Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor wie kleren niet noodzakelijk wil doorverkopen, kijk in plaats van de kringwinkels eens bij scholen. Vaak hebben ze daar een ‘onzichtbare’ dienst die leerlingen met minder een handje helpen. Van kleuter tot middelbaar. Zijn vaak heel dankbaar.
Bij ons wordt gevraagd laarsjes gans het schooljaar in de klas te laten omdat ze +- wekelijks het bos intrekken. Op het einde van het schooljaar vraag ik altijd of de juf de laarsjes wil houden als reserve en badpak/bikini dat te klein wordt ook, er zijn altijd kindjes die dat soort extra spullen "vergeten", al dan niet bewust omdat ze er simpelweg niet zijn.

Lol.

De verkavelingsvlaming en lintbebouwingsvlaming kan zich al sinds de jaren '60 verlekkeren op ongebreideld bouwen waar ze maar willen dankzij laffe politici zonder gevoel voor esthetiek en efficiëntie. Maar hey, ze paaien er wel hun kiesvee mee. Dat laatste zou dan het enige voordeel moeten zijn: tevreden burgers.

Maar neen hoor, rotverwend zoals de Vlaming is, is ook dàt nog niet goed genoeg. Want op hun woonplaats, waar ze totaal niet thuishoren en te gast zijn op het platteland, moet het ook nog eens stil zijn wanneer zij dat willen.

Als mensen naast een vliegveld wonen en daarna gaan klagen over het lawaai, dan lijkt iedereen het erover eens dat ze moeten zwijgen. Als mensen daarentegen naast een landbouwveld wonen en daarna gaan klagen over het lawaai, dan is het kot plots te klein. Nochtans, dat vliegveld ligt er misschien 100 jaar. Dat landbouwveld naar alle waarschijnlijkheid een jaar of 10 000, zo ongeveer sinds de sedentaire samenleving.
Hou dit soort zever eens in P&A aub...

Bpost vs Postnl.

Toevallig verwachtte ik 2 pakjes vandaag, 1 van bpost in de voormiddag ander van postnl in de namiddag. Voormiddag, die van Bpost belt aan omdat het pakje net niet in de brievenbus pastte. Was ook een vriendelijke man, schatte hem in de 50.

Namiddag, rond 14u50 ging de bel. Zal die van PostNL zijn dacht ik. Ik ga naar beneden, niemand te zien. Misschien iemand die per ongeluk op de verkeerde bel drukte? Ik weet dat het pakje klein genoeg is om in de brievenbus te passen, ik kijk erin, tis leeg. Ik ga via de andere deur terug naar binnen ('t zijn 2 deuren, eentje aan elke kant met de brievenbussen in het midden), ik zie daar een klein pakje op de grond achter de deur. Mijn naam staat erop. Ik ga terug naar boven en bekijk de bestelling, het is blijkbaar 10 min ervoor al geleverd geweest. Geen idee hoe dat daar komt want je hebt de sleutel nodig om binnen te geraken. Chance dat ik er snel bij was want er zijn in het verleden al pakjes ontvreemd geweest.

Bpost mag dan shit krijgen vanwege die 1 EUR extra kost maar ze blijven azo toch het voordeel van de twijfel krijgen hoor. Zoveelste herinnering van PostNL te vermijden als de pest.

Ik heb gezegd.

SALUT!

Ik weet dat we BG zijn en dat alles voor ons betaalbaar is... maar toch hé...

Wil een weekendje Duitsland boeken om wat kerstmarkten te bezoeken begin december. Wat een hotelprijzen als je wat in het centrum wil logeren... 1000-1200 euro voor 2 nachten. En dan nog geen zotte hotels hé, gewone simpele 3 sterren waar je in normale omstandigheden 100-125 euro per nacht dokt.

Wil een weekendje Duitsland boeken om wat kerstmarkten te bezoeken begin december. Wat een hotelprijzen als je wat in het centrum wil logeren... 1000-1200 euro voor 2 nachten. En dan nog geen zotte hotels hé, gewone simpele 3 sterren waar je in normale omstandigheden 100-125 euro per nacht dokt.
Mobilhome huren zal waarschijnlijk de helft goedkoper zijn. 🙈

Wij hebben in het centrum van Keulen, 2 jaar geleden, nog €1131 betaald voor 7 kamers. Dacht wel zonder ontbijt. Was XII Apostel Albergo.

Ik had hier een tijd terug gezet hoe voor kerst/de doop van de dochter er drie zussen van mijn vrouw met hun gezin hier wilden logeren...wat zou betekenen dat hier 9 man extra zou slapen.

Die uit de VS met haar man gaat dan toch een hotel nemen omdat de man het niet ziet zitten een badkamer te delen met een half leger. Hoera, 3 man minder.
Maar de broer van mijn vrouw wil eigenlijk ook komen, gelukkig is die nog single, weer iemand bij.
Blijkt dat mijn schoonmoeder ook wou komen samen met een neef (zij woont als enige in Texas, waar ook tantes en neven wonen), maar dat ze haar toch aan het verstand konden brengen van dat later te doen.

Allez, maar 7 man, hip hoi.

Ik had hier een tijd terug gezet hoe voor kerst/de doop van de dochter er drie zussen van mijn vrouw met hun gezin hier wilden logeren...wat zou betekenen dat hier 9 man extra zou slapen.

Die uit de VS met haar man gaat dan toch een hotel nemen omdat de man het niet ziet zitten een badkamer te delen met een half leger. Hoera, 3 man minder.
Maar de broer van mijn vrouw wil eigenlijk ook komen, gelukkig is die nog single, weer iemand bij.
Blijkt dat mijn schoonmoeder ook wou komen samen met een neef (zij woont als enige in Texas, waar ook tantes en neven wonen), maar dat ze haar toch aan het verstand konden brengen van dat later te doen.

Allez, maar 7 man, hip hoi.
Een aantal quecha tentjes van den Decathlon in den hof ?

Een aantal quecha tentjes van den Decathlon in den hof ?
Dat zijn Mexicanen, nuja een zus is getrouwd met een Indiër en die wonen in Abu Dhabi. Zelfs als het hier in december 14 graden zou zijn bibberen die van de kou. We krijgen ze wel ergens gelegd, we hebben een logeerkamer en een bureau. Verder ergens op zolder of in de woonkamer zeker. Het voordeel is wel dat het de standaard is om familie te laten logeren, maar dat die mensen ook geen luxe verwachten.

Trouwens, die familie uit Abu Dhabi was hier vorig jaar met de zomer, die kinderen zijn opgegroeid onder een stolp in de woestijn. Een spinnetje of honingbij in de tuin en die waren bang. In december is het nu wel vrij doods maar ik denk niet dat die daar zouden willen slapen :unsure:

Dat zijn Mexicanen, nuja een zus is getrouwd met een Indiër en die wonen in Abu Dhabi. Zelfs als het hier in december 14 graden zou zijn bibberen die van de kou. We krijgen ze wel ergens gelegd, we hebben een logeerkamer en een bureau. Verder ergens op zolder of in de woonkamer zeker. Het voordeel is wel dat het de standaard is om familie te laten logeren, maar dat die mensen ook geen luxe verwachten.

Trouwens, die familie uit Abu Dhabi was hier vorig jaar met de zomer, die kinderen zijn opgegroeid onder een stolp in de woestijn. Een spinnetje of honingbij in de tuin en die waren bang. In december is het nu wel vrij doods maar ik denk niet dat die daar zouden willen slapen :unsure:
:unsure:

Mijn ergernis is dat de manier waarop je transit of tijdelijke nummerplaten moet aanvragen nog zit in het tijdperk van paard en kar.

Kan niet via WebDIV dus vorige week Donderdag roze formulier laten invullen bij verzekering, vignet erop en kopie van het vorige kentekenbewijs erbij en mijn agent zei dat het Vrijdag op de post ging.

Nu met veel geluk misschien morgen of Donderdag ingescant in Brussel ( want op een Vrijdag is het daar ook al koffiedag en Bpost brengt maar 2x per week post )

Dan eenmaal "ingelezen" is er blijkbaar nog een 1 tot 8 werkdagen "verwerkingstijd" ( blijkbaar krijgt dat dan gewoon een scan om te zeggen dat het daar is en dan vliegt het op ne stapel om erna terug van de stapel af te halen en in te voeren ?? )

Dus misschien met wat geluk voor volgende week Vrijdag een plaat in huis.
Mijn agent zei dat ik ook naar DIV Alken kon ( na afspraak ) maar dan moest ik ook wachten tot overmorgen wanneer ik vrij was, al was dat achteraf gezien nog een stuk sneller ( maar dat is een mosterd na de maaltijd klacht )

Nu mijn agent zei wel 5 tot 10 werkdagen dus zolang ik ze heb voor eind volgende week is het "op tijd" maar echt van deze tijd is het toch niet.

met Kerst heb je dan ook maar 1 ster nodig om Jezus te vinden.

Dat ge de prijs van een optreden/concert niet kunt zien tot de tickets effectief te koop staan. Ik kan mij toch echt niet herinneren dat dat vroeger zo was maar da's mij nu de laatste tijd al een paar keer opgevallen. Héél irritant, waarschijnlijk weer een of ander truukske om de mensen te overtuigen/onder truk te zetten toch voor een ticket te gaan ook als het duurder dan gedacht ofzo?

Naar de autokeuring -> afgekeurd wegens een licht niet goed afgesteld
Naar de garage -> is perfect in orde, ge zijt zo al den derde op een week tijd van dat keuringscentrum
:angry:

Dat ge de prijs van een optreden/concert niet kunt zien tot de tickets effectief te koop staan. Ik kan mij toch echt niet herinneren dat dat vroeger zo was maar da's mij nu de laatste tijd al een paar keer opgevallen. Héél irritant, waarschijnlijk weer een of ander truukske om de mensen te overtuigen/onder truk te zetten toch voor een ticket te gaan ook als het duurder dan gedacht ofzo?
Over welk concert gaat het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan