Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naast taalvaardigheid, moet je ook al niet meer kunnen rekenen/logisch nadenken als journalist (van HLN).
Emmers van 10m³, dat wil ik wel eens zien :)

100 euro snelheidsboete :cry:

In my defence, da was altijd 50km/u daar maar is sinds kort veranderd naar 30km/u. Uit gewoonte reed ik daar dus 50 want wie kijkt er na al die jaren nog naar de borden waar ge tienmiljoen keer gepasseerd hebt?
Voel je toch maar medeschuldig aan elk doodgereden kindje.

Heb het waarschijnlijk zitten.
Collega op kantoor gezien dinsdag die tegenover mij zat - was heel de dag aan het niezen en klagen over hoofdpijn. Waarom komt ge dan überhaupt naar kantoor maar bon. Sinds gisterenavond voel ik mij verkouden en vandaag is het nog een paar graadjes erger. HR belt me om te zeggen dat die collega vandaag positief getest heeft. Ffs.
Snap niet dat je daar dan bij blijft zitten.

Die Vlaamse mentaliteit van alles voor de job gaat soms toch wel te ver hoor.

Gezondheid > Job

Ergernis van vandaag:

De absolute bagger/fake news op sociale media dat telkens weer hogere toppen scheert en naar mijn gevoel steeds meer aanhang krijgt (ofwel heb ik veel simpele zielen te vriend op FB).
Vandaag al tientallen keren een bericht zien voorbijkomen in de trend van "voor Jurgen Conings waren er 600 militairen opgetrommeld en nu zie je het leger niet!".

Nochtans zijn ze vanaf dag 1 aanwezig:
Bericht defensie

Maar ja, als het niet op tv komt dan bestaat het niet zeker?

Ergernis van vandaag:

De absolute bagger/fake news op sociale media dat telkens weer hogere toppen scheert en naar mijn gevoel steeds meer aanhang krijgt (ofwel heb ik veel simpele zielen te vriend op FB).
Vandaag al tientallen keren een bericht zien voorbijkomen in de trend van "voor Jurgen Conings waren er 600 militairen opgetrommeld en nu zie je het leger niet!".

Nochtans zijn ze vanaf dag 1 aanwezig:
Bericht defensie

Maar ja, als het niet op tv komt dan bestaat het niet zeker?
Het is ook verschillende keren gezegd dat het leger was ingeschakeld, toch op het journaal dus ik vermoed elders ook. Het probleem ligt eerder bij enkel info halen van fb en slikken wat het algoritme je aanbiedt.

Of al uw conclusies getrokken hebben alvoor je ook maar enige info bekeken hebt.
Ja, als je natuurlijk in je hoofd zit met het idee dat de (boze/linkse/...) staat disproportioneel veel middelen heeft gebruikt om het arm slachtoffer Conings te vinden, en alles met die bias bekijkt, kom je er snel.

Er komt tegen 14u een vriendin van mijn ex langs, iets wat ze gisteren al had afgesproken (voor haar, niet voor mij). De afwas staat gewoon nog in de pompbak (ik heb de vaatwas opgezet vanmorgen, alhoewel deze dus duidelijk vol was), haar bureau ligt vol rommel, de tafel vol knutselgerief en op de vloer ligt kattezand en zie je voetsporen aangezien madam naar buiten op het terras is geweest en dan met diezelfde schoenen in huis heeft gelopen. Maar ze zit nu op haar dooie gemak tv te kijken.
Te weten dat ik vroeger onder mijn voeten kreeg als ik mijn sleutels gewoon ergens liet liggen of een rugzak in de gang liet staan en dat ze vond dat ik niet zo goed kuiste als haar want zij was een perfectioniste (we hebben nog een tijd allebei fulltime gewerkt en dan kuiste ik het huis en zij deed de strijk).
Nu zit ik precies bij de zus van Hyacinth Bucket. I feel so ashamed.

Er komt tegen 14u een vriendin van mijn ex langs, iets wat ze gisteren al had afgesproken (voor haar, niet voor mij). De afwas staat gewoon nog in de pompbak (ik heb de vaatwas opgezet vanmorgen, alhoewel deze dus duidelijk vol was), haar bureau ligt vol rommel, de tafel vol knutselgerief en op de vloer ligt kattezand en zie je voetsporen aangezien madam naar buiten op het terras is geweest en dan met diezelfde schoenen in huis heeft gelopen. Maar ze zit nu op haar dooie gemak tv te kijken.
Te weten dat ik vroeger onder mijn voeten kreeg als ik mijn sleutels gewoon ergens liet liggen of een rugzak in de gang liet staan en dat ze vond dat ik niet zo goed kuiste als haar want zij was een perfectioniste (we hebben nog een tijd allebei fulltime gewerkt en dan kuiste ik het huis en zij deed de strijk).
It's Bouquet.

Ben jij dan Onslow?

Al twee dagen dat ik op DPD België mijn pakje wil tracken om aan te geven dat ze het mogen bij de buren laten in geval ik niet thuis ben. Al twee dagen ‘service not available, come back soon’ Nochtans lijkt mij de mogelijkheid om te tracken (want het is al op dit punt dat het niet werkt) nogal een pijler van hun hele business… Mja…

Klinkt alsof uw ex het heeft opgegeven (en dus het mentaal moeilijk heeft) 🤷‍♀️

Ik win.
113€.

Geflitst aan 118km/h ( gecorrigeerd naar 110km/h) op de E17 in Beervelde.
Vlak na de borden dat je maar 90km/h mag door die werken in Gentbrugge.

Belachelijk dat het al vanaf daar 90km/h is trouwens.
Shit ik wist niet dat er daar al een flitser stond? Ik rij daar dagelijks en dacht dat die 90 enkel een waarschuwing was, dus ik bol daar aan 100km/u uit :unsure:

Vorige week een trouwuitnodiging gekregen van een koppel en vandaag heeft een ander koppel laten weten dat ze op precies dezelfde dag gaan trouwen. Dat wordt kiezen tussen twee vrienden, dat is vervelend. :unsure:

Vorige week een trouwuitnodiging gekregen van een koppel en vandaag heeft een ander koppel laten weten dat ze op precies dezelfde dag gaan trouwen. Dat wordt kiezen tussen twee vrienden, dat is vervelend. :unsure:
Vraagt is dat ze de menu doorsturen en de locatie food>friendship.

Klinkt alsof uw ex het heeft opgegeven (en dus het mentaal moeilijk heeft) 🤷‍♀️
Geen idee. Ik heb het in elk geval ook opgegeven. Ze werkt part-time, ik werkte fulltime en nu studeer ik (dus ook vijf dagen). We hebben geen kinderen. Ik heb haar aan het begin gezegd dat er twee opties waren: ofwel doet zij het huishouden (kuisen en strijken, wat in onze situatie max 2 halve dagen werk is), ofwel gaat ze fulltime werken en huren we een kuisvrouw in. Ze heeft daar nooit op gereageerd. Ze is gewoon blijven part time werken.
We hebben ondertussen wel 2 katten (haar keuze, want ik ben tegen huisdieren). Dus zou je wel verwachten dat ze een keer meer zou stofzuigen. Vooral omdat ze ook allergisch is aan kattenhaar (ja en toch besliste ze om 2 katten te nemen). Maar nope, niks. Ene keer in de week stofzuigen is genoeg en om de veertien dagen dweilen.
Let ook: ze werkt met dienstencheques, dus kuisen is haar beroep (terwijl ze een A1 heeft, maar daar doet ze niets mee).

Het is dat wat er ook voor gezorgd heeft dat ik me meer en meer in mijn bureau terug trok. Die staat ook rommelig, maar dat is dan ook omdat bijna al mijn gerief in dat ene kamertje staat. Haar gerief staat op haar bureau in de living, op de living tafel, aan de zetel en verspreid over de twee slaapkamers (waarvan die van haar eigenlijk ook bomvol staat). Dus ja, gezellig is het al lang niet meer. Eet maar aan een tafel waar je de helft eerst moet wegduwen om plaats te hebben (alhoewel dat gebeterd is nadat ik geeist heb dat toch tenminste de helft van de tafel vrij zou blijven, maar dan nog.)
Er staat hier al een hele maand een hogedrukreiniger in onze persoonlijke inkomhal.

Ja, ze heeft het opgegeven en ze zal het mentaal moeilijk hebben, maar laten haar orde en verzorging nu net de eigenschappen zijn die ik serieus wist te waarderen.

En dat ze dan naar een psycholoog gaat he. Ze gaat naar de accupunctuur, naar ne kinesist, het kan er wel bij zeker (ik ben er trouwens zeker van dat haar fysische problemen ook meer baat zouden hebben bij een psycholoog). Ik ga ook al meer dan een jaar.
Nu heeft ze eindelijk een afspraak gemaakt omdat ik haar erop wees dat grote veranderingen haar telkens in een depressie doen belanden en dat ik binnenkort (hopelijk) weg ben en ze het allemaal alleen gaat moeten doen.

Kinderen houden je jong! 🥳

Vorig weekend met de dochter naar de kust geweest, zalige 3 dagen doorgebracht maar op dag 2 toch wel blij dat ik paracetamol had ingepakt....
Net thuis van de dokter: slijmbeurs ontsteking op beide heupen en 1 knie, man ik voel me geriatrisch 😂
"ge hebt u waarschijnlijk een beetje overdaan dan"... 🙈

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan