Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee of je al gevaccineerd bent maar het is dat of een pcr maar dat zal wel al in orde zijn. Anyhow. Die coasters in Phanatsdis zijn wel Ok. Ik kan niet wachten tot de dochter de benodigde lengte heeft bereikt.

Tis niet die vaccinatie dat probleem is dat is ok gelukkig dat had ik ook allemaal dubbel nagegaan.
Het is dus 't echte ticket voor 't park. Die moogt ge dus alleen online kopen en voor vrijdag en zaterdag gaat dat dus niet meer.
Dus ja 🤷‍♂️

Tis niet die vaccinatie dat probleem is dat is ok gelukkig dat had ik ook allemaal dubbel nagegaan.
Het is dus 't echte ticket voor 't park. Die moogt ge dus alleen online kopen en voor vrijdag en zaterdag gaat dat dus niet meer.
Dus ja 🤷‍♂️
Is het geen optie om er drie dagen van te maken en dagje keulen/dusseldorf mee te pikken? Düsseldorf is wel nice om een shopke te doen.

Het voorbije jaren zijn er tig artikels geweest die verband hadden met thuiswerken, en élke keer er zo'n artikel is hebt ge weer een hele hoop mensen die daarop moeten beginnen zagen dat dat niet voor iedereen van toepassing is.
Soms zijn dat de "nonkel Roger"-types die dat gewoon als (weliswaar niet grappig) grapje bedoelen "Zal ik thuis wel mijn muren metsen HAHAHAHAHAH", maar vaak ook van die types die gemeend verontwaardigd doen over "hoe de regering en media totaal geen voeling hebben met de gewone mens, beseffen die dan niet dat niet iedereen thuis kan werken?"

Ja neen, tuurlijk kan niet iedereen thuis werken. Maar dat beweert toch ook niemand? Het is een artikel over thuiswerk, en in zo'n artikel heeft men het nu eenmaal over mensen die thuis werken he. In een artikel dat gaat over zwangerschap ofzo, komen wij als man toch ook niet zitten zagen dat die journalisten precies nogal wereldvreemd zijn en niet beseffen dat niet iedereen zwanger is?

Het voorbije jaren zijn er tig artikels geweest die verband hadden met thuiswerken, en élke keer er zo'n artikel is hebt ge weer een hele hoop mensen die daarop moeten beginnen zagen dat dat niet voor iedereen van toepassing is.
Soms zijn dat de "nonkel Roger"-types die dat gewoon als (weliswaar niet grappig) grapje bedoelen "Zal ik thuis wel mijn muren metsen HAHAHAHAHAH", maar vaak ook van die types die gemeend verontwaardigd doen over "hoe de regering en media totaal geen voeling hebben met de gewone mens, beseffen die dan niet dat niet iedereen thuis kan werken?"

Ja neen, tuurlijk kan niet iedereen thuis werken. Maar dat beweert toch ook niemand? Het is een artikel over thuiswerk, en in zo'n artikel heeft men het nu eenmaal over mensen die thuis werken he. In een artikel dat gaat over zwangerschap ofzo, komen wij als man toch ook niet zitten zagen dat die journalisten precies nogal wereldvreemd zijn en niet beseffen dat niet iedereen zwanger is?
Er wordt dan ook vergeten dat doordat de mensen die een job hebben waar je kan thuiswerken de files verkleinen en mensen die niet kunnen thuiswerken (bouw, transport, ...) ook misschien wat minder stress hebben en wat sneller op hun werk en weer thuis zijn.

Ergernis is een groot woord maar:
Al een dikke 30 van mijn 41 jaar hoor ik dus in reclames, in winkels: water en zeep voor je gezicht? Oh neen. Oh crimineel. Oh tegen da ge dertig zijt, is uw huid rijp om perkament te zijn. Boo zeep nope!
Nú krijg ik reclame van Nivea: nieuw, voor een stralende huid, de ‘beauty bar’. En wat is dat? Aja, een stuk zeep!

Ergernis is een groot woord maar:
Al een dikke 30 van mijn 41 jaar hoor ik dus in reclames, in winkels: water en zeep voor je gezicht? Oh neen. Oh crimineel. Oh tegen da ge dertig zijt, is uw huid rijp om perkament te zijn. Boo zeep nope!
Nú krijg ik reclame van Nivea: nieuw, voor een stralende huid, de ‘beauty bar’. En wat is dat? Aja, een stuk zeep!
Reclame is dan ook gewoon des duivels, uitgedacht door marketeers, de handlangers van de duivel.

Nee, maar serieus, veel van onze moderne cosmetica zijn ons ooit aangepraat terwijl men voor de introductie ervan (zo ergens begin-midden vorige eeuw) ook gewoon leefde. Enkel roken mensen toen naar mens in plaats van naar allerhande parfums (de niet-rijken toch).

Als product van deze tijd ruik ik ook liever deo dan zweet hoor, maar ik dacht dat de theorie toch ook is dat onze huisbacterieën verstoord zijn door het vele wassen en die geur heel goed zou meevallen na een aanpassingsperiode.

Als er nu iets is dat ik een aanslag op het milieu vind, dan zijn het toch wel al die plastic flessen vloeibare handzeep en douchegel die mijn wederhelft altijd koopt.
Wat is er mis met een ouderwetse zeepbol?

En wij hebben zoveel lavendel en rozemarijn in de tuin staan. Lijkt mij niet eens zo moeilijk om wat natriumhydroxide te kopen en dat zelf te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan