Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
14 graden in huis. Gezelliger wordt het niet.
Alé, indien dat geloofwaardig zou zijn he. :unsure:
Die 14 graden was misschien in de kelder?

Hier springt de verwarming al een tijdje 's morgens even aan, maar dat is maar voor korte tijd en de rest van de dag niks meer.
En dat dan voor een oud slecht geïsoleerd huis.

Tis een appartement, geen kelder. Het regende in de ochtend en de zon scheen heel de voormiddag niet, dus de living bleef koel. In de namiddag kwam de zomer dan tevoorschijn, maar omdat alle deuren/ramen gesloten bleven, kon de warmte buiten mijn living nauwelijks opwarmen. Oh en correctie in vorige post: buiten was het 24 graden, gene 27.

Dan nog, 14 graden binnen is toch wel heel laag.
Idd. Dan moet je al een hele poos zonder verwarming zitten in een koude periode, zeker bij een appartement. Om dan plots 14 graden binnen en 24 of 27 buiten te hebben? Ik geloof er niet veel van.
Je zou het al moeten laten zakken tot 14, wat in de zomer onmogelijk is, en wie doet er dat in godsnaam?

Verdomse keuring! 🤬 Ik was afgekeurd omdat 1 van mijn lichten iets te laag stond en een opmerking voor een standlicht die niet werkt.

Geen probleem, ik laat mijn lichten juist zetten gisteren en maak een afspraak voor morgen. Nu zie ik verdomme dat ze strenger gaan worden en niet werkende standlichten ook gaan afkeuren. Nu is de vraag of ik morgen dan weer een rode kaart ga krijgen daarvoor of niet..

Als het zo is dan breek ik het kot af. Ik ben ook net op zoek naar een andere auto, dat wil dan zeggen dat in in 1 maand tijd 4x keuring ga mogen betalen. 🤬🤬🤬🤬🤬

CV maar aangezet dan daarnet.... i'm gettin old(er). Boven wel alles toegedraait en badkamer op laag pitje ...
14C binnen is idd wel heel fris nu al. Moet je alles al s nachts wagenwijd openzetten ... of met een spook zitten :unsure:

Verdomse keuring! 🤬 Ik was afgekeurd omdat 1 van mijn lichten iets te laag stond en een opmerking voor een standlicht die niet werkt.

Geen probleem, ik laat mijn lichten juist zetten gisteren en maak een afspraak voor morgen. Nu zie ik verdomme dat ze strenger gaan worden en niet werkende standlichten ook gaan afkeuren. Nu is de vraag of ik morgen dan weer een rode kaart ga krijgen daarvoor of niet..

Als het zo is dan breek ik het kot af. Ik ben ook net op zoek naar een andere auto, dat wil dan zeggen dat in in 1 maand tijd 4x keuring ga mogen betalen. 🤬🤬🤬🤬🤬
Waarom heb je niet direct dat standlicht ook gefixt? Is toch maar een ander lampje in draaien..

Waarom heb je niet direct dat standlicht ook gefixt? Is toch maar een ander lampje in draaien..
Euh nee het is een led ring van bmw.. Volgens de garage is het nog een pittig werkje aangezien je er bijna niet bij kan en dan is het nog de vraag wat er juist mis mee is..

Ach bekijk het zo. Mijn vader heeft 2 keer een rood papier gekregen omdat het pinkerlicht niet werkte de eerste keer en de 2de keer zogezegd omdat het geen officieel pinkerlicht was. Het heeft er begot ingezeten sinds mijn vader die wagen gekocht heeft 25 jaar geleden.

Maar how neen, omdat het tekeningetje aan de buitenkant niet overeenkomt is dat verkeerd. Je ziet voor de rest geen verschil...
Uit miserie heeft die bij de 3 stukkenwagens zitten zoeken naar de pinker die wel dat tekeningetje hadden. Bij de 3de heeft hij het uiteindelijk gevonden. En heeft hij toen een NM bezig geweest om dat uit te bouwen uit de ene wagen om daarna dat in te bouwen in de andere.

Mijn pa was not amused... vooral omdat toen hij bij de keuring de 3de keer terug kwam, die gast (niet dezelfde als degene die de vorige keuring had gedaan) er zelfs niet naar keek. Hij zette gewoon de pinker op, dat werkte en door.

Fietsers aan het rondpunt waar ik dagelijks moet passeren ☹️ ... Normaal heb ik voorrang, maar ik heb het gevoel dat er elke week wel één op mijn motorkap gaat liggen als ik niet stop. Bij het verlaten van het rondpunt is dat toch ongelofelijk gevaarlijk.

Alsook fietsers die je langs rechts en langs links inhalen in zo'n fietsstraat. Vandaag een jong gastje die mij langs rechts passeert en dan met een super korte draai voor mij komt rijden. Kan maar een paar centimeter geweest zijn tussen mijn bumper en zijn achterwiel. Ik reed op dat moment maar 14 km/u en een kras meer of minder maakt mij echt niet uit (oude auto enzo). 't Is mijn hart dat iedere keer een paar slagen overslaat als er zoiets gebeurt.

Laatst bewerkt:
Met die fietsstraten heb ik geen enkel probleem maar ik krijg soms de indruk dat sommige fietsers denken dat die fietsstraten een vrijgeleide zijn waarbij ze denken dat alle andere verkeersregels vervallen en blijkbaar het gezond verstand ook. Langs rechts inhalen is echt gevaarlijk, sommigen proberen zich dan ook nog tussen uw auto en de geparkeerde auto's aan de kant te foefelen. Of al een paar keer gezien dat er iemand in het midden van de rijbaan stopt om af te stappen en dan naar de kant te gaan.

Mijn collega die vandaag later was vertrokken en es vroeger op het werk was.

Ze denkt nu dus dat als ze later vertrekt (en dezelfde route rijdt) ze dus altijd vroeger op werk zou aankomen dan normaal. Ze wilde niet luisteren dat het misschien was omdat het ne vrijdag was en er minder verkeer was.

Ik heb 15 minuten proberen met hand en tand uitleggen dat de reistijd misschien inderdaad korter is. Maar dat het onmogelijk is dat ze zichzelf (virtueel) zou kunnen inhalen als ze later vertrekt en dezelfde route rijdt.

- "Ja maar ik ben een kwartier later vertrokken en ik ben 10 minuten vroeger dan normaal"
- "Het kan zijn dat 15 minuten later vertrekken inderdaad uw reistijd een pak inkort maar ge kunt nooit aankomen voor iemand die vroeger vertrekt en dezelfde route pakt. Als ge vandaag 15 minuten later vertrokken waart dan waart ge hier misschien 15-20 minuten vroeger dan normaal"
- "Ja, maar het verkeer is dan minder, dus ik ga altijd vroeger hier zijn als ik later vertrek"
- "Ge kunt mensen die voor u vertrekken dan alleen inhalen als die dan achteruit rijdt"
- "Nee, ik kan dan sneller rijden hé"

*ik geef het op*

Mijn collega die vandaag later was vertrokken en es vroeger op het werk was.

Ze denkt nu dus dat als ze later vertrekt (en dezelfde route rijdt) ze dus altijd vroeger op werk zou aankomen dan normaal. Ze wilde niet luisteren dat het misschien was omdat het ne vrijdag was en er minder verkeer was.

Ik heb 15 minuten proberen met hand en tand uitleggen dat de reistijd misschien inderdaad korter is. Maar dat het onmogelijk is dat ze zichzelf (virtueel) zou kunnen inhalen als ze later vertrekt en dezelfde route rijdt.

- "Ja maar ik ben een kwartier later vertrokken en ik ben 10 minuten vroeger dan normaal"
- "Het kan zijn dat 15 minuten later vertrekken inderdaad uw reistijd een pak inkort maar ge kunt nooit aankomen voor iemand die vroeger vertrekt en dezelfde route pakt. Als ge vandaag 15 minuten later vertrokken waart dan waart ge hier misschien 15-20 minuten vroeger dan normaal"
- "Ja, maar het verkeer is dan minder, dus ik ga altijd vroeger hier zijn als ik later vertrek"
- "Ge kunt mensen die voor u vertrekken dan alleen inhalen als die dan achteruit rijdt"
- "Nee, ik kan dan sneller rijden hé"

*ik geef het op*
Gewoon wachten op de eerste drukke dinsdag/donderdag dat ze dat ook probeert > zwaar in de file :biglaugh:

Het overgrote deel van de mensen in facebookgroepen . Altijd maar weer denkt iedereen daar dat de evenaar door hun hol loopt en dat zij de enige waarheid in pacht hebben. Is dat eigenlijk zo moeilijk om op een normale manier te antwoorden op mensen hun vragen zonder uw verrekte e-peen te staan zwaaien. Hopelijk komt er nog een pandemie die zwaar woekert onder diegenen die zich boven de rest verheven voelen.

Het overgrote deel van de mensen in facebookgroepen . Altijd maar weer denkt iedereen daar dat de evenaar door hun hol loopt en dat zij de enige waarheid in pacht hebben. Is dat eigenlijk zo moeilijk om op een normale manier te antwoorden op mensen hun vragen zonder uw verrekte e-peen te staan zwaaien. Hopelijk komt er nog een pandemie die zwaar woekert onder diegenen die zich boven de rest verheven voelen.
Moet dan eens inbeelden: dagelijks communiceren wij met zoveel mensen, we zouden enorm verschieten in welke hoofden we die discours zouden terugvinden.

Fietsers aan het rondpunt waar ik dagelijks moet passeren ☹️ ... Normaal heb ik voorrang, maar ik heb het gevoel dat er elke week wel één op mijn motorkap gaat liggen als ik niet stop. Bij het verlaten van het rondpunt is dat toch ongelofelijk gevaarlijk.

Alsook fietsers die je langs rechts en langs links inhalen in zo'n fietsstraat. Vandaag een jong gastje die mij langs rechts passeert en dan met een super korte draai voor mij komt rijden. Kan maar een paar centimeter geweest zijn tussen mijn bumper en zijn achterwiel. Ik reed op dat moment maar 14 km/u en een kras meer of minder maakt mij echt niet uit (oude auto enzo). 't Is mijn hart dat iedere keer een paar slagen overslaat als er zoiets gebeurt.
Bij veel van die ronde punten ligt het fietspad ook veel te dicht bij het rond punt. Je moet als fietser dan wel voorrang geven, maar je kan bijna niet zien of iemand van het rond punt gaat rijden of niet.

Als de auto op positie B is heeft hij duidelijk voorrang op de fietsers, maar als de auto nog op positie A is moet je dan als fietser stoppen en voorrang geven aan een auto die mss niet komt? Want die fietser is nooit over voor de auto er passeert.

‘T was al 2 weken 24 graden in huis,
Ik dacht dat de warmte binnen zat, blijkt dat de verwarmingsketel gewoon al 2 weken blijft geven, ondanks dat de thermostaat maar ingegeven staat op 21C.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan