Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De firma met de slogan mijn droom, mijn keuken? Je hoeft geen naam te noemen natuurlijk maar mijn ervaring doet er mij toch direct aan denken. :frown:
Het is niet Krefel keukens. Ben de naam eigenlijk 1x vergeten censureren in men post dus, je kan makkelijk raden wie het is.

Wat ik u verder ook zeker kan garanderen is dat wij u nooit zullen laten zitten met een onafgewerkte keuken.

Da durven die dan nog sturen als ik klaag dat we al 1,5maand zonder afgewerkte keuken zitten.

Het is niet Krefel keukens. Ben de naam eigenlijk 1x vergeten censureren in men post dus, je kan makkelijk raden wie het is.

Da durven die dan nog sturen als ik klaag dat we al 1,5maand zonder afgewerkte keuken zitten.
Als ge het echt gehad hebt en wat service wilt: gaat naar de/uw fysieke winkel en laat anderen voorgaan met "Oh, doe maar, ik wacht al 2 maand op X, die 10min gaat het ook niet meer maken" , garantie dat een/de verantwoordelijke heel rap bij u staat. En dan meteen wel beloftes op papier/mail eisen. Indien niet, terug naar "Oh, doe maar" ...

Oh, had niet door dat het een firmanaam was. Misschien de raad van @Gromker eens proberen volgen ... wel erg dat het zo moet maar als ze met uw voeten spelen voor zo'n bedrag is het niet oké natuurlijk. Eisen dat je concrete data via mail krijgt binnen de 72 uur. En dan heb je een extra stok om mee te slaan om ze in gebreke te stellen als ze ook dat weer niet respecteren.

Als ge het echt gehad hebt en wat service wilt: gaat naar de/uw fysieke winkel en laat anderen voorgaan met "Oh, doe maar, ik wacht al 2 maand op X, die 10min gaat het ook niet meer maken" , garantie dat een/de verantwoordelijke heel rap bij u staat. En dan meteen wel beloftes op papier/mail eisen. Indien niet, terug naar "Oh, doe maar" ...
Mijn plan was op ne zaterdag eens naar de winkel gaan, en gewoon als ne verkoper bezig is met klanten : “excuseer voor het storen, maar ik heb hier een keuken gekocht… en mijn verhaal te doen.

Zouden klanten die daar zitten daar aanstoot aan nemen als dat op een beleefde manier gebeurd?

ben ook eerder introvert dus zal wel mijn moed moeten samenrapen.

heb wel mijn overgebuur die daar ook een keuken heeft gekocht, en na 2 jaar een lekkende frigo te hebben die ze niet komen herstellen, die wel mee wil

Pfft. Normaal gezien vertrekken mijn vrouw en ik morgen eindelijk eens op een weekendje met ons twee, terwijl de kinderen naar mijn ouders gaan. Zou de eerste keer zijn in twee jaar dat we eens echt tijd nemen voor elkaar als koppel.

Uiteraard zijn beide kinderen vandaag (weeral) ziek gevallen, dus zelfs als we morgen nog vertrekken gaat het weer met veel schuldgevoelens zijn in plaats van een weekendje waarbij we eens echt konden resetten.

Pfft. Normaal gezien vertrekken mijn vrouw en ik morgen eindelijk eens op een weekendje met ons twee, terwijl de kinderen naar mijn ouders gaan. Zou de eerste keer zijn in twee jaar dat we eens echt tijd nemen voor elkaar als koppel.

Uiteraard zijn beide kinderen vandaag (weeral) ziek gevallen, dus zelfs als we morgen nog vertrekken gaat het weer met veel schuldgevoelens zijn in plaats van een weekendje waarbij we eens echt konden resetten.
Ik begrijp je schuldgevoelens maar al te goed máár ze zijn bij opa en oma (normaal) toch zo goed als ze ziekjes zijn. Als koppel dat al 11 jaar niks meer zelf gedaan heb, neem de momenten. Je kinderen gaan dit niet onthouden en jullie hebben het nodig. Believe me, ik snap het.

Mijn plan was op ne zaterdag eens naar de winkel gaan, en gewoon als ne verkoper bezig is met klanten : “excuseer voor het storen, maar ik heb hier een keuken gekocht… en mijn verhaal te doen.

Zouden klanten die daar zitten daar aanstoot aan nemen als dat op een beleefde manier gebeurd?

heb wel mijn overgebuur die daar ook een keuken heeft gekocht, en na 2 jaar een lekkende frigo te hebben die ze niet komen herstellen, die wel mee wil
Maakt het u uit als klanten daar aanstoot aan nemen? Uw "doel" is hun klandizie verstoren, dat Maria van achter den hoek dan geaffronteerd is, is bijzaak. De truk is ook wel om uitgenodigd te worden maar dat lukt hier meestal wel goed,. " kan in u helpen? " -> "Oh, maar meneer was eerst denk ik" en voila, ge zijt vertrokken
...

Doen. Ondanks ik een deel achtergehouden had was er een serieuze discussie over een fout die ze gemaakt hadden. Ik had hen gewaarschuwd over de positie van de kraan van de spoelbak, omdat er een raam achter staat.

'Manneke, wij zetten hele dagen keukens, dat hadden wij al gezien hoor'. Was de reactie.
Keuken is geplaatst, kan mijn raam wel niet open zeker.

Dan zeiden ze dat ik mijn raam nog altijd kon kippen en ik er vanaf de buitenkant aan kon om het te poetsen. Het ging teveel werk zijn omdat heel het blad vernieuwd moest worden en de spoelbak onderaan ingelijmd was.

Ik ben op een drukke zaterdag hun showroom binnengewandeld terwijl er een hoop klanten waren. Ik heb hun luidop bedankt om mij in de top 10 van de meest voorkomende keukenblunders te doen belanden.

2 dagen later kwam de werfleider. Heel boertige kerel die mij de les ging spellen. Begon direct zijn stem te verheffen toen hij bij ons thuis was. Ik heb die snel op z'n plaats gezet. Dan gezegd dat ik de foto's van de enorme blunder eens op facebook en andere sociale media ging zetten, prachtige reclame.

Uiteindelijk hebben ze dan heel den boel komen wijzigen. Pipo's.

Edit: ik had ook heel dat gesprek opgenomen, zijn gezicht toen ik dat achteraf liet weten sprak boekdelen.

Doen. Ondanks ik een deel achtergehouden had was er een serieuze discussie over een fout die ze gemaakt hadden. Ik had hen gewaarschuwd over de positie van de kraan van de spoelbak, omdat er een raam achter staat.

'Manneke, wij zetten hele dagen keukens, dat hadden wij al gezien hoor'. Was de reactie.
Keuken is geplaatst, kan mijn raam wel niet open zeker.

Dan zeiden ze dat ik mijn raam nog altijd kon kippen en ik er vanaf de buitenkant aan kon om het te poetsen. Het ging teveel werk zijn omdat heel het blad vernieuwd moest worden en de spoelbak onderaan ingelijmd was.

Ik ben op een drukke zaterdag hun showroom binnengewandeld terwijl er een hoop klanten waren. Ik heb hun luidop bedankt om mij in de top 10 van de meest voorkomende keukenblunders te doen belanden.

2 dagen later kwam de werfleider. Heel boertige kerel die mij de les ging spellen. Begon direct zijn stem te verheffen toen hij bij ons thuis was. Ik heb die snel op z'n plaats gezet. Dan gezegd dat ik de foto's van de enorme blunder eens op facebook en andere sociale media ging zetten, prachtige reclame.

Uiteindelijk hebben ze dan heel den boel komen wijzigen. Pipo's.

Edit: ik had ook heel dat gesprek opgenomen, zijn gezicht toen ik dat achteraf liet weten sprak boekdelen.
Da is wel nog 10x erger als bij mij zoiets. Degoutant

Kunnen ze zo geen mastermind-achtige hints geven als ge ergens moet inloggen ipv een password reset. Ik gebruik variaties op 1 wachtwoord voor bijna alle (niet kritieke) zaken maar ik kan echt niet onthouden wat waar. Zet desnoods uw wachtwoord-vereisten erbij! Dan weet ik al genoeg (denk ik)..... maar neuuh, wachrwoord-reset, "sorry, nieuw wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als het oude", elke fucking keer opnieuw!
Wachtwoorden worden geëncrypteerd opgeslagen. Een systeem kan dus niet herkennen of je dicht in de buurt zit met je wachtwoord ("Hunter" zal er geëncrypteerd helemaal anders uitzien dan "Hunter2"). Die wachtwoordvereisten (hoofdletter, vreemde tekens, cijfers) kunnen inderdaad wel helpen.

Net ontdekt dat ik DHL mijn excuses moet aanbieden. Net ontdekt dat mijn parlofoon niet werkt. :wallbash:
Ik begon al argwaan te krijgen omdat ik ook de wijkagent verwacht en die ook maar niet bleek langs te komen. Dus ik hierboven mijn gsm laten opnemen en dan beneden gaan bellen en noppes. Beneden maakt het lawaai als ge het knopke induwt (dus de verbinding daar moet wel goed zijn, denk ik dan), maar hierboven is het nada.
En net ook even mijn tracknummer bekeken op DHL en aangezien ze al twee pogingen gedaan hebben, moet ik het nu zelf afhalen. In Brussel. Voor een magnetron. Met de motor. Ge ziet het van hier. Wel raar, dat ik daar geen mail of zo van krijg. Als ik die code niet had ingegeven zou ik hier nog zitten wachten. Dat ze het dan maar terug sturen en ik m'n geld terug krijg.

Net ontdekt dat ik DHL mijn excuses moet aanbieden. Net ontdekt dat mijn parlofoon niet werkt. :wallbash:
Ik begon al argwaan te krijgen omdat ik ook de wijkagent verwacht en die ook maar niet bleek langs te komen. Dus ik hierboven mijn gsm laten opnemen en dan beneden gaan bellen en noppes. Beneden maakt het lawaai als ge het knopke induwt (dus de verbinding daar moet wel goed zijn, denk ik dan), maar hierboven is het nada.
En net ook even mijn tracknummer bekeken op DHL en aangezien ze al twee pogingen gedaan hebben, moet ik het nu zelf afhalen. In Brussel. Voor een magnetron. Met de motor. Ge ziet het van hier. Wel raar, dat ik daar geen mail of zo van krijg. Als ik die code niet had ingegeven zou ik hier nog zitten wachten. Dat ze het dan maar terug sturen en ik m'n geld terug krijg.

Ge kunt ze misschien ineens een nieuwe parlofoon laten leveren? :unsure:

Gisteren op 2de hands een bod 600 euro onder mijn vraagprijs gekregen voor een pc met het volgende bijhorende bericht:

"Je kent duidelijk niets van computers, een "Ryzen 2700" bestaat zelfs niet!"

... :unsure:

Om in het thema van problemen tijdens verbouwen te blijven:

Tl;dr: Onze electricien/sanitairman heeft ons juist gezegd dat hij geen tijd heeft en dat we maar iemand anders moeten zoeken. natuurlijk heeft hij al de helft van zijn werk gedaan. nu mag ik iemand gaan vinden die de vuiligheid mag opkuisen.

Long story:

In maart heb ik de electricien, die mijn schoonvader uitstekend kent gevraagd of ze tijd hadden om ons appartement onder handen te nemen. Ze vertelden dat het wel druk was, maar dat het geen probleem zou zijn, en dat ze konden beginnen vanaf midden Mei. We gingen een groot deel zelf doen, dus dat ging ook helpen .

toen begon de miserie eigenlijk al:

• Langskomen voor een offerte : begin april
  • Ontvangst offerte: nog altijd niet (!)
  • In gang zetten van de bouw (uit tekenen kringen etc): eind juni
  • nu ligt alles al klaar en moeten ze nog een aantal zaken aansluiten.
Daar bel ik al zo'n maand 2x per week voor, gewoon om een datum af te spreken. telkens komen ze met zever dat ze terug gingen bellen (they don't :rolleyes:). vandaag heb ik gebeld en vriendelijk gezegd dat ik niet neerleg zonder een datum voor afspraak . ze konden opnieuw geen datum geven. Een half uur later bellen ze terug dat ze niet kunnen werken als ze onder druk gezet worden, en dat we maar iemand anders moeten zoeken.

Ik ben braaf beleefd gebleven, maar heb echt goesting om ze te reviewbomben op Google. Als je geen tijd hebt, zeg het dan, maar gewoon alles constant een week opschuiven zonder concrete afspraken, daar krijg ik het schijt van

Ouders die hun kroost niet in de hand hebben in de supermarkt.
bij mij op de trein in een wagon waar je zo langs twee kanten stoelen op een rij hebt. Zat er samen met een papa en twee kinderen. Heel de tijd hun volledige rij openklappen terug dicht open terug dicht. Uiteindelijk aan mijn kant ook ik zag zo is naar die kleine toen hij de stoel naast mij wou dichtklappen. En toen was de papa toch zowaar capabel om te zeggen die stoel laten staan he Achille. Uiteindelijk kozen de twee kinderen toch elk een kant om te zitten maar niet voor lang. Kleine twee moest pipi doen maar zonder papa bon ale gaat dan zelf maar wc was toch vlak ernaast. Hup sluit hem zichzelf op andere mensen moesten naar t wc maar meneer wou er niet uitkomen. Na minstens vijf minuten dan toch de papa is gaan zien nog paar minuten later de kleine er toch uit gekomen. En dan het beste stukske Nee papa rechtstaan niet zitten (ik herhaal ik en het gezin waren de enige in de wagon) en wat doet die peut: die gaat effectief rechtstaan :laugh: .

Op dat moment moet kleine een naar de wc kleine twee mee en die sluit af met papa als ik terugben sta je recht he. Anders geef ik u slaag :laugh: .

Ik ben mij voor de resterende 20 minuten maar gaan verzetten duidelijk laten merken wat ik er allemaal van vond waarop hij is schaapachtig lachte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan