Klinkt alsof uw ex het heeft opgegeven (en dus het mentaal moeilijk heeft)
Geen idee. Ik heb het in elk geval ook opgegeven. Ze werkt part-time, ik werkte fulltime en nu studeer ik (dus ook vijf dagen). We hebben geen kinderen. Ik heb haar aan het begin gezegd dat er twee opties waren: ofwel doet zij het huishouden (kuisen en strijken, wat in onze situatie max 2 halve dagen werk is), ofwel gaat ze fulltime werken en huren we een kuisvrouw in. Ze heeft daar nooit op gereageerd. Ze is gewoon blijven part time werken.
We hebben ondertussen wel 2 katten (haar keuze, want ik ben tegen huisdieren). Dus zou je wel verwachten dat ze een keer meer zou stofzuigen. Vooral omdat ze ook allergisch is aan kattenhaar (ja en toch besliste ze om 2 katten te nemen). Maar nope, niks. Ene keer in de week stofzuigen is genoeg en om de veertien dagen dweilen.
Let ook: ze werkt met dienstencheques, dus kuisen is haar beroep (terwijl ze een A1 heeft, maar daar doet ze niets mee).
Het is dat wat er ook voor gezorgd heeft dat ik me meer en meer in mijn bureau terug trok. Die staat ook rommelig, maar dat is dan ook omdat bijna al mijn gerief in dat ene kamertje staat. Haar gerief staat op haar bureau in de living, op de living tafel, aan de zetel en verspreid over de twee slaapkamers (waarvan die van haar eigenlijk ook bomvol staat). Dus ja, gezellig is het al lang niet meer. Eet maar aan een tafel waar je de helft eerst moet wegduwen om plaats te hebben (alhoewel dat gebeterd is nadat ik geeist heb dat toch tenminste de helft van de tafel vrij zou blijven, maar dan nog.)
Er staat hier al een hele maand een hogedrukreiniger in onze persoonlijke inkomhal.
Ja, ze heeft het opgegeven en ze zal het mentaal moeilijk hebben, maar laten haar orde en verzorging nu net de eigenschappen zijn die ik serieus wist te waarderen.
En dat ze dan naar een psycholoog gaat he. Ze gaat naar de accupunctuur, naar ne kinesist, het kan er wel bij zeker (ik ben er trouwens zeker van dat haar fysische problemen ook meer baat zouden hebben bij een psycholoog). Ik ga ook al meer dan een jaar.
Nu heeft ze eindelijk een afspraak gemaakt omdat ik haar erop wees dat grote veranderingen haar telkens in een depressie doen belanden en dat ik binnenkort (hopelijk) weg ben en ze het allemaal alleen gaat moeten doen.