Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen!! Blauw is de kleur van de nul geleider in het elektrisch reglement

Zwart is lijndraad toevoer, daartussen 220V

De rest is prolly doorgelinkt naar de andere stopcontacten, 3x dus ... die zullen parralel op de toevoer zitten
Check kleur draden aan die ander stopcontacten ook eens, prolly gewoon rood en wit. Ik zie het toch zo op één foto.
Dan ben je al bijna zeker. Zoals Easy Rider dus zegt.

Met een multi meter weet je dat snel natuurlijk, je weet nooit welke kerel daar ooit dit gelegd heeft ... en lak had aan de common practice regels, laat staan verplichte regels als het oud spul is.

En verder wat Gromker zegt, niet met stroom op gaan klooien.

Laatst bewerkt:
Als er een N aanwezig is: blauw moet N zijn maar N moet niet blauw zijn
Als er geen N aanwezig is: tirez votre plan
Enige voorwaarde, overal en altijd, aarding is geel-groen en gerl-groen is aarding

Zelfs nu kom ik nog gastjes tegen die leren rood = fase terwijl rood al dik 15j niet meer gebruikt wordt in kabel of preflex

Nope 50km van u
Als ik het zie

-(hoofd)zekering af
-gewoon blauw en zwart aan eerste stopcontact
-en dan alle rode bij zwart en alle witte bij blauw ofzo (maar zonder die rapid klem kan dat te krap zijn)
-(hoofd)zekering aan

Indien je een verlengkabeltje zou hebben of zon blokje van 3 of 4 met wat draad aan (indien lang genoeg), kan je enkel blauw en zwart aansluiten, en die kabel daar in pluggen om je game night te redden en maandag om zo'n rapid klem gaan voor de rest van de stopcontacten

ps gromker ja tussen 2fasen heb je ook 220v naargelang de situatie idd. Basisopleiding elektriek-beetje electronica hier 30 jaar geleden, maar daarna IT gedaan.
Vandaar dat ik ook aanhaalde' best practice' omdat ik niet zeker meer was of dat nu verplicht is of niet

Laatst bewerkt:

Makkelijkste is een stukje rode kabel nemen van 2.5mm2. Die 3 rode kabels samen met 1 klein stukje rode kabel in een lasdop draaien. En dan die 1ne kabel aansluiten aan uw elektrisch stopcontact.
Hetzelfde doen voor die blauwe kabel.

Gewoon dat je geen 3 kabels moet zitten te wroeten in dat stopcontact. Want dat is irritant om dan alles nog mooi weggewerkt te krijgen.

En ben niet 100% zeker meer ofdat die snelklem intern zijn doorgekoppeld... te lang gelden dat ik dat nog zelf gebruikt heb.

Ik lachte mij wel een bult toen men sprak over een krimpkous gebruiken :p. Normaal tape je er gewoon wat twal rond en door. Ipv dat gedoe met die krimpkous.

Mijn internet is ook de flauwe plezante aan het uithangen. Precies of Tadaam (4G) en stormweer niet goed samenwerken.

En onlangs een klein stukje van een interview met Phil Collins gezien. Shit, die man is echt een ouden fragiel ventje geworden. Ge zou hem een euro geven (terwijl hij een van de rijkste drummers is). En dat beeld van hem blijft me nu ook heel de tijd achtervolgen.

En onlangs een klein stukje van een interview met Phil Collins gezien. Shit, die man is echt een ouden fragiel ventje geworden. Ge zou hem een euro geven (terwijl hij een van de rijkste drummers is). En dat beeld van hem blijft me nu ook heel de tijd achtervolgen.
Ik hoor vandaag dat Sting 70 is geworden. Ik ben er ook van achterover gevallen. Nu, Phil Collins is wel - naast gezondheid - door de mangel gehaald door zijn madam. Je moet eens googelen hoe ze was toen ze trouwden en dan nu (een scheiding, hereniging en scheiding later) Bish looks like Frankenstein’s Female.

Onze tijd hier op aarde is eindig. Dat geldt evenzeer voor rijke mensen als arme sukkelaars.
Rijke mensen mogen dan wel een hogere levensverwachting hebben, ze gaan ook dood.

En sommige mensen verouderen genetisch gezien sneller dan anderen. Sommige mensen van 50 zien er 60 uit, andere 40.

@Tonerider

Zo te zien hebben uw bestaande stopcontacten geen aardingspin, in oudere bestaande installaties mag dat, maar dan mag je geen stekker met aarding kunnen gebruiken in zo'n stopcontact, dus indien er geen aarding is, mag je eigenlijk je nieuw stopcontact niet gebruiken.

Edit: mss te vlug gepost, ik zie op de foto geen aardingspin, dus zal het toch het juiste type stopcontact zijn.

@Tonerider

Zo te zien hebben uw bestaande stopcontacten geen aardingspin, in oudere bestaande installaties mag dat, maar dan mag je geen stekker met aarding kunnen gebruiken in zo'n stopcontact, dus indien er geen aarding is, mag je eigenlijk je nieuw stopcontact niet gebruiken.
Ik heb een stekker zonder aarding gekocht hoor

IMG20211003112734.jpg

Ja, ik had het ondertussen gezien, ik had op de achterkant van het stopcontact de pictogram gezien voor de aarding, maar daarna viel mijne frang dat het stopcontact plat op de ondergrond lag, en dat gaat niet met een aardingspin. ;)

Zevende Dag:

- "78% van de Amoniak wordt uitgestoten door te veeteelt, dat is een sterk broeikasgas en daarom zijn er dus strenge maatregelen in de veeteelt"
- Jan de boer: "dat zijn dieren, dat zijn koeien, dat is toch natuur? wat is daar mis aan? dat is geen chemische industrie"

Lol wtf, denkt gij dat zoveel miljoen dieren kweken slachten en verkopen in Belgie "maar gewoon natuur" is? Veeteelt industrie is niet minder onnatuurlijk of minder "chemisch" of niet meer "noodzakelijk" dan andere industrie dat amoniak uitstoot.
Zeker dat het niet over methaan ging? Ik had nog niet gehoord dat ammoniak een broekasgas is, en volgens wat ik terugvind breekt het ook snel af in de atmosfeer. Het is natuurlijk wel niet onschuldig naar andere aspecten toe.

En mja, dat een boer zo'n zaken niet weet lijkt me logisch. Daarom hebben we wetgeving nodig.

Ik heb al jaren aanvaard dat de vaat van de rest van het gezin altijd in de ‘schaduwzone’ rond de vaatwas zal belanden. Maar vanmorgen stond de room en de boter daar ook gewoon tussen. Was toen wel wat geïrriteerd. De frigo is er net neffen, gasten.

Ik heb al jaren aanvaard dat de vaat van de rest van het gezin altijd in de ‘schaduwzone’ rond de vaatwas zal belanden. Maar vanmorgen stond de room en de boter daar ook gewoon tussen. Was toen wel wat geïrriteerd. De frigo is er net neffen, gasten.
Luie kabouters die het s nachts niet gedaan hebben ja! 😞

Nieuwe bleutooth headset besteld na een paar dagen is rechte oortje niet meer te verbinden. Stuur het retour krijg ik direct nieuwe.

Eerste dag werkt alles goed, dag 2 linkse oortje verbind niet meer, app verwijderen volledig opnieuw eerste koppeling, niks helpt
:wallbash:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan