Ik heb gemengde gevoelens bij Teams, maar dat zal wel gewoon aan mij liggen. Toen we dat net hadden opende ik het enkel als er effectief een meeting was, waardoor je dan soms een mail kreeg dat "je teamgenoten je proberen te bereiken", omdat er iemand een uur geleden iets had gepost in een chat.
Nu staat het dan open, maar eerlijk, momenteel is dat gewoon nog een extra bovenop e-mails. Ik zie weinig toegevoegde waarde, wat misschien ook is omdat niemand (ik ook niet) zich verdiept in alle extra functies natuurlijk. Maar waar je vroeger dan een mail kreeg met een bijlage, krijg je nu wat chatberichten en moet je een paar keer klikken om iets deftig te downloaden, of het opent in Teams zelf wat niet zo handig is. Ik vind het ook niet echt overzichtelijk, met al die verschillende tabs en dergelijke.
Een bijkomende, oude-mannen-ergernis, is dat hoe minder moeite het kost om een bericht te sturen, hoe lager de kwaliteit wordt van de communicatie volgens mij. De drempel lag al laag via e-mail, maar nu is er nog een instant-messaging kanaal extra. En dan kan ik reageren met een hartje op de boodschap van een collega, such functionality, much wow. MSN Messenger voor de professional.
Ja, ik word oud.