Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het algoritme van Youtube bij hun suggesties..

Ik wil daardoor nieuwe dingen leren kennen, en niet dezelfde dingen daar constant zien tussenstaan.
Ik wil suggesties op basis van hetgeen ik naar aan het kijken ben, niet van hetgeen ik sowieso al vaak bekijk.

Ik kijk bvb naar een clipje van Parkway Drive (Wild Eyes), dan wil ik in de suggesties andere liedjes van Parkway Drive, of toch tenminste van hetzelfde genre.

En niet dat m'n hele lijst suggesties Black Metal is. Dat is m'n favoriete genre, maar af en toe heb ik eens zin in iets anders..
Ik kan zelfs naar Backstreet Boys zitten kijken dat quasi alle suggesties Black of Death Metal zijn. Dat is niet de bedoeling e...

Het ergste vanal is dat 90% van de tijd "Kanonenfieber - Menschenmülle" als eerste suggestie staat en dus automatisch begint te spelen na afloop van het huidige filmpje. Ik vind dat een zalig album, maar het irriteert dat dat er constant staat, en zeker dat hij altijd ergens halfweg begint te spelen.
Ik vraag aan Netflix ‘klassieke oorlogsfilms’ en ik krijg The Guns of Navarone - Minions - Five Came Back

Bekijk het van de positieve kant, het zijn geen molshopen.

En neen wegwijzerkes zetten naar de tuin van de buren, helpt niet. zelfs niet als je ze in braille voorziet.
euh..... Ze zitten hier ook al. Vraagt zich wel af of dit feitelijk gezond is voor de gazon en de waterinsijpeling... Die beesten maken toch enorm veel gangetjes.

Dit jaar is het wel extreem. Ik denk dat ik 30 nesten in mijn hof heb.

De mieren verder in de hof hebben we ook met rust gelaten, maar die bij het terras moesten echt wel weg. Kom je 's ochtends beneden en zitten er 20 mieren op uw keukentafel, dat kon niet meer.
Gebruik dan geen rotzooi als het product dat @lammeken voorstelt, wat als werkzame stof deltamithrin heeft, een breedwerkend contact insecticide. Dat is gewoon een gevaarlijk product dat ook zeer schadelijk is voor waterdieren (lees de pruductfiche maar eens). Je mag sowieso zo’n product niet gebruiken in de omgeving van een afwaterputje. Je moet 10 m afstand bewaren…
Als je toch iets wilt doen op je terras gebruik dan diatomeeënaarde gedurende een droge periode, dat is verder onschadelijk. Of je kan aaltjes tegen mieren kopen bij biogroei.be

E
Gebruik dan geen rotzooi als het product dat @lammeken voorstelt, wat als werkzame stof deltamithrin heeft, een breedwerkend contact insecticide. Dat is gewoon een gevaarlijk product dat ook zeer schadelijk is voor waterdieren (lees de pruductfiche maar eens). Je mag sowieso zo’n product niet gebruiken in de omgeving van een afwaterputje. Je moet 10 m afstand bewaren…
Als je toch iets wilt doen op je terras gebruik dan diatomeeënaarde gedurende een droge periode, dat is verder onschadelijk. Of je kan aaltjes tegen mieren kopen bij biogroei.be
Een reuzenmiereneter zou ook helpen, heb ik van horen zeggen.

euh..... Ze zitten hier ook al. Vraagt zich wel af of dit feitelijk gezond is voor de gazon en de waterinsijpeling... Die beesten maken toch enorm veel gangetjes.

Dit jaar is het wel extreem. Ik denk dat ik 30 nesten in mijn hof heb.
Waarom zou je grond minder verdichten iets slecht zijn? Ik heb er dit jaar ook veel,maar dat is dan een hoopje aarde. Zie niet in hoe dat schadelijk kan zijn voor iets, een serieuze regenbui en het terug zoals het was.

Waarom zou je grond minder verdichten iets slecht zijn? Ik heb er dit jaar ook veel,maar dat is dan een hoopje aarde. Zie niet in hoe dat schadelijk kan zijn voor iets, een serieuze regenbui en het terug zoals het was.
Nee ik bedoelde het als een goed ding. Meer waterinfiltratie door de ontelbare mierengangetjes.

Heeft ene tegen mn vriendin hare auto afgeschuurd en doorgereden.
Heb em op m'n camera maar de nummerplaat (nog) niet.
Misschien met de hulp van mn buren wel, die hebben aan t café hierlangs ne camera hangen.

Buiten aan 't frituur aan 't aanschuiven. Zit er hier ene te wachten in zijne suv met draaiende motor. Voor de airco wsl. Zo heet is dat hier niet, staat in de schaduw én heeft z'n raam open staan om een safke te roken. 10 min diesel aan 't verbranden voor nul de botten. Jep, daar kan ik mij kwaad in maken.

Heeft ene tegen mn vriendin hare auto afgeschuurd en doorgereden.
Heb em op m'n camera maar de nummerplaat (nog) niet.
Misschien met de hulp van mn buren wel, die hebben aan t café hierlangs ne camera hangen.
Echt kut man. Gij maakt toch echt veel van die stomme situaties mee eh :confused:.

(Ik kan hier trouwens makkelijk iets uit de context trekken, maar ga het laten :unsure:)

Buiten aan 't frituur aan 't aanschuiven. Zit er hier ene te wachten in zijne suv met draaiende motor. Voor de airco wsl. Zo heet is dat hier niet, staat in de schaduw én heeft z'n raam open staan om een safke te roken. 10 min diesel aan 't verbranden voor nul de botten. Jep, daar kan ik mij kwaad in maken.
In Wallonië al strafbaar, met nultolerantie.

Ik zal nooit snappen waarom Youtube plots willekeurig bij bepaalde video's de CC aanzet. En dat is dan bij video's van kanalen die ik al jaren volg en nooit de CC heb opgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan