Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal gewoon cosmetisch zijn. Vooral op die plaats zit er volgens mij niks achter die plaat.
image.jpg

Niet echt hoor en twas prachtig weer, kheb gewoon de indruk dat het daar meer om de setup gaat dan de dieren
Pas op, ze hebben waarschijnlijk voldoende initiatieven en behoud beleid maar ik neig toch meer naar Planckendael tbh
Kan ook zijn dat de oppervlakte gewoon te groot is en zo alles meer gespreid is, alleszins niet om binnenkort nog eens te doen
Pairi daiza is inderdaad meer een dagtrip. Ppanckendael is zo op een middag gedaan.

Mmja, het zijn foto’s en men laat de wonden zien vd honden.
Los daarvan, die gast moesten ze zelf achter een auto aanslepen
Had het artikel zien staan en maar rap doorgescrold. Snap niet waarom zulke foto's erbij moeten staan, om mottig van te worden.

En helemaal mee eens. Deed me denken aan die gast die een kat in de oven had gestoken, die mochten ze gerust eens ff in de pizzaoven doen

Ze geven 2j garantie dus dat zal puur cosmetische zijn.
Bij grote toestellen neem ik wel altijd de "update" naar 5j garantie, als je ze in de winkel bestelt, kan je die erbij nemen. 😉
Heb voor mijn eerste wasmachine van 400 euro op doe manier na 4j nog 200 euro terug gekregen.
Zal gewoon cosmetisch zijn. Vooral op die plaats zit er volgens mij niks achter die plaat.
mijn twee rotsen in de branding. gelijk besteld se. vrijdag komen ze leveren.

Niet echt hoor en twas prachtig weer, kheb gewoon de indruk dat het daar meer om de setup gaat dan de dieren
Pas op, ze hebben waarschijnlijk voldoende initiatieven en behoud beleid maar ik neig toch meer naar Planckendael tbh
Kan ook zijn dat de oppervlakte gewoon te groot is en zo alles meer gespreid is, alleszins niet om binnenkort nog eens te doen
Ik denk dat je eerder moet denken in de trant van grotere kooien voor nieuwere delen.

Zoals de witte tijger daar zit in de hindoetempel gaan ze geen nieuwe delen meer bouwen, er wordt meer gekeken naar het welzijn van het dier en daar moet je inderdaad wel wat meer voor wandelen. Zeker in the land of the cold en thé last Frontier. Daarnaast hebben ze echt wel aandacht voor de decors idd, maakt het alleen maar mooier.

Verder wel eens dat het park te groot geworden is voor 1 dagtrip, maar je krijgt wel veel waar voor je toegangsticket + eten/drinken is niet exhorbita't duur

vandaag met de auto naar het kantoor moeten rijden.

voor.elk.rood.licht.gestaan.

er is nochtans een soort van "groene golf", als ge vroeger vertrok bij groen en schoon 50 aanhield, was 1x groen => +/- alles groen. Alleen, intussen zijn er overal stukken met zone 30 bijgekomen, terwijl de timing van de rode lichten niet is aangepast... en dan zie je de groene lampkes telkens weer vlak voor uw neus oranje en rood worden.

Wat een verschrikkelijke kak zender is StuBru zeg.

Hoort ge Nirvana, Blink 182 en denkt ge "nice, eens deftige muziek op de radio vannacht".

Wordt da afgewisseld door verschrikkelijke dance bucht waardoor m'n oren beginnen te bloeden. Om maar te zwijgen van diene Maneskin die elk uur passeert...

Da ze alternatievere muziek draaien graag, maar hou het per soort apart en maak er geen mengelmoes van.

En nee, ik kan het nie afzetten/verzetten. We zitten hier met 20 personen.

En als je al een afspraak kan maken zit je daar toch meestal meteen een halfuur over voor het aan jou is. Het uur van een afspraak blijft toch wel subjectief in een ziekenhuis.

Wat een verschrikkelijke kak zender is StuBru zeg.

Hoort ge Nirvana, Blink 182 en denkt ge "nice, eens deftige muziek op de radio vannacht".

Wordt da afgewisseld door verschrikkelijke dance bucht waardoor m'n oren beginnen te bloeden. Om maar te zwijgen van diene Maneskin die elk uur passeert...

Da ze alternatievere muziek draaien graag, maar hou het per soort apart en maak er geen mengelmoes van.

En nee, ik kan het nie afzetten/verzetten. We zitten hier met 20 personen.
Ik stoor mij op die zender vooral mateloos aan het beginnen van een nummer, om dan halfweg of zelfs pas na de intro het af te kappen om het nieuws te geven. Geef dat nieuws dan eens 2min te vroeg of te laat zoals een normale zender.

Kijk eens aan, de zon schijnt een halve dag en de ambtenaar-buren staan alweer spontaan voor onze deur een trottoir-aperitief te doen zie. Aaah, la vie en rose. Man man.

Dat is toch ook iets wat heel duidelijk geworden is sinds Corona:
- De ene helft van de straat werkt in de privé en zie je nooit op straat tijdens de kantooruren
- De andere helft van de straat is ambtenaar en die zie je te pas en te onpas passeren, boodschappen doen, aperitieven, mensen die langskomen, ... Vanaf dat de zon schijnt zijn ze daar hoor, druppelsgewijs steken ze de kopjes buiten. Niet in hun gezellig ingerichte groene tuinen achteraan, neen, op de grijze harde stoep op straat natuurlijk. Op die manier hopen ze volk te lokken. Begging for attention. En ja hoor, binnen de kortste keren passeert er toch wel "toevallig" een andere ambtenaar van de straat zeker? Praatje doen. En vanaf dan gaat het snel want dat gepraat op straat wordt al snel opgepikt door hun soortgenoten. De groep zwelt aan. En voor je het weet moet je je weer een baan wurmen door de groep mensen, wanneer je vlug vlug naar een werf moet rijden voor uw werk. Alle smalltalk afwimpelen omdat ik op tijd moet zijn, en niemand die dat lijkt te begrijpen.

Je zou er een fucking wildlife documentaire kunnen over maken. Een heel bijzondere soort is het, die wanhopig-naar-sociaal-contact-zoekende ambtenaren uit onze straat.

En het ergste is: als je over hun werk praat durven die vaak nog zagen hé. Gohoho, druk zenne! Sure, we zien het elke dag hoe druk jullie het hebben.

Neen kijk, dat je elke dag geen kl*ten te doen hebt op kosten van ons allemaal. Ok. Maar is het nu écht nodig om van elke gelegenheid gebruik te maken om dat ook ostentatief te gaan showen? KIJK HOE WIJ NIETS DOEN OP JULLIE KOSTEN!! Pure provocatie.

Hebben die niet gewoon verlof?
Sommige momenten zijn misschien te wijten aan verlof, maar de Corona-crisis duurt nu bijna anderhalf jaar dus alle momenten samen genomen wordt het moeilijk om dit nog puur toe te kennen aan "verlof" hoor. De rode draad is wel duidelijk. Enfin, ik weet dat ze wellicht gigantisch veel verlof hebben maar dit zou me wel heel straf lijken.

Kijk eens aan, de zon schijnt een halve dag en de ambtenaar-buren staan alweer spontaan voor onze deur een trottoir-aperitief te doen zie. Aaah, la vie en rose. Man man.

Dat is toch ook iets wat heel duidelijk geworden is sinds Corona:
- De ene helft van de straat werkt in de privé en zie je nooit op straat tijdens de kantooruren
- De andere helft van de straat is ambtenaar en die zie je te pas en te onpas passeren, boodschappen doen, aperitieven, mensen die langskomen, ... Vanaf dat de zon schijnt zijn ze daar hoor, druppelsgewijs steken ze de kopjes buiten. Niet in hun gezellig ingerichte groene tuinen achteraan, neen, op de grijze harde stoep op straat natuurlijk. Op die manier hopen ze volk te lokken. Begging for attention. En ja hoor, binnen de kortste keren passeert er toch wel "toevallig" een andere ambtenaar van de straat zeker? Praatje doen. En vanaf dan gaat het snel want dat gepraat op straat wordt al snel opgepikt door hun soortgenoten. De groep zwelt aan. En voor je het weet moet je je weer een baan wurmen door de groep mensen, wanneer je vlug vlug naar een werf moet rijden voor uw werk. Alle smalltalk afwimpelen omdat ik op tijd moet zijn, en niemand die dat lijkt te begrijpen.

Je zou er een fucking wildlife documentaire kunnen over maken. Een heel bijzondere soort is het, die wanhopig-naar-sociaal-contact-zoekende ambtenaren uit onze straat.

En het ergste is: als je over hun werk praat durven die vaak nog zagen hé. Gohoho, druk zenne! Sure, we zien het elke dag hoe druk jullie het hebben.

Neen kijk, dat je elke dag geen kl*ten te doen hebt op kosten van ons allemaal. Ok. Maar is het nu écht nodig om van elke gelegenheid gebruik te maken om dat ook ostentatief te gaan showen? KIJK HOE WIJ NIETS DOEN OP JULLIE KOSTEN!! Pure provocatie.
En waarom doe je het dan zelf niet als het zo aanlokkelijk is?

Trouwens eens die oude garde weg is dan zal het gedaan zijn met profiteren hoor. Veel van die plekken worden niet meer ingevuld omdat de jonge gasten meer werk verzetten.. Dus voor degene die nu beginnen is het idd wel druk.

Denk dat vooral het milieu van opgroeien een grote rol speelt. Als ik ze zou verdelen in 2 grote 'doelgroepen' merk ik toch een grote trend van 'roken is stoer' naar 'roken is vies en ongezond'. Natuurlijk is dit een grote veralgemening, maar inzetten op de sociale klassen waar het roken is stoer verhaal nog heerst kan een grote stap zijn voor de toekomst.

En een totaalverbod tja, dat is een grote discussie. [...] Misschien een idee om een aparte thread te starten als discussie hierover, want het is wel razend interessant om de denkbeeldige pistes eens af te lopen.
De posts over roken in de publieke ruimte hebben een eigen thread gekregen:

Het is weer bijna contractwisseltijd voor de energieleverancier...

ik ga even mijn huidige meters checken om de cijfers door te geven op de simulatietool en viel bijna op mijn gat... what the hell is er met het gas gebeurd? 😲

Ga eind september bijna 400 euro kunnen opleggen.

die home office heeft er ook geen goed aangedaan. Heb weer bijna 2000kwh electriciteit meer verbruikt dan een normaal jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan