Akkoord dat is de praktische kant. Maar dat is iets helemaal anders dan ge zei:Omdat hoe mijn ex zich gedraagt een directe invloed heeft op mijn kinderen bijvoorbeeld? De oudste zoon die middenin de examens drie keer moet wisselen omdat de ex per sé naar optredens wil en wil afspreken met vriendinnen?
Tenzij ge wilt zeggen dat naar een festival willen gaan en daardoor uw kind laten switchen een symptoom is "dat daar vaak veel ongelukkigheid achter zit. Dat is soms uzelf wijsmaken dat je een gelukkig actief leven leidt om vooral niet naar uw binnenkant te hoeven kijken".Wees er maar zeker van dat daar vaak veel ongelukkigheid achter zit. Dat is soms uzelf wijsmaken dat je een gelukkig actief leven leidt om vooral niet naar uw binnenkant te hoeven kijken.
Hier schillen we dan van mening, of ge poneert het zwart/witter dan ge eigenlijk wilt. Ik vind "gelukkig zijn" wel degelijk een goed streefdoel."Gelukkig zijn" als levensdoel maakt u vooral ongelukkig IMHO. Ups & downs zijn inherent aan het leven.
Maar zoals bij veel zaken is het het extreem er naartoe streven en dan ongelukkig zijn als je het niet haalt, dan weer niet goed.

Grapje uiteraard, maar ergens kan ik daar wel plezier uithalen om mijn Frans te oefenen / up-to-date te houden dus een sterk accent / haperingen / woorden niet vinden is bij mij genoeg om te vragen of ze liever schakelen naar het Frans, wat misschien niet zo leuk is want die mensen proberen misschien hun Nederlands te oefenen maar doe dit al lang genoeg om de meeste klanten correct in te schatten