Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het appartement waar we woonden hadden we een weinig voorkomende elektriciteitsteller met 4 tellers (dag, nacht, en dan nog twee te maken met piek of dal dat niet gebruikt wordt). Bij overname tellers moeten die 4 meterstanden dus worden doorgegeven. Die roteren op dat schermpje dus als 1, 2, 3, 4. Simpel toch.

Op de website om die in te vullen:

Dag Dag
Dag Nacht

Dusja, dan kan het zijn:

1 4
3 2
of
1 3
4 2

Natuurlijk blijkt dat uit de bevestigingsmail, waar het wel 1, 2, 3, 4 is, dat ik het verkeerd heb ingevuld. Achja, ze zullen wel doorhebben dat er geen teller is teruggedraaid zeker :unsure:

Ik had een paar maanden geleden ingepland om met mijn opgespaarde ecocheques een nieuwe TV te kopen. Ik wist al exact welk type en waar die te koop stond. Om praktische redenen kon dat pas vanaf deze maand.
NATUURLIJK kan je uitgerekend vanaf vorige maand met ecocheques geen beeldschermen meer kopen.
Ik heb het ook zitten.

€500 die verloopt in juni. Miljaarde zeg.

Op Vandenborre en enkele andere winkels zie ik dat je er wel nog mee terecht kan. Maar de TV's zijn klasse G (verbruik). Ik snap er niets van.
Wat moet ik daar nu weer mee kopen zeg.

Ik heb het ook zitten.

Op Vandenborre en enkele andere winkels zie ik dat je er wel nog mee terecht kan. Maar de TV's zijn klasse G (verbruik). Ik snap er niets van.

Verkoop ze aan mij. Ik geef u den helft in cash :coolbrows:.

Er is één winkel aan de Naamsepoort in Brussel die een beetje alles en niets verkoopt en voor alles ecocheques aanvaardt (koffie, thee, "duurzaam" bestek of keukengerief, wat "duurzame" electronica, trekking spullen). Ik verbruik daar m'n ecocheques om wat cadeautjes voor mijn vriendin te kopen. Dubbel win.

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook zitten.

Energielabel "G" is de laagste quotering onder het nieuwe systeem. Aangezien de criteria zo streng zijn geworden, valt vrijwel elke tv daar nu onder, waardoor je dus momenteel geen enkele tv meer kan kopen met ecocheques.

Energielabel "G" is de laagste quotering onder het nieuwe systeem. Aangezien de criteria zo streng zijn geworden, valt vrijwel elke tv daar nu onder, waardoor je dus momenteel geen enkele tv meer kan kopen met ecocheques.
Aaah, ik wist niet dat de criteria ook strenger geworden zijn. Thx!

Na school met de kindjes nog even langs de speeltuin gegaan. Daar vastgesteld dat de ijskar enkel in het weekend open is, uiteraard net nadat ik de kinderen al gezegd had dat ze een ijsje mochten 🤪. Gelukkig maakten ze er geen drama van 😅

Hier van 't zelfde, en er is niets dat ik er mee kan kopen dat ik nodig heb.
In de As Adventure nemen ze die ook aan voor bepaalde zaken, zelfs kleren van bepaalde merken dacht ik.

Je kan daar eens kijken.

499 euro voor een elektrische step, ideaal als je nog ecocheques liggen hebt:
:LOL:

Ik heb het ook zitten.

Sodexo? Kijk eens op hun website welke handelaars in je buurt ecocheques aanvaarden. Je kan die voor meer spullen gebruiken dan je waarschijnlijk denkt:

Via deze link kan je ook een lijst raadplegen van producten die je met ecocheques kan kopen als je inspiratie nodig hebt:

In de Mediamarkt aanvaarden ze ook ecocheques voor alles. Zolang er IETS "eco" op het kasticketje staat. Bvb een ledlamp of een paar oplaadbare batterijen.

Wakker gejankt door een drietal heel krolse katten én natuurlijk met migraine... Zal me leren met het raam open te slapen 😓

je kan die ook in warenhuizen gebruiken voor bepaalde non food zaken of als je tuin moet aanleggen potgrond of plantjes mee kopen dat lukt ook . of naar de gamma/hubo om tuingerief of verf te kopen staat meestal wel aangeduid ind e folder/winkel wat in aanmerking komt. ook tuinhuizen enzo kan je daarmee kopen of 2dehands games bij game mania

Fietsgerief kun je ook met ecocheques kopen. Zo ging ik deze winter een paar (dure) winterschoenen kopen met ecocheques. Ideaal, ware het niet dat ik aan de kassa uit pure gewoonte met de bankkaart heb afgerekend :cautious:.

Rots duiven die hier in de buurt volop aan het nesten zijn.
Zover de belofte van het stadsbestuur om ze de pil te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan