Tonerider
Well-known member
ge mist ietsKunnen ze niet beter gewoon zeggen dat aankopen doen buiten de EU vanaf heden gewoon VERBODEN is?
Want met hun huidige tarieven om uw pakjes te verkrijgen, komt het daar eigenlijk gewoon op neer ..
OF mis ik iets?![]()
edit: https://www.bpost.be/nl/shoppen-buiten-eu
Dus het is aan u om effe te checken of de webshop in kwestie aangeeft dat ze die btw en invoerkosten verrekenen en dan kost het u niets extra om buiten EU te bestellenNiet-Europese webshops kunnen zich bij de EU registreren om de btw en invoerkosten vooraf te verrekenen. Koop zoveel mogelijk in zo’n geregistreerde webshop. Zo verloopt het proces niet alleen vlotter, je betaalt ook minder.
FAQ - Hoe herken ik een IOSS geregistreerde webshop? | bpost
Je kan een dergelijke webshop herkennen aan de aparte vermelding van btw in je winkelmandje op het moment van betaling. Lees meer.
Hoe herken ik een IOSS geregistreerde webshop?
Niet-Europese webshops kunnen zich bij de EU registreren om de btw en invoerkosten vooraf te verrekenen in hun webshop. De meeste grote webshops zoals AliExpress, Amazon, E-bay en Wish hebben zich al geregistreerd.
Je kan een dergelijke webshop herkennen aan de aparte vermelding van btw in je winkelmandje op het moment van betaling.
En ik heb toch de indruk dat dit echt het geval is.