Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Night of the proms organiseert 2 avonden gratis voor het zorgpersoneel. Iets wat voor veel van mijn collega's eens een leuk avondje uit zou zijn. Ik heb dit vorige week meteen aan onze directie doorgegeven en erbij gezegd dat ze dit dringend moesten bekijken, want dat dat snel uitverkocht ging zijn. Ze waren er zelf niet enthousiast over en hebben tot vandaag gewacht om er over te beslissen en nu is het natuurlijk uitverkocht. De volgende keer dat ze afkomen met we zijn er voor jullie mogen ze dat steken waar de zon niet schijnt.

Man man man dat niveau van Belgium got talent..

Een Indische homo die Indische dans doet en er zelfs geen zak van kan en bejubeld wordt. Vroeger smeten ze een steen tegen je bakkes en nu prijzen ze dat de hemel in.

Met oppergeiten an Lemmens en die ernaast dat ik haar naam niet eens van weet maar zichzelf altijd wel geweldig grappig vindt.

Edit: geit 2 is Ruth dus

Laatst bewerkt:
Man man man dat niveau van Belgium got talent..

Een Indische homo die Indische dans doet en er zelfs geen zak van kan en bejubeld wordt. Vroeger smeten ze een steen tegen je bakkes en nu prijzen ze dat de hemel in.

Met oppergeiten an Lemmens en die ernaast dat ik haar naam niet eens van weet maar zichzelf altijd wel geweldig grappig vindt.

Edit: geit 2 is Ruth dus
Waarom jezelf pijnigen om hier naar te kijken? Vorig seizoen ook eens toevallig op gezapt de vrijdagavond omdat mijn vriendin en ik er niet uitgeraakten welke film we nu gingen kijken. Mijn weekend was al verkloot voor het begonnen was.

Mijn collega die vandaag later was vertrokken en es vroeger op het werk was.

Ze denkt nu dus dat als ze later vertrekt (en dezelfde route rijdt) ze dus altijd vroeger op werk zou aankomen dan normaal. Ze wilde niet luisteren dat het misschien was omdat het ne vrijdag was en er minder verkeer was.

Ik heb 15 minuten proberen met hand en tand uitleggen dat de reistijd misschien inderdaad korter is. Maar dat het onmogelijk is dat ze zichzelf (virtueel) zou kunnen inhalen als ze later vertrekt en dezelfde route rijdt.

- "Ja maar ik ben een kwartier later vertrokken en ik ben 10 minuten vroeger dan normaal"
- "Het kan zijn dat 15 minuten later vertrekken inderdaad uw reistijd een pak inkort maar ge kunt nooit aankomen voor iemand die vroeger vertrekt en dezelfde route pakt. Als ge vandaag 15 minuten later vertrokken waart dan waart ge hier misschien 15-20 minuten vroeger dan normaal"
- "Ja, maar het verkeer is dan minder, dus ik ga altijd vroeger hier zijn als ik later vertrek"
- "Ge kunt mensen die voor u vertrekken dan alleen inhalen als die dan achteruit rijdt"
- "Nee, ik kan dan sneller rijden hé"

*ik geef het op*
Doet me denken aan een discussie tussen twee admins waarbij een vroeg hoe ze moest tellen met uren en minuten. Die had op haar “flextime” overzicht 1u17 overtime staan en wou weten hoeveel ze nog over had als ze die dag een half uur te weinig zou werken.

“Aah, dan kunt ge 60 min + 17 min = 77 min doen, min 30 minuten van dat half uur, dan hebt ge nog 47 minuten over.”

‘Neenee dat kan toch niet? Er kunnen toch nooit meer dan 60 minuten in een uur zijn, dus 77 minuten bestaat toch helemaal niet?!’

the-simpsons-homer.gif

Laatst bewerkt:
Gesolliciteerd voor een job waarvan ik dacht dat ik nooit ging uitgenodigd worden op gesprek. Uiteindelijk toch in de 4de/laatste ronde geraakt en dat gesprek goed doorstaan. Ondertussen feedback gekregen en dus geen nieuwe job voor mij. Dikke ergernis omdat ik er zo dicht bij was en er veel energie en tijd in heb gestoken. Anderzijds wel blij omdat ik al zo ver geraakt was.

Mijn Acer scherm dat steeds als audio-uitvoer wordt gedetecteerd terwijl het geen boxen heeft. Vooral Discord doet daar altijd lastig om met telkens een stomme popup.

Mijn Acer scherm dat steeds als audio-uitvoer wordt gedetecteerd terwijl het geen boxen heeft. Vooral Discord doet daar altijd lastig om met telkens een stomme popup.
Instellingen -> Geluid en daar rechts Configuratiescherm Geluid kiezen en dan rechter muisklik op uw Acer scherm en uitschakelen kiezen.

Instellingen -> Geluid en daar rechts Configuratiescherm Geluid kiezen en dan rechter muisklik op uw Acer scherm en uitschakelen kiezen.
Bedankt voor de hulp, maar had het er misschien moeten bijzetten dat ik dit al een paar keer gedaan heb, maar als MS dan eens een update doet, wordt dat weer ingeschakeld. Daarmee dat het ook nu weer opspringt. En ik ben dan te tam om weeral eens die driver te gaan uitschakelen en sakker liever op de software die lastig doet (en me meer tijd heeft gekost dan had ik van de eerste keer dit weer gecorrigeerd.)

1633166820207.png

Mondmaskers niet meer verplicht maar gisteren mail gekregen dat maar liefst twee van mijn klassen in quarantaine moeten. 2 keer een eerste jaar en 2 keer een besmetting bij eentje die nog maar 11 is. Dus ook al was het laag risico voor mij, ik heb vandaag toch mijn masker aangehouden als ik naar de winkel ging. Hoeveel men daar na 24u al naar u kijkt alsof je krankjorum bent… En twee keer de persoon naast u die net iets te luid aan het personeel vraagt ‘DAT MOET TOCH NIET MEER’.

Mondmaskers niet meer verplicht maar gisteren mail gekregen dat maar liefst twee van mijn klassen in quarantaine moeten. 2 keer een eerste jaar en 2 keer een besmetting bij eentje die nog maar 11 is. Dus ook al was het laag risico voor mij, ik heb vandaag toch mijn masker aangehouden als ik naar de winkel ging. Hoeveel men daar na 24u al naar u kijkt alsof je krankjorum bent… En twee keer de persoon naast u die net iets te luid aan het personeel vraagt ‘DAT MOET TOCH NIET MEER’.
Ne keer goed hoesten en ze zullen hun opinie wel veranderen.

Stoor je er niet aan en blijf een masker dragen.
Ik doe het ook maar voor een andere reden. Anonimiteit en wel voor de volgende reden :

Ik was vorige week in de Krëfel om een stofzuiger te kopen. Ik kies een model en informeer de persoon aan de kassa welk model ik wil.
Als ik wil afrekenen vraagt die kerel mijn identiteitskaart wat ik pertinent weiger in gelijk welke winkel.
Hij zegt : "Ja dan kunnen we een aantal services niet aanbieden he zoals de garantie als je uw ticket verliest of u informeren voor een terugroepactie en dergelijke"
Ik zeg : "geen probleem het kasticket is voldoende hoor"
Waarop die gast wijst naar een computerscherm waarop een disclaimer staat met een hoop bullshit ivm garantie en nog wat.
Ik lees het en neem een foto van dat scherm.
Ik zeg : Ja geen probleem voor mij. Ik geef geen persoonlijke gegevens.
Die kerel draait met zijn ogen alsof ik een gek ben.
Kerel : U betaalt met de kaart?
Ik : Nee, contant. Geeft briefjes. ^^

Sinds wanneer is het normaal geworden om je naam, voornaam, adres, telefoonnummer en email adres te geven aan een bedrijf wanneer je er geld spendeert voor alledaagse dingen? En dan nog eens het gore lef te hebben om wat druk te zetten?
Dat je dit doet om spullen online te kopen is normaal natuurlijk maar er is voor mij geen meerwaarde om al mijn gegevens door te spelen naar nog eens een database die uiteindelijk uit zal lekken.

Bij alternate zaten ze ook raar te kijken toen ik contant € 2k spendeerde voor een VR systeem en nog wat brol.
Geef me gewoon mijn kasticket en stop met zagen achter mijn persoonsgegevens bende datascrapers.

Laatst bewerkt:
Ik ging vorige week geld afhalen tijdens de kermis en aan de geldautomaat stond: "gelieve uw masker op te zetten"

De tijden zijn nogal veranderd. Vroeger werd je zwaar scheef bekeken als je gemaskerd de bank binnenging.

Ik ging vorige week geld afhalen tijdens de kermis en aan de geldautomaat stond: "gelieve uw masker op te zetten"

De tijden zijn nogal veranderd. Vroeger werd je zwaar scheef bekeken als je gemaskerd de bank binnenging.
Ja maar dat was gewoon door gebrek aan beleefdheid. Ik bedoel, ‘handen omhoog ALSTUBLIEFT’ ‘op de grond ALSTUBLIEFT’, ik heb in zijn knieschijf geschoten, SORRY’ is nu toch zo moeilijk niet…

stokbrood van den delhaize, mijn kaakspieren zijn net in coma gegaan van de inspanning die ze hebben moeten leveren om door diene taaie rek te geraken.

Bel ik naar de kapper: moetek een afspraak maken op deze middag mij haar te laten doen?
Kapper: nee hoor, tis lekker kalm, kom maar af

Reality: ik ben er, 5 mensen voor me, snikheet in de ruimte en al 50min aant wachten. Ergernis stijgt per lopende minuut.

Ahja, en geen leesvoer ter plaatse!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan