Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook nog op 9lives met een paar man hier premium gekocht, beste beslissing ooit. Het probleem is dat adblockers geen nut hebben als je vaak youtube op tv kijkt zoals mij.

dat ik blijkbaar dubbel belasting mag betalen vergeleken met vorig jaar, terwijl ik niet echt zie wat er veranderd is. buiten dat ik in 2020 5 dagen moeten doppen heb daar in maart met de eerste lockdown. opeens van 300 naar 600 euro te betalen.. merci belgië

Code 1250 niet gestegen? Dat is uw brutowedde.
Code 1286 niet verminderd? Dat is wat er van uw wedde afgehouden wordt voor belastingen.

Edit: als je al 2 jaar op rij belastingen moet betalen dan houdt uw werkgever sowieso te weinig af...

Code 1250 niet gestegen? Dat is uw brutowedde.
Code 1286 niet verminderd? Dat is wat er van uw wedde afgehouden wordt voor belastingen.

Edit: als je al 2 jaar op rij belastingen moet betalen dan houdt uw werkgever sowieso te weinig af...
bruto is amper 300 euro gestegen, en 1286 is 50 euro meer dan vorig jaar.

bruto is amper 300 euro gestegen, en 1286 is 50 euro meer dan vorig jaar.
Belastingen zijn alleszins niet gestegen, eerder gedaald omdat de belastingsschijven geïndexeerd worden.
Moet dus iets anders aan de hand zijn.

Mocht je meer info willen, stuur gerust cijfers van inkomsten 19 en 20 in pm.

Friends. Ik heb de hype nooit gesnapt. Ik snap dat er nu wel mensen zijn die er nostalgisch naar zijn, maar sorry dat programma was toch nooit grappig in de eerste plaats? Er werd mij vroeger eens aangeraden om toch eens die aflevering te bekijken waarin Joey leert om Frans te praten. Nou, dat was echt hi-la-risch. :sop: Dat personage is zo achterlijk dat Mark Vertongen er een lid van Mensa bij lijkt. Gewoon niet grappig die reeks en de lachband helpt ook allerminst. Integendeel. Enorm over het paard getild imo.

Het ging dus om dit fragment:

dat ik blijkbaar dubbel belasting mag betalen vergeleken met vorig jaar, terwijl ik niet echt zie wat er veranderd is. buiten dat ik in 2020 5 dagen moeten doppen heb daar in maart met de eerste lockdown. opeens van 300 naar 600 euro te betalen.. merci belgië
Gewoon een aangifte van vorig jaar erbij pakken (zo dien print out die ge krijgt) en hokskes vergelijken. Bij mij ben ik zo te weten gekomen dat er bij mij en mijn vriendin elk ongeveer meer dan 3000 euro aan aftrek posten niet ingevuld waren (hypothecaire, pensioensparen,...).

Jaja, u staat break even. ge krijgt 36 euro terug. Na nazicht 4500 euro terug gekregen met ons twee.

Ik zou daar thans not amused bij zijn

Ik zou daar thans not amused bij zijn

400px-khan.jpg

Gewoon een aangifte van vorig jaar erbij pakken (zo dien print out die ge krijgt) en hokskes vergelijken. Bij mij ben ik zo te weten gekomen dat er bij mij en mijn vriendin elk ongeveer meer dan 3000 euro aan aftrek posten niet ingevuld waren (hypothecaire, pensioensparen,...).

Jaja, u staat break even. ge krijgt 36 euro terug. Na nazicht 4500 euro terug gekregen met ons twee.
Heb dat gedaan, geen noemenswaardige verschillen.. Buiten 449 euro uitkering voor die 5 dagen werkloosheid, zou dat nu echt daarvan kunnen komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan