Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het overgrote deel van de mensen in facebookgroepen . Altijd maar weer denkt iedereen daar dat de evenaar door hun hol loopt en dat zij de enige waarheid in pacht hebben. Is dat eigenlijk zo moeilijk om op een normale manier te antwoorden op mensen hun vragen zonder uw verrekte e-peen te staan zwaaien. Hopelijk komt er nog een pandemie die zwaar woekert onder diegenen die zich boven de rest verheven voelen.
Herkenbaar.
Ik zit in een paar groepen voor professionele chauffeurs en telkens weer er iemand een vraag stelt heb je 80% die gewoon naast de kwestie antwoord en de starter proberen belachelijk te maken.
Al die sociale media is vergif.

Einde vakantie intake klassenraad voor broers C en T. 2e en 3e middelbaar, komen ook op internaat. Zijn hier he-le-maal niet ok mee.
Begin schooljaar blijkt inderdaad de omvang van hoe ‘niet blij’ ze zijn. Nooit materiaal mee (zelfs geen rugzak), mondmaskers en petten zo aan dat je misschien nog een half oog ziet, slapen in de les, ‘ongelukken’ lees vandalisme op internaat, roken,…

Er werd ons gezegd dat school en internaat gekozen waren omdat de jongens thuis weinig opvang hadden. Ouders werken heel veel etc etc.

Blijkt nu, oeps foutje vergeten zeggen, dat C (de jongste) een dealerke is én sinds eergisteren geschorst wegens het uiten van zware (en credible) dreigingen aan de school. 14 jaar oud.

Herkenbaar.
Ik zit in een paar groepen voor professionele chauffeurs en telkens weer er iemand een vraag stelt heb je 80% die gewoon naast de kwestie antwoord en de starter proberen belachelijk te maken.
Al die sociale media is vergif.
Ja, ik snap eigenlijk niet waarom men dat doet, als je de vraag belachelijk vind of geen vraag waardig ga dan gewoon rustig door met uw gescroll en besteed er geen aandacht aan. Maar nee, je kan toch niet zomaar iemand die iets vraagt negeren en uw kans om uw arrogantie tentoon te spreiden onbenut laten, echt een kwalijke evolutie. Ik vraag me af of de meesten moest je ze tegenkomen ergens en de weg vragen nog zo'n toon zouden durven aanslaan.

Ja, ik snap eigenlijk niet waarom men dat doet, als je de vraag belachelijk vind of geen vraag waardig ga dan gewoon rustig door met uw gescroll en besteed er geen aandacht aan. Maar nee, je kan toch niet zomaar iemand die iets vraagt negeren en uw kans om uw arrogantie tentoon te spreiden onbenut laten, echt een kwalijke evolutie. Ik vraag me af of de meesten moest je ze tegenkomen ergens en de weg vragen nog zo'n toon zouden durven aanslaan.
Niet veel verschil met hier dan.. En nee in het echt zijn dat de grootste dutsen die ineenkrimpen als er iemand uit zijn slof schiet.

Niet veel verschil met hier dan.. En nee in het echt zijn dat de grootste dutsen die ineenkrimpen als er iemand uit zijn slof schiet.
Goch, hier gaat het toch nog meestal over discussies dus dat je daar aan mee doet kan ik nog begrijpen.

Ik verduidelijk met 2 voorbeelden:
Iemand die met een mercedes actros mp4 vrachtwagen rijd stelt de vraag wat het probleem kan zijn wanneer de radio nu en dan uitvalt.
Enkele antwoorden:
Echte kutzooi zo'n actros
ja, dat krijg je als je met een ster wil rijden
Ben je zeker dat je niet aan de knoppen van je tachograaf zit te draaien, haha
Met mijn volvo heb ik daar geen last van

Iemand die vraagt welke barbecue een goede keuze is voor een beginner gezien hij volgende jaar graag wat zou gaan experimenteren met buitenkoken

Waarom volgend jaar pas, gewoon nu kopen en gaan barbecueënen, dat doe ik ook
hier barbecue ik toch 365 dagen in een jaar hoor
waarom 1 barbecue, je hebt er toch in mijn ogen minimaal 3 nodig hoor
en dan nog 3650548 reacties met een of ander merk met dan nog de winkel, de houtskoolleverancier, de kruidenleverancier en nog een hoop leveranciers getagd zodat iedereen toch wel ziet dat je een fanboy bent van winkel x (en uw eigen waarschijnlijk een heuse infuencer vind en volgende keer toch wel dat zal vermelden bij die winkel en korting eisen)

Iedere keer maar weer gaat 80 procent van de antwoorden over zaken die er totaal niet mee te maken hebben en gewoon maar weer dienen om een ander belachelijk te maken en om toch maar te tonen hoe "mans" ze zelf wel zijn

Ik vind dat hatelijk. Ik post zelden in groepen of in het algemeen op sociale media. Net alsof iedereen zwaar de behoefte heeft om aan een hoop vreemden zijn mening te verkondigen. Meestal op een heel boertige manier.

Waar ik ook een enorme hekel aan heb is dat veel mensen denken, omdat het social media is, dat men alles kan zeggen. De zogenaamde keyboard warriors. Als je dergelijke zaken face to face niet zou zeggen, doe het dan ook niet van achter uw scherm.

Talk shit, get hit.

Goch, hier gaat het toch nog meestal over discussies dus dat je daar aan mee doet kan ik nog begrijpen.

Iemand die met een mercedes actros mp4 vrachtwagen rijd stelt de vraag wat het probleem kan zijn wanneer de radio nu en dan uitvalt.
Enkele antwoorden:

Iemand die vraagt welke barbecue een goede keuze is voor een beginner gezien hij volgende jaar graag wat zou gaan experimenteren met buitenkoken

Waarom volgend jaar pas, gewoon nu kopen en gaan barbecueënen, dat doe ik ook
hier barbecue ik toch 365 dagen in een jaar hoor
waarom 1 barbecue, je hebt er toch in mijn ogen minimaal 3 nodig hoor
en dan nog 3650548 reacties met een of ander merk met dan nog de winkel, de houtskoolleverancier, de kruidenleverancier en nog een hoop leveranciers getagd zodat iedereen toch wel ziet dat je een fanboy bent van winkel x (en uw eigen waarschijnlijk een heuse infuencer vind en volgende keer toch wel dat zal vermelden bij die winkel en korting eisen)

Iedere keer maar weer gaat 80 procent van de antwoorden over zaken die er totaal niet mee te maken hebben en gewoon maar weer dienen om een ander belachelijk te maken en om toch maar te tonen hoe "mans" ze zelf wel zijn
Ongeloofelijk herkenbaar. Iemand stelt een vraag en het lijkt wel of iedereen gewoon eens zijn niet-relevant idee wil pitchen. Bij sommigen heb ik nu ook wel de indruk dat ze gewoon op de fb-groepen zitten bij gebrek aan een echt leven. De plaatselijk "je bent van X fb-groep" is daar altijd een mooi voorbeeld van, of de vraag nu over huizen, het weer, het internet, ... eender wat gaat, je hebt altijd zo een paar typetjes die niet akkoord zijn met de vraag, de plezante komen uithangen, een plaatselijk politieker taggen die de schuldige is van alles, enz.

‘T was al 2 weken 24 graden in huis,
Ik dacht dat de warmte binnen zat, blijkt dat de verwarmingsketel gewoon al 2 weken blijft geven, ondanks dat de thermostaat maar ingegeven staat op 21C.
Ook eens voorgehad, gelukkig na enkele uren al door omdat er een foutmelding op de thermostaat stond > verbinding verloren met de ketel.

Vanmorgen auto moet uit garage. De parkeerplaatsen op straat zijn ingenomen dus terwijl ik de poort naar beneden doe en sluit. 30 seconden misschien?

Een fietser. Moest. Stoppen.

Heb ik daar een tirade naar mijn hoofd gekregen. Dat ik mensen toch plaats kon laten, wat stond die auto daar te doen. Ga toch uit de weg. En natuurlijk ‘fuck zeg’

30 seconden moeten stoppen.

Ik heb hem op zijn beurt gezegd FU. Als ik hem zie op de fiets zal ik niet stoppen, gelijk hij zelf wil… (sarcasme, geen voorbedachte rade)
Was je het fietspad aan het blokkeren of hoe moet ik het zien?

Was je het fietspad aan het blokkeren of hoe moet ik het zien?
Auto stond klaar om links te draaien, het fietspad was op dat moment dus al vrij. Auto moest over het fietspad om uit de garage te rijden maar daar kan ik dus niks aan doen, het is gewoon ‘garage, voetpad, fietspad, straat’ zoals, denk ik, voor duizenden auto’s elke dag.

Bij veel van die ronde punten ligt het fietspad ook veel te dicht bij het rond punt. Je moet als fietser dan wel voorrang geven, maar je kan bijna niet zien of iemand van het rond punt gaat rijden of niet.

Als de auto op positie B is heeft hij duidelijk voorrang op de fietsers, maar als de auto nog op positie A is moet je dan als fietser stoppen en voorrang geven aan een auto die mss niet komt? Want die fietser is nooit over voor de auto er passeert.

Als de auto nog op positie A is en zij pinker op heeft staan, dan weet de fietser wel dat die auto zijn richting uit komt.
In het andere geval kan de fietser gewoon doorrijden, want hij ziet niks zijn richting uit komen. Wanneer de auto dan wel die afslag neemt, dan moet die stoppen om de fietser over te laten rijden, want op die moment heeft die fietser die al begonnen was met oversteken voorrang.
Dat is toch de uitleg die ik al vaker gehoord heb.

Webshops die hun belofte niet nakomen.
Ik bestel gisteren een product om 14u dat indien voor 18u besteld is de volgende dag geleverd is.
Nu pas krijg ik een bevestiging dat het verstuurd is naar bpost :sop:.
Zal dus voor maandag worden waarschijnlijk.
Ik kan perfect begrip opbrengen dat er vertragingen zijn in de logistieke keten door drukte. Maar communiceer dit dan ook.

Reclame op YouTube is nu nog irritanter geworden afwisselend PvdA of Vlaams belang die zever liggen verkopen :puke:
:puke:
Ik heb die reclame filmpjes ook al gezien, ja.
Nu of je voor de partijen in kwestie bent of niet, het is wel een feit dat ze een punt hebben met wat ze in de filmpjes zeggen.
Het zijn gewoon feiten, ze verkopen geen "zever" zoals jij zegt.

Nu ja het is ook niet nieuw, in het verleden zijn er ook al filmpjes geweest van nva, spa, cd&v, ....
En dat was dan iedere keer effectief klinkklare onzin om stemmen te ronselen in verkiezingstijd.

Enkele antwoorden:
Hollanders in truck-groepen. :love:

Als de auto nog op positie A is en zij pinker op heeft staan, dan weet de fietser wel dat die auto zijn richting uit komt.
In het andere geval kan de fietser gewoon doorrijden, want hij ziet niks zijn richting uit komen. Wanneer de auto dan wel die afslag neemt, dan moet die stoppen om de fietser over te laten rijden, want op die moment heeft die fietser die al begonnen was met oversteken voorrang.
Dat is toch de uitleg die ik al vaker gehoord heb.
Dit dus. Ik doe zelf 90 procent van mijn verplaatsingen met de fiets en je kijkt gewoon naar de pinker.

Ben wel ooit eens aangereden geweest (wel niet op een rond punt) dus sindsdien ga ik rapper stoppen als ik voel dat het niet veilig gaat zijn want dat wil ik nooit meer meemaken.

Webshops die hun belofte niet nakomen.
Ik bestel gisteren een product om 14u dat indien voor 18u besteld is de volgende dag geleverd is.
Nu pas krijg ik een bevestiging dat het verstuurd is naar bpost :sop:.
Zal dus voor maandag worden waarschijnlijk.
Ik kan perfect begrip opbrengen dat er vertragingen zijn in de logistieke keten door drukte. Maar communiceer dit dan ook.
niet perse. Ik heb dat ook al gehad en dat werd perfect de volgende dag geleverd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan