Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen ze toch es vierkant m'n sjokkedeizen kussen se.
Als ik op ne snikhete dag ergens moet wachten doe ik da ook in mijne auto met de airco op se. Of als 't vriest in de auto met m'n verwarming.
Zit er ene in Wallonië ‘nous pouvons embrasser ses sjo…choco… ch’sai pas la, Jean-Jules mais ch’pense q’c’est pas sympa’

In navolging van mijn eerdere ergernis deze week ivm de hondencake waarna ik een bordje plaatste om dit niet meer te doen via een heel ludieke boodschap "ik hou van uw hond maar niet van zijn stront" , gisteren anti-worteldoek gelegd om het stuk onkruidvrij te houden tot ik kan inzaaien in het najaar en vandaag nog geen 24u later vind ik dan dit cadeautje... wat een imbeciel kan je zijn, dan denk je als "dader" toch echt van IDGAF, wacht als ik hem of haar betrap, gaat geen leuk gesprek worden :angry:

Kunnen ze toch es vierkant m'n sjokkedeizen kussen se.
Als ik op ne snikhete dag ergens moet wachten doe ik da ook in mijne auto met de airco op se. Of als 't vriest in de auto met m'n verwarming.
Dan doet ge dat maar.
Maar hou er dan wel rekening mee dat dat U 150 EUR kost.

euh..... Ze zitten hier ook al. Vraagt zich wel af of dit feitelijk gezond is voor de gazon en de waterinsijpeling... Die beesten maken toch enorm veel gangetjes.

Dit jaar is het wel extreem. Ik denk dat ik 30 nesten in mijn hof heb.
Het water zal op die plaatsen wel wat beter de grond in kunnen ja. Kunnen mieren eigenlijk zwemmen?

Hier zijn het er al een 30tal in de gazon, wat er in de rest van de tuin zit weet ik niet en boeit mij ook niet.

De meeste molshoopjes hier verdwijnen in het niets naast de mierennesten in de gazon.
Vannachter in de hof hebben we zo een hoop. Ik diende wat gaatjes dat de robotmaaier in het gazon getrokken had op te vullen en ik dacht... Tiens dat is gemakkelijk die grote molshoop achteraan.. Hup de schup erin.. bleek een mierennest. Zeker 30cm hoog.

In Wallonië al strafbaar, met nultolerantie.
Buiten aan 't frituur aan 't aanschuiven. Zit er hier ene te wachten in zijne suv met draaiende motor. Voor de airco wsl. Zo heet is dat hier niet, staat in de schaduw én heeft z'n raam open staan om een safke te roken. 10 min diesel aan 't verbranden voor nul de botten. Jep, daar kan ik mij kwaad in maken.

In Wallonië al strafbaar, met nultolerantie.
Ooit zo een discussie gehad toen ik buiten aan het wachten was voor de winkel met een slapende dochter in de maxi cosi.

Man begin te gebaren dat ik mijn auto moet afzetten, op mijn raam tikken en eisen dat ik mijn motor zou afzetten, want dat dit niet kon.

Ik vroeg beleefd waarom dat dit niet kon. De man is toen is kwaad vertrokken.

Nu weet ik nog altijd niet waarom ik dat zou moeten doen.

Ooit zo een discussie gehad toen ik buiten aan het wachten was voor de winkel met een slapende dochter in de maxi cosi.

Man begin te gebaren dat ik mijn auto moet afzetten, op mijn raam tikken en eisen dat ik mijn motor zou afzetten, want dat dit niet kon.

Ik vroeg beleefd waarom dat dit niet kon. De man is toen is kwaad vertrokken.

Nu weet ik nog altijd niet waarom ik dat zou moeten doen.
Is in heel wat gemeentes al opgenomen in het GAS reglement of het politiereglement
Het is gewoon ronduit storend, zeker wanneer meerdere mensen dat doen (bvb ouders die hun kinderen aan 't school komen afhalen).

djees, hoeveel soorten strijkijzers kunt ge wel niet hebben. Soms wou ik toch dat we nog in de jaren 60 leefden. Dan had ge keuze tussen een goedkoop toestel en een duur en dat was het. Nu heeft elk merk 5 types allemaal in ongeveer dezelfde prijsklasse en dan moet ge maar zien uit te vissen wat het verschil is.

Indien iemand een aanrader heeft voor goedkoop, betrouwbaar en eenvoudig in gebruik laat maar weten. Het is niet meer dan voor wat t-shirten en een paar broeken per week.

Is in heel wat gemeentes al opgenomen in het GAS reglement of het politiereglement
Het is gewoon ronduit storend, zeker wanneer meerdere mensen dat doen (bvb ouders die hun kinderen aan 't school komen afhalen).
Wat is er dan ronduit storend aan? Het is niet als de motor afstaat er geen lawaai op straat zal zijn.

djees, hoeveel soorten strijkijzers kunt ge wel niet hebben. Soms wou ik toch dat we nog in de jaren 60 leefden. Dan had ge keuze tussen een goedkoop toestel en een duur en dat was het. Nu heeft elk merk 5 types allemaal in ongeveer dezelfde prijsklasse en dan moet ge maar zien uit te vissen wat het verschil is.

Indien iemand een aanrader heeft voor goedkoop, betrouwbaar en eenvoudig in gebruik laat maar weten. Het is niet meer dan voor wat t-shirten en een paar broeken per week.
Ik heb deze, de 2dehands staat aan 65 euro 😁

Gewoon niet kopen, dat is toch enkel tijdverlies tenzij je hemden en kostuums draagt.

Elk strijkijzer is dan ook uniek :coolbrows:

Ik heb er ook zo een model gelijk Mulan maar eerlijk, ik vond mijn vorig makkelijker. Mijn vorige was nog gewoon water in strijkijzer zelf doen ipv die basis en qua ontkalken en heropstart na leeg reservoir had ik liever mijn ‘ouderwets’ model. Als ik nu strijk van 4 man heb en dat reservoir is leeg, mag ik al een half uur wachten eer ik veilig de dop kan opendraaien.

Ik heb er ook zo een model gelijk Mulan maar eerlijk, ik vond mijn vorig makkelijker. Mijn vorige was nog gewoon water in strijkijzer zelf doen ipv die basis en qua ontkalken en heropstart na leeg reservoir had ik liever mijn ‘ouderwets’ model. Als ik nu strijk van 4 man heb en dat reservoir is leeg, mag ik al een half uur wachten eer ik veilig de dop kan opendraaien.
Dan is het jouwe toch wat ouder denk ik, bijvullen gebeurt aan het plastiek klepje bovenaan de blauwe bak, geen dop om open te draaien en op 20 seconden opgewarmd 😇

ik ben alleen, dus een leeg reservoir zal bij mij niet voorvallen tijdens de strijk vermoed ik. Het is enkel voor t-shirts en wat broeken he. Al de rest ga ik niet strijken. Maar op zich vermoed ik dan ook weer dat ik zo'n groot reservoir niet ga nodig hebben. Misschien toch maar voor een simpel geval gaan (een beetje zoals ik dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan