannen ook soms met seksueel grensoverschrijdend gedrag worden geconfronteerd. Dat was niet de bedoeling, noch is dat mijn mening.

Kunnen we niet gewoon stellen dat het allemaal niet ok is en het daar afronden? Anders blijf je bezig met er de ene en de andere specifieke situatie bij te halen en zo kan je natuurlijk blijven vergelijken wat nu juist het vreselijkste is en dan wordt het inderdaad een wedstrijd...

Slechte mensen bestaan, mannen en vrouwen. Goede personen bestaan, mannen en vrouwen.
Geweld is slecht, ongewenste intimiteiten zijn slecht. Als jij je als man beschouwt als een goed persoon, is er geen reden om je aangesproken te voelen als mensen iets zeggen over mannelijk geweld jegens vrouwen. Als jij als vrouw in relatie zit zonder huiselijk geweld jegens je man, hoef je het ook niet op te nemen voor degene die dat wel doen.

🙌

Ik heb nergens gezegd dat mannen dat niet meemaken of dat dat niet erg en traumatiserend kan zijn. Nergens heb ik gezegd dat mijn ervaringen erger zijn dan die van anderen. Dus gelieve jouw persoonlijke interpretatie van wat ik gezegd heb, voor jezelf te houden en niet te verkondigen alsof het de waarheid is.

Ik heb gezegd dat het mij ergert dat wanneer het gaat over seksueel grensoverschrijdend gedrag er altijd wel een man is die komt vertellen dat dat in beide richtingen gebeurd, met de ondertoon dat vrouwen er dus niet over te neuten hebben.

Nergens heb ik trouwens *ween ween* gezegd op een specifiek geval van iemand die zich uitte als slachtoffer, dus gelieve mij daar niet van te beschuldigen.

Dat jij daaruit dingen begint af te leiden die ik noch gezegd, noch geïmpliceerd, noch bedoelt hebt, is uw probleem.

Ge kunt veel letterlijk quoten, dat uit de context trekken en er dan uw eigen interpretatie bij verzinnen, dat maakt het nog niet echt.

Maar mijn excuses als ik ergens de indruk zou hebben gegeven dat ik het niet erg vind dat mannen ook soms met seksueel grensoverschrijdend gedrag worden geconfronteerd. Dat was niet de bedoeling, noch is dat mijn mening.
Amai, veel dingen die ge nochtans wel hebt gezegd zijn ineens "ons probleem, onze interpretatie en onze beschuldigingen".

Nu ja, goed. Amen.

Ik ken spijtig genoeg zo goed als geen vrouwen die nog nooit zijn lastiggevallen door een man. Dat wil toch wel iets weggen, denk ik.

1x ook gehad op laundry day Dat er een belachelijke het deed bij mijn vrouw en hij had zo indianenpluimen op zijn hoofd.

Hij is naar huis gegaan met nog een stuk of 3 pluimen op zijn hoofd na zijn passage. Dat is er toch al 1 die er nog eens gaat over nadenken.

Het mooiste is dat ik niets gedaan heb maar dat ze toch goed haar mannetje kan staan. 😂
Ook ooit meegemaakt met mijn nicht.
Aan het poolen. Zij samen met mijn toenmalige tegen haar vriend en mij.

Wanneer ze voorovergebogen staat om te spelen, knijpt een voorbijganger in haar kont.

Sowieso ongehoord, maar zeker als "haar" mannen erbij staan... WTF

Haar reactie: een bal met volle kracht tegen zijn rug gegooid met de woorden "en de volgende is tegen u bakkes"

Toen was het van sorry sorry...

Ik snap het hele idee alvast niet waarbij 'veel vrouwen worden lastig gevallen of verkracht door een man' in sommige mannen hun hoofd verschuift naar 'ik mag een vrouw nooit meer benaderen want dan ga ik een grens overschrijden' of 'feministen denken dat alle mannen verkrachters zijn'.
Misschien niet zo projecteren op uzelf (tenzij ge daar goeie redenen voor hebt).

Het idee is dat er nu eenmaal verwacht wordt van een man dat die jaagt. En bij jagen komt er nu eenmaal voor dat je al uw kwaliteiten daarvoor inzet om bij een vrouw door te dringen dat jij de persoon bent waarop ze aan het wachten is. En als je jong, dubbel gespierd, een prachtig karakter hebt, een aandoenlijke stem en dan ook nog eens van uitzicht Brad Pitt bent, dan is dat allemaal makkelijker dan wanneer je een minder verheven God bent. Of hell 80 Jarige Brad Pitt. Al zou het voor sommige personen zelfs dan nog altijd een dubbeltje op zijn kant zijn.

Het probleem is echter dat om dit te doen dat je de vrouw moet overtuigen. Ook al is ze eerst niet echt overtuigd dat jij de man voor haar bent. Dus anders gezegd, je komt al kort bij het principe dat haar eerste reactie afwijzend is. En dat dus de aandacht die jij haar geeft ongewenst is.
MAAR niet enkel dit, je hebt nu ook eenmaal vrouwen die ook al zijn ze geïnteresseerd in die man in kwestie, niet te snel overstag willen gaan en dus als ongeïnteresseerd over komen (desondanks dat ze hevig geïnteresseerd zijn) omdat dit nu eenmaal in het spel tussen man en vrouw verwacht wordt.

OF NOG ANDERS GEZEGD, IK ALS MAN DENK DAT DAT VERWACHT WORDT.

Je hebt mannen die dat spel perfect beheersen. En je hebt mannen die daar helemaal ongekunsteld in zijn. Ik ben eerder 1 van die laatste. Ik heb niet door wanneer een vrouw geïnteresseerd is. Noch heb ik door wanneer ze wel geïnteresseerd is. Of ze moeten letterlijk tegen mij komen zeggen van Renegade ik zien u wel zitten. Jij zijt nen toffe. Maar zelfs dan zou ik nog twijfelen omdat ik dit nog altijd kan interpreteren als.... als platonische vriend.

Dus wat krijg je dan ook, mannen die proberen. Mannen die hun best doen om het spel te spelen. En dan ook te ver gaan. Maar zolang een vrouw niet duidelijk zegt van : Ik heb absoluut geen enkele interesse in u, nu of in de toekomst. Jij bent mijn type niet. Zullen er altijd mannen zijn die denken van ach ze speelt maar het bekende spel van geveinsde non-interesse. En zelfs als zijn er die dat doen, dan zullen er nog altijd mannen zijn die dat nog altijd denken. Zeker wanneer zij denken dat ze gemixte signalen binnenkrijgen.

En dat is wat in mijn ogen de oorzaak is van al de reacties waarover sommigen vinden van zijn jullie stekeblind. Dat is toch overduidelijk.

Neen, dat is het allemaal niet. Sommigen van ons zijn echt zo blind.
Maar dat spreekt het allemaal niet goed. Maar het laat wel goed zien dat het allemaal zo simpel niet is.

Het omgekeerde gebeurt nu ook eenmaal... dat vrouwen jagen. Maar dat is bij mijn weten gewoon minder ingeburgerd / verwacht in de relatie man-vrouw. Maar dezelfde pitfalls komen daar ook voor. Al zal een man minder snel interesse veinzen indien die niet geïnteresseerd is (denk ik)

Ofwel ben ik verkeerd. Dat kan ook.

Daar hebt ge een punt. Dat hele 'echte man' gedoe is onnozelheid.
Tsja. Kan je het dan ook raar vinden als een vrouw die zegt dat ze een feministe is zoiets zegt wij mannen het allemaal niet meer weten ? De normale interactie man-vrouw is al gecompliceerd genoeg. Zwijg stil wanneer er dan ook nog eens feminisme, ongewenste intimiteiten, machtsverhoudingen en ga zo maar door bij betrokken worden. Om dan nog maar te zwijgen over dat er nog zoiets bestaat als ongewenste intimiteiten in een relatie, zich gewrongen voelen in een relatie (zonder dat te communiceren, of door verongelijkt te doen dat wij mannen dat maar moeten rieken)... etc... Je zou voor minder uw handen in de lucht gooien en zeggen, frack it, ik blijf overtuigd single en dat ze allemaal mijne rug oplopen.

Het zou zo zo gemakkelijk geweest zijn indien man en vrouw niet van Mars en Venus kwamen, maar gewoon allebei van Venus of mars.

Daarom dat ik mij ook bewust uit de discussie van BDP houd. Ik vind het allemaal niet zo evident.

Ik heb vorig jaar een 3 jarig contract afgesloten voor eletriek en gas (op die bodemprijzen) omdat ik wist dat de prijzen sterk gingen rebounden. En nu verhogen ze alletwee mijn voorschot "omdat de prijzen gestegen zijn" :unsure:

Wanneer gaan ze die maffia eigenlijk eens sterk aan banden leggen of toch tenminste decriminaliseren?

Ik heb vorig jaar een 3 jarig contract afgesloten voor eletriek en gas (op die bodemprijzen) omdat ik wist dat de prijzen sterk gingen rebounden. En nu verhogen ze alletwee mijn voorschot "omdat de prijzen gestegen zijn" :unsure:

Wanneer gaan ze die maffia eigenlijk eens sterk aan banden leggen of toch tenminste decriminaliseren?

Ons contract verloopt eind december. Huidige voorschot is 70 euro per maand. Onze leverancier heeft al een nieuw voorstel doorgestuurd: 183 euro. Dat is zo maar eventjes maal 2,5....

Ons contract verloopt eind december. Huidige voorschot is 70 euro per maand. Onze leverancier heeft al een nieuw voorstel doorgestuurd: 183 euro. Dat is zo maar eventjes maal 2,5....
De kortingen die je eventueel in uw vorig contract had vallen nu allemaal weg hé. Best al even kijken of een andere leverancier niet interessanter is tgv de welkomstkortingen.

En ik heb nog nooit echt gehoord dat men eigen klanten proactief een goed tarief geeft zodat ze niet vertrekken...

Contracten met nieuwe leveranciers laten starten op het moment dat uw contract verloopt. Ik ben al een paar keer zo ferm in het zak gezet geweest omdat ik dat vergeten was. Echt crimineel hoe die mannen inneens zomaar de prijs verdubbelen als ge niet oppast.

De kortingen die je eventueel in uw vorig contract had vallen nu allemaal weg hé. Best al even kijken of een andere leverancier niet interessanter is tgv de welkomstkortingen.

En ik heb nog nooit echt gehoord dat men eigen klanten proactief een goed tarief geeft zodat ze niet vertrekken...
Dat is het plan uiteraard. Nu ja, kunnen de schade dan misschien beperken tot maal 2 ipv 2,5, maar pijnlijk zal het sowieso wel worden. :(

De meeste winst halen ze dan ook niet uit klantgetrouwheid. Heel hun winstmodel is gebaseerd op het om de tuin leiden/in het zak zetten van zoveel mogelijk mensen. Daarom werken ze ook met die kortingen op jaarbasis, zo kunt ge niet veranderen voor uw jaar op is of ge zijt uw korting kwijt. En ge moet exact uw overstap gaan inplannen of het tarief wordt stante pede verdubbeld en daar halen ze dan hun winst, uit die 1 of 2 maand dat ge dubbel tarief betaald alvorens dat ge overstapt naar een nieuwe leverancier. Laat staan de ouwere bevolking die daar niet achter kijkt en uit "vertrouwen" blijft bij hun gekende leveranciers. Dat zijn pas de echte cash cows voor die maffia.

Dat is het plan uiteraard. Nu ja, kunnen de schade dan misschien beperken tot maal 2 ipv 2,5, maar pijnlijk zal het sowieso wel worden. :(
Ja, ik ben blij dat ik het in mei heb vastgelegd...

mijn elektriciteit gaat 3.8cent kosten per KWH... in vergelijking met 10- 18cent is dat een enorm verschil...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan