Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reclame is dan ook gewoon des duivels, uitgedacht door marketeers, de handlangers van de duivel.

Nee, maar serieus, veel van onze moderne cosmetica zijn ons ooit aangepraat terwijl men voor de introductie ervan (zo ergens begin-midden vorige eeuw) ook gewoon leefde. Enkel roken mensen toen naar mens in plaats van naar allerhande parfums (de niet-rijken toch).

Als product van deze tijd ruik ik ook liever deo dan zweet hoor, maar ik dacht dat de theorie toch ook is dat onze huisbacterieën verstoord zijn door het vele wassen en die geur heel goed zou meevallen na een aanpassingsperiode.
Ik zou moeten optellen hoeveel keer mijn ‘look’ al niet meer mee is geweest met hoe men mij wil aanpraten, ik zou in de tientallen zitten.
Voor een thema in mijn lessen ben ik er achter gekomen dat ik tijdens mijn leven tot nu toe aan de vierde ‘andere’ incarnatie van ‘fysieke perfectie’ zit. Als je kijkt naar de grote golven, wel te verstaan, dus niet ‘tis mode van glitter versus tis mode van mat’. En al 4 keer voldoe ik niet (niet dat ik daar tegenwoordig nog mee inzit). Dat was een ‘amai’ moment voor mijn leerlingen.

Ik zou moeten optellen hoeveel keer mijn ‘look’ al niet meer mee is geweest met hoe men mij wil aanpraten, ik zou in de tientallen zitten.
Voor een thema in mijn lessen ben ik er achter gekomen dat ik tijdens mijn leven tot nu toe aan de vierde ‘andere’ incarnatie van ‘fysieke perfectie’ zit. Als je kijkt naar de grote golven, wel te verstaan, dus niet ‘tis mode van glitter versus tis mode van mat’. En al 4 keer voldoe ik niet (niet dat ik daar tegenwoordig nog mee inzit). Dat was een ‘amai’ moment voor mijn leerlingen.
Welke incarnaties zijn dat dan? Of bedoel je dan de switch van graatmagere topmodellen naar die "fit girl" toestanden van nu? Want de rode draad lijkt me toch altijd te zijn dat het niet doenbaar is voor de gemiddelde vrouw. En idem voor mannen natuurlijk, zwaar gespierd met laag vetpercentage wordt ons ook aangepraat als ideaal.

Ergernis is een groot woord maar:
Ergernis is een klein woord in mijn geval. Ik ben gewoon razend.
Laadpaal was 5 weken geleden defect. Na 4 weken zijn ze de paal maandag komen herstellen. Herstelling was gewoon een slecht contact in de kast (wat dus gewoon gevaarlijk is, dat geeft gewoon brandgevaar).
Paal is nu opnieuw defect, de testknop van het differentieel werkt weer niet dus er zit opnieuw geen spanning op dat differentieel... Ik heb er nu echt genoeg van (even bij vermelden dat ze gestart zijn met een verkeerde laadpaal te installeren).

Ik denk dat de meesten op dit forum nog nooit mee geweest zijn met wat men ons wil aanpraten :rofl:

Ergernis is een klein woord in mijn geval. Ik ben gewoon razend.
Laadpaal was 5 weken geleden defect. Na 4 weken zijn ze de paal maandag komen herstellen. Herstelling was gewoon een slecht contact in de kast (wat dus gewoon gevaarlijk is, dat geeft gewoon brandgevaar).
Paal is nu opnieuw defect, de testknop van het differentieel werkt weer niet dus er zit opnieuw geen spanning op dat differentieel... Ik heb er nu echt genoeg van (even bij vermelden dat ze gestart zijn met een verkeerde laadpaal te installeren).
Zie, niets dan miserie dat elektrisch rijden!

Welke incarnaties zijn dat dan? Of bedoel je dan de switch van graatmagere topmodellen naar die "fit girl" toestanden van nu? Want de rode draad lijkt me toch altijd te zijn dat het niet doenbaar is voor de gemiddelde vrouw. En idem voor mannen natuurlijk, zwaar gespierd met laag vetpercentage wordt ons ook aangepraat als ideaal.
Toen ik ‘klein’ was, waren het de topmodellen: fit, sportief en in proportie. Toen ik tiener was, waren het de heroin-chic Kate Moss adepten, toen ik volwassen werd waren het kindvrouwtjes à la Britney/Christina etc en nu is het de opblaaspop. Ik had ook een video voor de jongens want die waren zich in wezen niet zo bewust ervan maar inderdaad, daar is over de jaren ook véél anders: van driehoek-Cary-Grant over slimline/nerdy naar androgyne naar kleerkast naar nu-kan-alles-precies-hij/haar.

Het doelpubliek voor al die "trends" lijkt me meestal inderdaad jonge, beïnvloedbare vrouwen te zijn. Vrouwen zitten hier al weinig, en jong zijn we ook niet meer :cry:
Old is the new young. Ik hoor toch hoe de jongere generatie blut is, geen carrière kan vinden en veel issues recht te zetten heeft van voorgaande generaties. Dan vind ik het nu wel ok om 41 te zijn.

Toen ik ‘klein’ was, waren het de topmodellen: fit, sportief en in proportie. Toen ik tiener was, waren het de heroin-chic Kate Moss adepten, toen ik volwassen werd waren het kindvrouwtjes à la Britney/Christina etc en nu is het de opblaaspop. Ik had ook een video voor de jongens want die waren zich in wezen niet zo bewust ervan maar inderdaad, daar is over de jaren ook véél anders: van driehoek-Cary-Grant over slimline/nerdy naar androgyne naar kleerkast naar nu-kan-alles-precies-hij/haar.
En vergeet de tatoeages niet, als ge dat niet hebt dan hoort ge er ook niet meer bij tegenwoordig.

Maar dan hoort het merendeel van de bevolking er niet bij, wat een beetje een contradictio in terminis is.

Zie ik merk/voel dat dus totaal niet aan zo'n zaken.
Van zodra het merendeel 'erbij hoort', is het niet meer trendy en zijn ze weer naar iets anders overgeschakeld.

In de USA heeft ongeveer de helft van de millenials een tattoo.
In Nederland is het bij -30 jarigen ongeveer een derde van de bevolking.
Ook in België worden er tegenwoordig een half miljoen per jaar geplaatst.

't Is dat, vanaf het moment dat meer dan 50% van de bevolking Bitcoin heeft dan is het ook niet meer de moment om te kopen, dan is't het moment om met pensioen te gaan , haha

En vergeet de tatoeages niet, als ge dat niet hebt dan hoort ge er ook niet meer bij tegenwoordig.
Jaja zet die tramp stamps maar, zolang het niet bij mij is.

Toen ik de tatoe zag zei ik dat ik dat wilde. Mijn pa, geen probleem jonge. Wij gingen naar de tatoushop en ik mocht er 1ne uitkiezen.
Toen zei mijn vader tegen die persoon, voordat we verder gaan, leg nu eens volledig uit van naadje tot draadje wat je allemaal doet.

Op het moment dat die persoon stelde dat hij met een naald ging prikken in mijn vel. Niet 1 keer, niet 2 keer maar voor meerdere tientallen minuten lang. Was mijn goesting over.
Toch leuk als u ouder weet dat je vroeger een panische angst had voor naalden.

Jaja zet die tramp stamps maar, zolang het niet bij mij is.

Toen ik de tatoe zag zei ik dat ik dat wilde. Mijn pa, geen probleem jonge. Wij gingen naar de tatoushop en ik mocht er 1ne uitkiezen.
Toen zei mijn vader tegen die persoon, voordat we verder gaan, leg nu eens volledig uit van naadje tot draadje wat je allemaal doet.

Op het moment dat die persoon stelde dat hij met een naald ging prikken in mijn vel. Niet 1 keer, niet 2 keer maar voor meerdere tientallen minuten lang. Was mijn goesting over.
Toch leuk als u ouder weet dat je vroeger een panische angst had voor naalden.
Maak je dromen waar :unsure:

Ergernis is een groot woord maar:
Al een dikke 30 van mijn 41 jaar hoor ik dus in reclames, in winkels: water en zeep voor je gezicht? Oh neen. Oh crimineel. Oh tegen da ge dertig zijt, is uw huid rijp om perkament te zijn. Boo zeep nope!
Nú krijg ik reclame van Nivea: nieuw, voor een stralende huid, de ‘beauty bar’. En wat is dat? Aja, een stuk zeep!

Ik ben ooit ook zo es naar een beauty bar geweest :unsure:

't Is dat, vanaf het moment dat meer dan 50% van de bevolking Bitcoin heeft dan is het ook niet meer de moment om te kopen, dan is't het moment om met pensioen te gaan , haha
Pff bitcoin = boomercoin

In ieder geval heb ik geen flauw idee wat ik waar op mijn lijf zou moeten laten schrijven / tekenen dat ik na ene paar jaar niet beu zou geraken.

En wat is dat eigenlijk met al die mannelijke verzorgingsproducten die ze zitten pushen? Die zever slaat toch niet aan hoop ik?

Pff bitcoin = boomercoin

In ieder geval heb ik geen flauw idee wat ik waar op mijn lijf zou moeten laten schrijven / tekenen dat ik na ene paar jaar niet beu zou geraken.

En wat is dat eigenlijk met al die mannelijke verzorgingsproducten die ze zitten pushen? Die zever slaat toch niet aan hoop ik?

1) dit hé : https://static.wikia.nocookie.net/f...onblade.jpg/revision/latest?cb=20210422015555

2) Dat is het voordeel aan man zijn. Geen x productjes die je elke morgen moet smeren. Heb je eens geen zin om uw baard te scheren, dan is dat geen probleem. Stoppels zijn binnen de perken aanvaardbaar. Het is toch leuk om geen metropoolman te zijn. (of hoe het ook noemt)

Sommige coronaregels in bv pretparken zijn wat verregaand, dat vind ik zelf ook. Maar als ge kiest om toch naar dat park te gaan, wetende wat de regels zijn, dan houdt ge u er aan en staat ge niet bij elke attractie te zeuren en iedereen zijn tijd te verdoen. Blijft dan gewoon thuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan