Mondmaskers niet meer verplicht maar gisteren mail gekregen dat maar liefst twee van mijn klassen in quarantaine moeten. 2 keer een eerste jaar en 2 keer een besmetting bij eentje die nog maar 11 is. Dus ook al was het laag risico voor mij, ik heb vandaag toch mijn masker aangehouden als ik naar de winkel ging. Hoeveel men daar na 24u al naar u kijkt alsof je krankjorum bent… En twee keer de persoon naast u die net iets te luid aan het personeel vraagt ‘DAT MOET TOCH NIET MEER’.
Stoor je er niet aan en blijf een masker dragen.
Ik doe het ook maar voor een andere reden. Anonimiteit en wel voor de volgende reden :
Ik was vorige week in de Krëfel om een stofzuiger te kopen. Ik kies een model en informeer de persoon aan de kassa welk model ik wil.
Als ik wil afrekenen vraagt die kerel mijn identiteitskaart wat ik pertinent weiger in gelijk welke winkel.
Hij zegt : "Ja dan kunnen we een aantal services niet aanbieden he zoals de garantie als je uw ticket verliest of u informeren voor een terugroepactie en dergelijke"
Ik zeg : "geen probleem het kasticket is voldoende hoor"
Waarop die gast wijst naar een computerscherm waarop een disclaimer staat met een hoop bullshit ivm garantie en nog wat.
Ik lees het en neem een foto van dat scherm.
Ik zeg : Ja geen probleem voor mij. Ik geef geen persoonlijke gegevens.
Die kerel draait met zijn ogen alsof ik een gek ben.
Kerel : U betaalt met de kaart?
Ik : Nee, contant.
Geeft briefjes. ^^
Sinds wanneer is het normaal geworden om je naam, voornaam, adres, telefoonnummer en email adres te geven aan een bedrijf wanneer je er geld spendeert voor alledaagse dingen? En dan nog eens het gore lef te hebben om wat druk te zetten?
Dat je dit doet om spullen online te kopen is normaal natuurlijk maar er is voor mij geen meerwaarde om al mijn gegevens door te spelen naar nog eens een database die uiteindelijk uit zal lekken.
Bij alternate zaten ze ook raar te kijken toen ik contant € 2k spendeerde voor een VR systeem en nog wat brol.
Geef me gewoon mijn kasticket en stop met zagen achter mijn persoonsgegevens bende datascrapers.