Squidward
Well-known member
Ik zou moeten optellen hoeveel keer mijn ‘look’ al niet meer mee is geweest met hoe men mij wil aanpraten, ik zou in de tientallen zitten.Reclame is dan ook gewoon des duivels, uitgedacht door marketeers, de handlangers van de duivel.
Nee, maar serieus, veel van onze moderne cosmetica zijn ons ooit aangepraat terwijl men voor de introductie ervan (zo ergens begin-midden vorige eeuw) ook gewoon leefde. Enkel roken mensen toen naar mens in plaats van naar allerhande parfums (de niet-rijken toch).
Als product van deze tijd ruik ik ook liever deo dan zweet hoor, maar ik dacht dat de theorie toch ook is dat onze huisbacterieën verstoord zijn door het vele wassen en die geur heel goed zou meevallen na een aanpassingsperiode.
Voor een thema in mijn lessen ben ik er achter gekomen dat ik tijdens mijn leven tot nu toe aan de vierde ‘andere’ incarnatie van ‘fysieke perfectie’ zit. Als je kijkt naar de grote golven, wel te verstaan, dus niet ‘tis mode van glitter versus tis mode van mat’. En al 4 keer voldoe ik niet (niet dat ik daar tegenwoordig nog mee inzit). Dat was een ‘amai’ moment voor mijn leerlingen.