Ik werkte dus normaal deze maand nog tot 31 juli op mijn oude job. Aangezien ik leerkracht ben (nu) viel dat onder werken in mijn vakantie. Was via dagcontracten interim.
Ik ben 17 maanden niet op die job geweest. Er is behoorlijk veel anders, waaronder het kassasysteem.
Om aan te geven welk soort bazen het zijn, bekijk mijn klein vraagje over een telefoon moeten meenemen naar toilet op het werk.
Eergisteren zo een dag waar ik na 8 uur shift zelfs nog geen glas water kon halen. Receptie is bijna constant praten, water ware welkom.
Ik vul het kassablad in. Mijn bazin is bij mij. Ik zeg (gewoon) ‘is het juist zo, want ik begrijp het nog niet helemaal. Misschien dom van mij’. Waarop zij zegt ‘moet ik daar echt op antwoorden’ ……. Ok. Effe slikken maar ok.
Vandaag kom ik aan voor ochtend. Er zit €100 te weinig in de kassa (ik ben daar 3 shifts niet geweest). Maar het kan maar aan mij liggen. Niet aan de collega’s, het *moet* ik zijn. Gelijk mijn bazin naar mij keek, was echt een blik gewoon van ‘dief’. ‘Ja, Squidward, het is jouw probleem. Of je vind dat geld of je past het zelf bij maar het is jóuw probleem.’
Ik tel zelf na. Er is *geen* €100 tekort in de kassa.
Of mijn twee collega’s kunnen niet tellen en de bazin ook niet. Of zij neemt klakkeloos alles over wat de andere receptionisten zeggen. Ik weet het niet.
Ik heb rechtsomkeer gemaakt naar huis. Zoek het zelf maar uit. Ik moet ook niet alles zomaar pikken.
Mijn dagcontract was later opgestuurd dus ik had nog niks getekend. Divine intervention, geen idee.