Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Worden hier een goeie 3 weken zowat geterroriseerd door een stel merels. Nuja, of het dezelfde is, weet ik niet, maar in ieder geval zijn 't 2 merels. Die komen altijd op de rechterautospiegel, fladderen ertegen ofzo en schijten vaak de boel vol, maar echt bijna evenveel als een zeikton van een tractor. Onvoorstelbaar wat eruit komt. Als de auto er ook niet is, komen die ook niet.
We hebben zelfs foto's in de auto gehangen van roofvogels, wie weet dat wat maar njet. Vogelnet erover gelegd, dan komen die sjarels natuurlijk niet.

Zwaar kak.

De laatste dagen als mijn auto aan huis staat, gaan er altijd een paar koolmeesjes op mijn spiegels zitten. Gelukkig nog geen krasjes op de lak, maar natuurlijk wel alles ondergescheten :angry:

Net alles schoon proper gemaakt. Als ik dit nu nog eens zie dan ga ik toch eens mijn katapult van de zolder halen denk ik :unsure:
Bij mij was het uiteindelijk opgelost door een paar dagen de auto een paar meter verder te zetten. Die gingen altijd op het muurtje zitten waar mijn auto naast stond en dan sprongen ze van daar op de autospiegels. Nu zijn ze het precies afgebold.

Net 1.400 betaald voor de rijschool en meteen van je rekening maar de eerste keer dat je kan gaan is 3 Juni :unsure:
Voelt een beetje alsof je net een pak slaag hebt gekregen en ze zijn lopen met uwe portefeuille, heb er op dit moment net zoveel aan als dat 😂

Weekendbiljet kopen voor de trein, voor het eerst in 2021...

• Moet je daar eerst een nieuwe app voor installeren die sloom en onhandig werkt...
  • En dan merk je dat de NMBS fijntjes het forfaitair tarief per traject heeft aangepast van 1.8€ naar 2.5€. Mijn weekendbiljet (altijd een korte afstand) is dus van 3.2€ naar 5€ gegaan...

Soit, ik ga wel met de auto, da's goedkoper/km, en meer als 1 verbinding per uur. Well played NMBS!

Weekendbiljet kopen voor de trein, voor het eerst in 2021...

• Moet je daar eerst een nieuwe app voor installeren die sloom en onhandig werkt...
  • En dan merk je dat de NMBS fijntjes het forfaitair tarief per traject heeft aangepast van 1.8€ naar 2.5€. Mijn weekendbiljet (altijd een korte afstand) is dus van 3.2€ naar 5€ gegaan...

Soit, ik ga wel met de auto, da's goedkoper/km, en meer als 1 verbinding per uur. Well played NMBS!
Als je van het Leuvense bent, waar kun je dan voor die prijs naartoe gaan met de trein waar je niet sneller geraakt met de wagen :unsure:?

Hoeft zich daarom zelfs niet te beperken tot "het Leuvense". Het gaat ook om het openbaar vervoer te gebruiken waar het kan, ook al kost het iéts meer, en moet je wat plannen. Maar meer als 30% erbij kletsen op je ticket, dat gaat er wel over.

Hoeft zich daarom zelfs niet te beperken tot "het Leuvense". Het gaat ook om het openbaar vervoer te gebruiken waar het kan, ook al kost het iéts meer, en moet je wat plannen. Maar meer als 30% erbij kletsen op je ticket, dat gaat er wel over.
Telkens ik het openbaar vervoer neem heb ik daar al direct spijt van. Eerst moet ik al 5 minuten wachten op de bus, dan 15 minuten op de bus, dan 10 minuten wachten op de trein en veel te veel geld betalen voor een ticket dat niet wordt gecontroleerd om daarna 60 minuten op de trein te zitten. En dit op een traject dat ik voor die prijs perfect met de wagen had kunnen doen inclusief 1 uur parking en op slechts 50 minuten.

Neen echt, tenzij ik vlak naast een station woon, het veel frequenter of volledig gratis is krijg je dat OV niet aan mij verkocht.

Ik vraag me nog steeds af waarom we hier niet zoals in Afrika bush taxi's hebben. Veel sneller, goedkoper en efficiënter. Over de veiligheid spreek ik me niet uit :unsure:

Maar ik weet niet wat ik het gekste vind: die werkcultuur of het idee er een presentatie over te maken en die te verspreiden... in plaats van het af te trappen.
Ik zou daar niet teveel medelijden mee hebben, hoor, dat zijn zowat de dikst betaalde jobs die er zijn. Voor elke persoon die het afbolt staan er +1000 kandidaten in de rij.

En als je genoeg geld geeft, mag je alles doen met mensen wat je wilt.
Die mensen doen dat zelf eh, er staat niemand langs die zegt dat ze zoveel uren moeten kloppen (hoewel het impliciet natuurlijk wel verwacht wordt). Het is dan ook zowat de best betaalde, meest begeerde functie die je kan uitoefenen. Veel van die profielen kunnen op elk moment naar buiten wandelen en ergens anders een dikbetaalde job gaan uitoefenen, dus waarom zou je daar medelijden mee moeten hebben?
Dan zou ik me meer richten op 500 Indiërs die in een ondergrondse sweatshop de klok rond zitten te werken voor een handvol eten.

Ne pixel stuck op mijn nieuwe mac, al 2 zo fixers geprobeerd, hopelijk krijg ik het weg. Geen weet dat ze dit vervangen bij coolblue onder garantie.

Ne pixel stuck op mijn nieuwe mac, al 2 zo fixers geprobeerd, hopelijk krijg ik het weg. Geen weet dat ze dit vervangen bij coolblue onder garantie.
Meestal moeten er een bepaald aantal pixels dood zijn of vast zitten vooraleer je aanspraak kan maken op garantie.

Mijn ergernis zijn al die kleuters in Brussel vandaag. Carnaval vieren of betogen zonder mondmaskers en afstand houden. Nog nooit zoveel volwassenen gezien die zich als kleine kinderen gedragen. Met hun gedrag zal het virus opeens zeker weg zijn.

Mijn ergernis zijn al die kleuters in Brussel vandaag. Carnaval vieren of betogen zonder mondmaskers en afstand houden. Nog nooit zoveel volwassenen gezien die zich als kleine kinderen gedragen. Met hun gedrag zal het virus opeens zeker weg zijn.
Ze vinden dat het immuunsysteem het maar moet oplossen. Ik snap niet dat mensen na een jaar nog altijd niet inzien dat die maatregelen voornamelijk dienen om ervoor te zorgen dat heel die achterliggende zorginfrastructuur niet in elkaar stuikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan