Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met zijn dikke pens. En zo iemand gaat dan gezond frituren. Man man man.. Geen woorden voor.
Dat is toch logisch.

10j geleden heeft een arts hem gezegd dat hij op zijn cholesterol moest letten. En zijne lekkere friet moest laten.
Daar hij zo'n grote fanaat was van de gefritureerde friet, moest hij nu een versie bedenken die hij nog mocht eten. Et presto de airfryer....

Ik werkte dus normaal deze maand nog tot 31 juli op mijn oude job. Aangezien ik leerkracht ben (nu) viel dat onder werken in mijn vakantie. Was via dagcontracten interim.
Ik ben 17 maanden niet op die job geweest. Er is behoorlijk veel anders, waaronder het kassasysteem.

Om aan te geven welk soort bazen het zijn, bekijk mijn klein vraagje over een telefoon moeten meenemen naar toilet op het werk.

Eergisteren zo een dag waar ik na 8 uur shift zelfs nog geen glas water kon halen. Receptie is bijna constant praten, water ware welkom.
Ik vul het kassablad in. Mijn bazin is bij mij. Ik zeg (gewoon) ‘is het juist zo, want ik begrijp het nog niet helemaal. Misschien dom van mij’. Waarop zij zegt ‘moet ik daar echt op antwoorden’ ……. Ok. Effe slikken maar ok.

Vandaag kom ik aan voor ochtend. Er zit €100 te weinig in de kassa (ik ben daar 3 shifts niet geweest). Maar het kan maar aan mij liggen. Niet aan de collega’s, het *moet* ik zijn. Gelijk mijn bazin naar mij keek, was echt een blik gewoon van ‘dief’. ‘Ja, Squidward, het is jouw probleem. Of je vind dat geld of je past het zelf bij maar het is jóuw probleem.’

Ik tel zelf na. Er is *geen* €100 tekort in de kassa.
Of mijn twee collega’s kunnen niet tellen en de bazin ook niet. Of zij neemt klakkeloos alles over wat de andere receptionisten zeggen. Ik weet het niet.

Ik heb rechtsomkeer gemaakt naar huis. Zoek het zelf maar uit. Ik moet ook niet alles zomaar pikken.

Mijn dagcontract was later opgestuurd dus ik had nog niks getekend. Divine intervention, geen idee.
Ik denk dat je wel opgelucht zal zijn dat je er weg bent, als ik je verhalen las over hoe het er daar aan toe ging...
Werk genoeg als je nog iets zoekt. Je eigen geluk en je gewaardeerd voelen is veel waard.

In Pol en actua een topic volgen is echt niet goed voor je gezondheid. Wat ik ondertussen wel al geleerd heb is dat deze overstromingen historisch begonnen zijn bij Frank deboosere die 4 kinderen heeft en blijkbaar ooit een bedrijfswagen.

Maar info lezen over wat er aan het gebeuren is, ho maar. Ik kan beter HLN volgen momenteel (en ja dat zegt ook al wat)

Die mensen daar zijn zo zot als een kruk. Ze zijn daar al sinds !!!!woensdag middag!!!! de zwaarste discussie ooit aan het voeren over het woordje zwartrijden. :rofl:

Momenteel stroomt er 3.000 kubieke meter per seconde door de Maas van Luik naar Nederland. Dat zijn zo'n 300 emmers die per seconde op één plaats de Maas passeren.
Naast taalvaardigheid, moet je ook al niet meer kunnen rekenen/logisch nadenken als journalist (van HLN).
Emmers van 10m³, dat wil ik wel eens zien :)

Laatst bewerkt:
Naast taalvaardigheid, moet je ook al niet meer kunnen rekenen/logisch nadenken als journalist (van HLN).
Emmers van 30m³, dat wil ik wel eens zien :)

10 kuub per emmer bedoel je?

Emmers van 30m³, dat wil ik wel eens zien :)

Hij zal een paar nullekes (3) vergeten zijn he.

Het kan zelfs in de Airfryer als ge er een krokant korstje om doet. :coolbrows:

10275-0000000008700.jpg
In Malta maken ze er dit van:
gululu_malta_01.png

Spaghetti met mes en lepel is gewoon de meest efficiënte manier om snel vier borden te kunnen binnenspelen :unsure:

True :sarcastic:
Maar dat wordt gecompenseerd met voldoende verlof :unsure::p (ik zou ook liever leerkracht geweest zijn toen er nog respect was voor de leerkrachten).
Waar is de tijd dat in de lokale winkel de leerkracht nog werd aangesproken met: 'Dag, Meester Jos. Onze kleine Tim zegt altijd dat je zo een goede meester bent'.
Nu is het: 'Ela, waarom is onze kleine Tim gebuisd op zijn Frans?'

100 euro snelheidsboete :cry:

In my defence, da was altijd 50km/u daar maar is sinds kort veranderd naar 30km/u. Uit gewoonte reed ik daar dus 50 want wie kijkt er na al die jaren nog naar de borden waar ge tienmiljoen keer gepasseerd hebt?

100 euro snelheidsboete :cry:

In my defence, da was altijd 50km/u daar maar is sinds kort veranderd naar 30km/u. Uit gewoonte reed ik daar dus 50 want wie kijkt er na al die jaren nog naar de borden waar ge tienmiljoen keer gepasseerd hebt?
Jij vanaf nu.

Ooit hetzelfde meegemaakt, plaatselijk dorp waar ik vroeger woonde maar al jaren niet meer echt kwam. Bleek dat ze de vrij brede, drukke straat van 70 naar 50 km/u hadden gelimiteerd. Geflitst in het heegaan en terugkomen.

ergens op het WC zitten en vastellen dat het licht per tijd- of beweging sensor werkt.

aerobic & stretch oefeningen op de pot nodig om t licht aan te houden....

Heb het waarschijnlijk zitten.
Collega op kantoor gezien dinsdag die tegenover mij zat - was heel de dag aan het niezen en klagen over hoofdpijn. Waarom komt ge dan überhaupt naar kantoor maar bon. Sinds gisterenavond voel ik mij verkouden en vandaag is het nog een paar graadjes erger. HR belt me om te zeggen dat die collega vandaag positief getest heeft. Ffs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan