Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds ik een qwerty laptop op het werk heb kan ik voor geen meter meer vlot typen op mijn persoonlijke azerty laptop :sop: En om daar nu speciaal een nieuwe laptop voor te kopen vind ik dan ook weer zonde van het geld.
Qwerty typt inderaad veel logischer voor Germaanse talen. De enige reden waarom dat we hier in Vlaanderen veelal nog met Azerty zitten opgescheept is vanwege de historische francophone invloeden. Eén van de vele voorbeelden in België waar de minderheid de meerderheid dicteert :sop:

Qwerty typt inderaad veel logischer voor Germaanse talen. De enige reden waarom dat we hier in Vlaanderen veelal nog met Azerty zitten opgescheept is vanwege de historische francophone invloeden. Eén van de vele voorbeelden in België waar de minderheid de meerderheid dicteert :sop:
Dat maakt voor mij nu eigenlijk weinig verschil. Ik kan nog relatief (in dat ik ook niet vanbuiten weet wat waar zit) gemakkelijk switchen maar dat zal eerder zijn omdat ik betrekkelijk weinig moet tikken. Lesvoorbereidingen dat is om de zoveel tijd en per dag is dat hoogstens eens een opmerking of korte mail. BG is op de telefoon.

2 dingen:
* elke collega die niet enkel voor álles moeten mailen maar ook nog eens groepschats weten te openen in Teams om daar hetzelfde te zeggen en prompt van de minder tech-inspired onder hen ook altijd een antwoord te krijgen. Ieder keer als gij ‘ok’ zegt, krijg ik een notificatie, Gerda 😡

* gezien de werkomstandigheden daar kan ik er niet echt kwaad om worden maar er is toch veel dat je via Amazon koopt met gedeukte of gekraakte dozen. Ene vanmorgen zat de kap gewoon tot in het boek dat ik kreeg. En het was een kunstboek dus die wil ik wel liever in intacte staat 🙁
(Ik steek het op Amazon en niet de pakjesdiensten/Post omdat de bruine dozen altijd ok zijn, het is wat er in zit dat soms precies vanonder een pletwals komt)
Ok @Squidward.
werkt dat hier ook zo? :evil:

hypatia-h_0b80fed8020f469dbe7e0248b70d083f-h_665d1970ed0dc17097e6cc8629714f23.jpg

.
.
.
.
Ja

* gezien de werkomstandigheden daar kan ik er niet echt kwaad om worden maar er is toch veel dat je via Amazon koopt met gedeukte of gekraakte dozen. Ene vanmorgen zat de kap gewoon tot in het boek dat ik kreeg. En het was een kunstboek dus die wil ik wel liever in intacte staat 🙁
(Ik steek het op Amazon en niet de pakjesdiensten/Post omdat de bruine dozen altijd ok zijn, het is wat er in zit dat soms precies vanonder een pletwals komt)
Ik koop nu zelf niet meer zoveel bij Amazon omdat ik niet het gevoel wil hebben dat ik voor de nutteloze ruimtereizen van Bezos betaal, maar toen ik dat wel deed was dat bij mij ook geregeld een ergernis. Vaak vinylplaten gekocht en soms toch wel pech met gescheurde bovenkanten of beschadigde hoeken, veelal door slecht verpakken. Ook al gewone boeken besteld die niet in 100% goeie staat aankwamen.

Als je geregeld kunstboeken koopt en wat geduld kan opbrengen, zou ik eigenlijk de sites van de uitgevers in de gaten houden. Ik heb bijvoorbeeld onlangs een hoop boeken van Taschen gekocht met 30-50% korting, ik denk dat die twee keer per jaar zo'n sale houden.

IMO kan je beter naar een kine gaan die preventief werkt. Massage kan tijdelijke een oplossing bieden, maar als je de oorzaak niet aanpakt dan blijf je gewoon in dat cirkeltje ronddraaien.

Heb ook lang in het sukkelstraatje gezeten met allerlei nek/rug/spierproblemen en uiteindelijk was de oplossing gewoon: Ademhaling verzorgen, goede houding en voldoende beweging.
je hebt absoluut gelijk om dit preventief te moeten aanpakken, daar ben ik ook al even mee bezig. Maar uzelf aanleren meer te bewegen en beter te zitten en beter te liggen etc neemt tijd in na bijna 30 jaren als een vierkante wortel ruimte in te nemen. De dagelijkse wandeling heb ik mijzelf ondertussen al goed onder de knie.

nu toch vandaag naar medische dokter geweest want slikken lukt moeizaam sinds gisteren en nek roteren is een pijn.
Diagnose: https://www.physio-pedia.com/Sternocleidomastoid_Syndrome_and_Trigger_Points

Ik koop nu zelf niet meer zoveel bij Amazon omdat ik niet het gevoel wil hebben dat ik voor de nutteloze ruimtereizen van Bezos betaal, maar toen ik dat wel deed was dat bij mij ook geregeld een ergernis. Vaak vinylplaten gekocht en soms toch wel pech met gescheurde bovenkanten of beschadigde hoeken, veelal door slecht verpakken. Ook al gewone boeken besteld die niet in 100% goeie staat aankwamen.

Als je geregeld kunstboeken koopt en wat geduld kan opbrengen, zou ik eigenlijk de sites van de uitgevers in de gaten houden. Ik heb bijvoorbeeld onlangs een hoop boeken van Taschen gekocht met 30-50% korting, ik denk dat die twee keer per jaar zo'n sale houden.
Zeker liefhebber van Taschen en dat wist ik niet, thanks! :)

Ik krijg een mail van Kruidvat dat iets aangekomen is in de winkel. Die mail bevat een vreemde code (placeholder voor een voornaam/naam) en ik dacht: 'ik ga eens vriendelijk zijn en hen dat laten weten, zodat ze het kunnen oplossen'.

Ik stuur een mail naar het eerste e-mailadres dat ik kan vinden op hun site.

Hun reactie:

Code:
Beste meneer X,

U geeft aan dat het om niet fotoproducten gaat. Helaas kan ik u hier niet mee verder helpen.

Ik adviseer u om een email te sturen naar het hoofdkantoor van Kruidvat. U vindt de contactgegevens op de website.

Ik wens u nog een fijn dag. 

Met vriendelijke groet,

M.W.
Kruidvat Foto Klantenservice

Mijn reactie naar hen:
Code:
Helaas heb ik zelf geen doorverstuurbedrijf van e-mails tussen 2 afdelingen van Kruidvat. 

Ik wens u nog een fijn dag.

Met vriendelijke groeten,

X
Lid van het ik-help-bedrijven-met-fouten-in-hun-mails-maar-naar-wie-het-verder-dan-moet-moeten-ze-maar-verdomme-zelf-uitzoeken-Serviceteam.

En ik dacht dat we bij de vakbond vaak in hokjes denken...

Ik ga zaterdag naar een postpunt. Ik vraag aan die madam om iets op te sturen naar een ander postpunt, dus niet naar een adres.
Ze geeft mij zo'n label om het naar iemand thuis te sturen. Ik vraag "Dit gaat toch naar een postpunt gaan he?"
*Jaja, zet gewoon TAV [naam van de ontvanger]* Vandaag natuurlijk bericht dat die persoon daar niet woont en het terug komt.

:sop:
Zijn echt zo van die situaties waar ik écht geen goesting of tijd voor heb he. Nu mag ik daar nog gaan zagen en waarschijnlijk nog eens 6,6 euro betalen.

Edit: besloten om naar de Bpost klantendienst te mailen. Ineens vermelden dat ze dreigde om op mijn pakje te spuwen. Leugentje om bestwil. Zal haar leren.

Laatst bewerkt:
Er is voor de zoveelste keer post voor één van de buren bij mij ingestoken. Op zich een kleine ergernis, moet gewoon even de tijd maken het in de juiste bus te gaan steken. Maar wat het een wat grotere ergernis maakt... James Cooke staat op de omslag. Fucking hell, hoeveel moeite ik ook doe, er valt gewoon niet te ontkomen aan die man.

Dat er hier meer en meer personen zijn die bij de minste tegenkanting op hetgeen ze posten afkomen met 'reageer er dan niet op" en varianten. Echt, als ge geen tegenkanting wil ga dan naar facebook of start een blog maar stop dan met janken op een DISCUSSIEforum.

Dat er hier meer en meer personen zijn die bij de minste tegenkanting op hetgeen ze posten afkomen met 'reageer er dan niet op" en varianten. Echt, als ge geen tegenkanting wil ga dan naar facebook of start een blog maar stop dan met janken op een DISCUSSIEforum.
Discussie is heden ten dage een begrip dat op veel onbegrip moet rekenen. In de woorden van Bill Cosby: drink nog iet…eh neeje sorry, in de ándere woorden van Bill Cosby: de meesten willen gewoon hun eigen mening in een andere toonaard horen.

2 dingen:
* elke collega die niet enkel voor álles moeten mailen maar ook nog eens groepschats weten te openen in Teams om daar hetzelfde te zeggen en prompt van de minder tech-inspired onder hen ook altijd een antwoord te krijgen. Ieder keer als gij ‘ok’ zegt, krijg ik een notificatie, Gerda 😡
Je kan die notificaties voor een specifieke chat (tijdelijk) afzetten als je dat wilt. Doe ik vaak als ik in meetings zit en iemand zit me onder te spammen met chats.

Je kan die notificaties voor een specifieke chat (tijdelijk) afzetten als je dat wilt. Doe ik vaak als ik in meetings zit en iemand zit me onder te spammen met chats.
Ik heb gemengde gevoelens bij Teams, maar dat zal wel gewoon aan mij liggen. Toen we dat net hadden opende ik het enkel als er effectief een meeting was, waardoor je dan soms een mail kreeg dat "je teamgenoten je proberen te bereiken", omdat er iemand een uur geleden iets had gepost in een chat.

Nu staat het dan open, maar eerlijk, momenteel is dat gewoon nog een extra bovenop e-mails. Ik zie weinig toegevoegde waarde, wat misschien ook is omdat niemand (ik ook niet) zich verdiept in alle extra functies natuurlijk. Maar waar je vroeger dan een mail kreeg met een bijlage, krijg je nu wat chatberichten en moet je een paar keer klikken om iets deftig te downloaden, of het opent in Teams zelf wat niet zo handig is. Ik vind het ook niet echt overzichtelijk, met al die verschillende tabs en dergelijke.

Een bijkomende, oude-mannen-ergernis, is dat hoe minder moeite het kost om een bericht te sturen, hoe lager de kwaliteit wordt van de communicatie volgens mij. De drempel lag al laag via e-mail, maar nu is er nog een instant-messaging kanaal extra. En dan kan ik reageren met een hartje op de boodschap van een collega, such functionality, much wow. MSN Messenger voor de professional.

Ja, ik word oud.

Ik heb gemengde gevoelens bij Teams, maar dat zal wel gewoon aan mij liggen. Toen we dat net hadden opende ik het enkel als er effectief een meeting was, waardoor je dan soms een mail kreeg dat "je teamgenoten je proberen te bereiken", omdat er iemand een uur geleden iets had gepost in een chat.

Nu staat het dan open, maar eerlijk, momenteel is dat gewoon nog een extra bovenop e-mails. Ik zie weinig toegevoegde waarde, wat misschien ook is omdat niemand (ik ook niet) zich verdiept in alle extra functies natuurlijk. Maar waar je vroeger dan een mail kreeg met een bijlage, krijg je nu wat chatberichten en moet je een paar keer klikken om iets deftig te downloaden, of het opent in Teams zelf wat niet zo handig is. Ik vind het ook niet echt overzichtelijk, met al die verschillende tabs en dergelijke.

Een bijkomende, oude-mannen-ergernis, is dat hoe minder moeite het kost om een bericht te sturen, hoe lager de kwaliteit wordt van de communicatie volgens mij. De drempel lag al laag via e-mail, maar nu is er nog een instant-messaging kanaal extra. En dan kan ik reageren met een hartje op de boodschap van een collega, such functionality, much wow. MSN Messenger voor de professional.

Ja, ik word oud.
Beter wachten op icq professional, dan kan je bij ieder begin van een gesprek reageren met "asl?"

Precies nooit skype for business gehad?
Na 3 jaar Skype for business ben ik blij met Teams

Het kon nog erger Lotus Sametime

Teams is best wel zeer goed, vanaf dat ge daar files begint mee te delen die sharepoint backed zijn en dan samen in hetzelfde document begint te werken. Het eco-systeem is er best wel op vooruit gegaan.

Laatst bewerkt:

Ja, ik word oud.
vooral als je tig verschillende teams hebt, dan kan je nog eens gaan raden/de glazen bol boven halen om te zoeken waar je een document nu weer gezet hebt.

En een half jaar na datum heb je 10 verschillende teams spaces over hetzelfde onderwerp (met bovenstaand issue dus);

Maar dan wel slack blokkeren...
aah, het leven in grote bedrijven is fun (maar het is wel beter dan met skype toen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan