Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rots duiven die hier in de buurt volop aan het nesten zijn.
Zover de belofte van het stadsbestuur om ze de pil te voeren.
Ja hier is het ook erg. Op de grond naast de mijne zijn ze aan't bouwen, ruwbouw is af maar staan nog geen ramen in, en dat is daar op zolder precies een dikke vette lockdown party voor duiven aan't worden. Elke dag komen er meer en meer aan. Als ik buiten kom hoor ik daar ondertussen echt al een hele bende duiven schoffelen.

Ik heb er al eens met de tuinslang op gespoten maar dat heeft geen effect gehad. Heb het dan een paar dagen terug aan de mannen die daar aan't bouwen zijn laten weten, maar ik denk niet dat ze mij verstaan hebben 😟

Ja hier is het ook erg. Op de grond naast de mijne zijn ze aan't bouwen, ruwbouw is af maar staan nog geen ramen in, en dat is daar op zolder precies een dikke vette lockdown party voor duiven aan't worden. Elke dag komen er meer en meer aan. Als ik buiten kom hoor ik daar ondertussen echt al een hele bende duiven schoffelen.
Herkenbaar, hier zit de bouwkraan onder de stront, die staat aan de overkant van de straat op een braak terrein.
De ijzeren gevel balken, ter versteviging van twee grote gevels, zijn overtrokken met zwarte plastic.
Daaronder zitten er zeker een aantal nesten. Ik kijk uit naar de dag dat ze die komen verwijderen, dan zijn hopelijk die rotte beesten ook weg.
Ikzelf kan om de haverklap ruiten kuisen. De beestjes zitten met hun gat over de rand van het platte dak een droppen telkens op de balustrade, en daarop vliegt hun darminhoud tegen het glas.
Nu ja, ik zit wel aan een DIY oplossing te denken.

Herkenbaar, hier zit de bouwkraan onder de stront, die staat aan de overkant van de straat op een braak terrein.
De ijzeren gevel balken, ter versteviging van twee grote gevels, zijn overtrokken met zwarte plastic.
Daaronder zitten er zeker een aantal nesten. Ik kijk uit naar de dag dat ze die komen verwijderen, dan zijn hopelijk die rotte beesten ook weg.
Ikzelf kan om de haverklap ruiten kuisen. De beestjes zitten met hun gat over de rand van het platte dak een droppen telkens op de balustrade, en daarop vliegt hun darminhoud tegen het glas.
Nu ja, ik zit wel aan een DIY oplossing te denken.
zou roofvogel geluiden helpen? Of anders een valkenier laten komen.

Een tijdje terug heeft een sperwer hier in de tuin een duif te grazen genomen. Ineens zag ik vanuit een ooghoek een hoop gefladder en opvliegende pluimen. Hij was daarna opgeschrikt en weggevlogen, maar een paar uur later was hij terug en heeft hij het karkas van de duif meegenomen.

Wazige foto:
lzW7TqFl.jpg

Ik heb het ook zitten.

€500 die verloopt in juni. Miljaarde zeg.

Op Vandenborre en enkele andere winkels zie ik dat je er wel nog mee terecht kan. Maar de TV's zijn klasse G (verbruik). Ik snap er niets van.
Wat moet ik daar nu weer mee kopen zeg.
Een collega van mij koopt er biowijn mee :)

Hier verbruiken we de ecocheques vooral in de Floralux. Decoratie kost ook wat geld, haha :p
Best dat mijn madam dat niet weet, die zou heel de floralux leegkopen.
Heel ons kot staat vol met planten en wie mag daar weer naar omkijken? Moi
Gevolg, elke 4 maanden een lading planten want ik kijk er niet naar om :)

Laatst bewerkt:
Ik ben geen fan van biowijn (of toch niet de paar die ik is geproefd heb) :p . Excuus aan de liefhebbers.
Je moet wel kwaliteit kopen he, zowel in biowijn als gewone wijn heb je absolute crap en super kwaliteit.
Dat 'bio' label drijft natuurlijk wel de prijs wat op.

Wij kopen altijd natuurwijnen met heel laag sulfiet gehalte. Vooral bij witte zeker op letten, ik ben daar nogal teer aan.

Al voor bijna 50 euro aan wax uitgegeven de afgelopen dagen en nog steeds geen deftige vervanger gevonden voor hetgeen ik altijd gebruikt heb (en nu niet meer verkocht wordt). :sop:

Vervelende vettige duiven die de auto's hier heel den tijd onderschijten rotte kutbeesten.

Ik haat duiven echt met passie.

Vannacht om 3u30 wakker geworden zonder gekende aanleiding en vervolgens heel verstoord verder “geslapen” 🥱
rond hetzelfde uur ook wakker geworden. Mijn darmen vonden het nodig plots extreem te pulseren (te zien langs buiten).
Ik dacht eerst even dat het einde nabij was.
Een giga scheet later lag ik weer te pitten.
Vanochtend dan met een uitgedroogde mond opgestaan.
Beide symptomen wellicht te verklaren door een extreeem zoute durum.

Vervelende vettige duiven die de auto's hier heel den tijd onderschijten rotte kutbeesten.

Ik haat duiven echt met passie.
Same here . Heb er al enkele geraakt met de katapult maar ofwel vergeten die beesten dat ofwel moet ik grotere kogellagers gebruiken want een uur later zitten die op precies dezelfde plek.

edit : mss m'n blaaspijp eens zoeken in de garage.

Serieuze brandgeur buiten.. zou dat van brecht kunnen komen? Regio aalst. Lijkt me sterk maar toch...

Edit: ja dus

Rookpluim brandend Antwerps natuurgebied trekt ook over Denderstreek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan