Status
Niet open voor verdere reacties.
Louis XIV wordt Louis 14.

De debilisering van de maatschappij, tenzij dit een vroege aprilgrap is.
Dit is er weer zwaar over!
Wie willen ze hier nu mee includen? Zet gewoon een klein plakske onder de naam met daarop de uitleg van XIV.
Waarom moet alles altijd voor iedereen 'simpel of gewoon niet' zijn??

LEER gewoon uw bezoekers wat Romeinse cijfers zijn en waarom dit zo gedaan wordt, ipv iedereen steeds te behandelen als nitwits die te stom zijn om iets te leren. Ik vind dit beledigend voor uw bezoekers.
 
Als uw publiek dommer en dommer wordt, dan pas je u aan zeker? :confused2:

Ooit samengewerkt met iemand die een Romeins cijfer op haar arm had getatoeëerd en ik vroeg welke betekenis jaar 'xxxx' voor haar had.
Bleek er al jaren op te staan, het was haar trouwdatum.
Blijkbaar was ik de eerste die haar erover aansprak en ook effectief het jaartal kon lezen... :unsure:
 
De haarwax die ik al jaren gebruikte is uit het gamma verdwenen. Nu moet ik een nieuwe gaan zoeken maar ik heb geen idee welke ik nu moet gaan nemen. Help mij @kil911ler :cry:
 
Maar jij kent die mensen hun situatie niet 😉
Ik blijf erbij, het KAN zijn dat het profiteurs zijn. Maar dan is het haar recht om hen te ontslaan ipv er eeuwig gefrustreerd over te blijven. 🤷
Maar lees maar eens mee in het papa/mama topic hoeveel ouders er nu ook ziek zijn door de combinatie virussen die de kinderen meebrengen en de gebroken nachten. Ik vermoed dat zij geen kleine kinderen hebben?

Daarnaast is het niet aan jou te bepalen hoeveel draagkracht en/of fysieke problemen ze hebben. Onze poetsvrouw is een schat van een mens maar is op 2j tijd al vlotjes 4 maand thuis geweest. Ze is net 50 maar heeft een nieuwe knie laten steken én sukkelt met de rug. Niemand bij ons die er maar aan denkt haar een profiteur te noemen! Ze heeft gewoon pech 😔

En de psychische draagkracht van iemand <30-35j is een pak groter. Zelf was ik ook iemand die altijd alles gaf, 6u slaap was genoeg, werkte in de bijzondere jeugdzorg oa in ploegen, 3 weekends per maand was geen uitzondering, daarbij nog een bachelor in afstandsonderwijs én een renovatie als single, ik redde het prima! Tot ik een zware burn-out kreeg en het niet meer redde 😉.
Dan heb ik - letterlijk - jarenlang "op de kap van alle hardwerkende mensen" moeten leven. Er zullen er meer dan genoeg geweest zijn die me plots een profiteur van het systeem vonden.

Een ander zijn rekening is het snelst gemaakt.
Ik heb een oom en een nichtje (gediagnosticeerd aan 16j!) met fybromialgie. Na een familiefeestje hoorde ik 2 familieleden roddelen over dat het wel een schande was dat zij (toen 20j) "maar" deeltijds werkte en dat er gewoon niet meer inzat... Ne luie profiteur! Nu weet ik van haar dat ze gemiddeld pas om 3u in slaap viel omdat de pijnen 's avonds en 's nachts het hevigste zijn.
En dat haar vader "wel niet te ziek was om te gaan vissen en met zijn fiets rond te rijden!" ja... Alsof een veertiger die 20j vrachtwagenchauffeur was, ervoor kiest om enkel maar dat te doen en alsof wat gaan vissen ook maar een fractie te vergelijken valt met 8u op een dag te gaan werken. Die mens volgde letterlijk het advies en revalidatieprogramma van het UZ op door wat met de fiets door het dorp te gaan rijden.

Kortom: laat het los. Maak een ander zijn rekening niet. Zelfstandigen KIEZEN er letterlijk zelf voor hoeveel workload ze opnemen. En waarschijnlijk zal dat veel te veel zijn uit plichtsgevoel en is de kans groot dat dit zich op langere termijn zal wreken. Maar ik hoop dat die 2 artsen niet zo snel oordelen over hun patiënten als jij over het personeel dat daar blijkbaar veel talrijker dan doorsnee maar wat loopt te profiteren van hun goedheid... 😓
Je hebt me nieuwe inzichten doen verwerven, dat ik met mijn beperkt verstand niet kan genereren. Dank daarvoor.
 
Als uw publiek dommer en dommer wordt, dan pas je u aan zeker? :confused2:

Ooit samengewerkt met iemand die een Romeins cijfer op haar arm had getatoeëerd en ik vroeg welke betekenis jaar 'xxxx' voor haar had.
Bleek er al jaren op te staan, het was haar trouwdatum.
Blijkbaar was ik de eerste die haar erover aansprak en ook effectief het jaartal kon lezen... :unsure:
't Is toch echt niet dat het rocket science is he.
En ik denk ook dat degene die dit niet willen of kunnen begrijpen, ook niet geïnteresseerd zijn of daar nu XIV of 14 staat. Die gaan gewoon naar het l'ouvre voor de "schoon prentekes" of omdat ze moeten van school.
 
probleem daaarmee is de facebook ziekte he, je zet enkel de positieve zaken online en mensen zien alleen dat, niet de 95% dat het slecht gaat.
kwestie van de schijn hoog te houden.
Waarom een groot deel van de bevolking hun wel en wee online zetten onder hun reële naam, begrijp ik toch niet. Voer voor inbrekers, seksuele predatoren, stalkers. Uiteindelijk doe je wat je wil in het leven, zolang je geen illegale acties uitvoert, maar zij liever dan ik met het posten van foto's van trouwfeesten; geboortes; uitgaansleven en delen van onzinnige kettingbrieven.
In een alternatief universum delen ze de 95% slechte gebeurtenissen. Daar zou ik meer geïnteresseerd in zijn. Om onder meer bij bekenden steun te bieden.
 
Waarom een groot deel van de bevolking hun wel en wee online zetten onder hun reële naam, begrijp ik toch niet. Voer voor inbrekers, seksuele predatoren, stalkers. Uiteindelijk doe je wat je wil in het leven, zolang je geen illegale acties uitvoert, maar zij liever dan ik met het posten van foto's van trouwfeesten; geboortes; uitgaansleven en delen van onzinnige kettingbrieven.
In een alternatief universum delen ze de 95% slechte gebeurtenissen. Daar zou ik meer geïnteresseerd in zijn. Om onder meer bij bekenden steun te bieden.

Ik geloof ècht dat een groot deel van de mensen dit doet als coping mechanisme. Om zich op te trekken aan het positieve, om te horen hoe goed ze wel bezig zijn, om te "bewijzen" dat ze normaal zijn, populair zijn,...

De mensen in mijn omgeving die ik al die leuke dingen zie posten en NOOIT eens iets negatiefs, zijn mensen die niet goed in hun vel zitten. Ze halen hun eigenwaarde uit het posten én de likes die erop volgen. Zij wanen zich populair, ik vind het zielig voor hen :unsure:
 
Ik geloof ècht dat een groot deel van de mensen dit doet als coping mechanisme. Om zich op te trekken aan het positieve, om te horen hoe goed ze wel bezig zijn, om te "bewijzen" dat ze normaal zijn, populair zijn,...

De mensen in mijn omgeving die ik al die leuke dingen zie posten en NOOIT eens iets negatiefs, zijn mensen die niet goed in hun vel zitten. Ze halen hun eigenwaarde uit het posten én de likes die erop volgen. Zij wanen zich populair, ik vind het zielig voor hen :unsure:
Ik ben daarin misschien niet de referentie aangezien ik ook liever gewoon niets post, maar als ik mensen negatieve zaken zie posten is daar toch ook wel redelijk veel "schreeuw om aandacht" bij, heb ik de indruk.
 
Om zich op te trekken aan het positieve, om te horen hoe goed ze wel bezig zijn, om te "bewijzen" dat ze normaal zijn, populair zijn,...
Deel willen uitmaken van de gelukkige medemens en mogelijks om een steek te willen uitdelen aan degenen, die niet het leven zoals hen hebben. Dat heb ik gemerkt uit eigen ervaring 😀. Als het hun sterkt in hun toekomstige jaren, doen ze maar wat ze niet laten kunnen.
maar als ik mensen negatieve zaken zie posten is daar toch ook wel redelijk veel "schreeuw om aandacht" bij, heb ik de indruk.
Nieuwsartikels over al dan niet terecht onrecht trekt volk aan.
Tenzij het over persoonlijke problemen gaat, maar wie deelt dat met honderden mensen?
Over het positieve valt niet veel te reageren, buiten een "Amai, proficiat", "Goed initiatief van de gemeente" en "Schoon fotoke" van nonkel Freddy.
Kan fout zijn over de soort negatieve zaken. FB heb ik reeds lange tijd verbannen, dus ik baseer me op mijn diepliggende kronkels van de toenmalige FB-berichten 😀.
 

Iedereen die al eens op Celine Dept en / of haar Michiel heeft willen zitten, kan deze zomer in Plopsaland terecht.
 

Iedereen die al eens op Celine Dept en / of haar Michiel heeft willen zitten, kan deze zomer in Plopsaland terecht.
Zo kunnen ze nog wat meer met hun hoofd in de wolken zitten :rolleyes:
 

Iedereen die al eens op Celine Dept en / of haar Michiel heeft willen zitten, kan deze zomer in Plopsaland terecht.
Komt er geen schietkraam met acid zijn kop?
 
Komt er geen schietkraam met acid zijn kop?
Of zoiets, maar dan in een bak met rotte vis of slachtafval. Voor Acid zou het wel grappig zijn om hem in een vat met echt zuur te gooien. :unsure:

backyard-dunk-tank-xl.jpg


Mini-ergernis van het moment; een pakske dinokoeken die veel te lang naast de ventillatoruitgang van mijn laptop hebben gelegen. :(
 
Concentratie en motivatie om goed werk te leveren is laag. Zowel ik als m'n vriendin zijn ook erg prikkelbaar bij momenten. Dat thuiswerk en steeds maar binnen zitten is écht een domper op ons leven. We zijn beiden mensen die vaak uitgaan, vrienden zien, op café of restaurant gaan, theater of tentoonstellingen zien. Maar bon, positief blijven en uitkijken naar deze zomer zeker...
 
A group of 13 disgruntled first-year analysts at Goldman Sachs has made waves by assembling a professional-looking presentation in the company’s style about their experiences at the investment bank. The resulting “Working Conditions Survey” (polling the 13 analysts who created the slide deck) that circulated on social media this week said that they worked an average of around 100 hours per week, with most saying that they considered themselves victims of workplace abuse.

The analysts rated their job satisfaction as two out of 10 and said they were unlikely to stay at Goldman in six months if working conditions remained the same. In addition to the long hours, the analysts cited unrealistic deadlines, being ignored in meetings and micromanagement as major sources of stress. Among other things, the analysts said that 80 hours per week should be the limit of how much they’re expected to work.

In their own words, some of the analysts described their angst in stark terms:

“There was a point where I was not eating, showering or doing anything else other than working from morning until after midnight.”

“My body physically hurts all the time and mentally I’m in a really dark place.”

“I didn’t come into this job expecting a 9am-5pm’s, but I also didn’t expect consistent 9am-5am’s either.”
Gewoon geschift.

Maar ik weet niet wat ik het gekste vind: die werkcultuur of het idee er een presentatie over te maken en die te verspreiden... in plaats van het af te trappen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan