Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is hier dan toch nog iets anders.
In het voorjaar hebben we wel op verschillende plaatsen bloesembars tussen de velden, maar de rest van het jaar is er toch nig wel rust te vinden op verschillende plaatsen.
Op de waterlopen en vijvers kan je hier nog genieten van de dieren.
Wat die parapente betreft, dat hebben we hier dan weer al jaren, zelfs toen ik nog jong was zag je dat hier. Daarvoor hebben ze trouwens geen gereserveerd stuk grond nodig, die stijgen gewoon op waar ze de plek ervoor vinden.

Sterk staaltje overdrijven. Ik kan hier 3u in de natuur gaan wandelen zonder 10 huizen of mens tegen te komen.

Laatst bewerkt:
Het heeft ook iets pathetisch en dystopisch. Het is alsof we binnen 30 jaar met z'n allen "op safari" zullen gaan om naar een glazen bak te zitten turen waar het laatst-levende Vlaamse konijn in zit.
Dit weekend 's avonds gaan fietsen. Onderweg een paar reigers gespot, konijnen en hazen. Ik had het jaagpad voor mij alleen. Er is hoop!
Een boot voorbijgestoken die Avengers heet met het Avengers-logo erop. Het was wel niet Ironman achter het roer maar een nogal uitgezakte vijftiger. (Hulk in zijn vijftiger jaren?) Hij heeft wel gezwaaid.

(Ha nee, wat betreft die konijnen: Ik zat aan de overkant van de Schelde, dat waren Waalse konijnen 😬 )

ksnap het toch niet goed? Moet iedereen dan in een stad wonen en mag men daar dan ook niet meer buiten komen? Of mogen mensen enkel nog stil op een stoeltje aan het water zitten? Of enkel ontspanning nemen op de mac-bc manier, want alle andere manieren zijn slecht?
Als ge vindt dat er te veel volk op elkaar woont, wel dat is zoals met in de file staan he, ge zijt er deel van.

Bovendien zijn er nog genoeg plekjes om te bezoeken waar rust te vinden is hoor, maar vanuit het stad gaat ge waarschijnlijk wel de auto moeten nemen, waardoor je zelf weer lawaai en vervuiling creeert. Misschien gewoon thuis blijven en investeren in een ecologische zwemvijver (oh nee, wacht, ook niet goed). Gewoon binnenblijven dan maar met een goede koptelefoon die je afsluit van de wereld. Dat is de beste raad die ik je kan geven mac, want blijkbaar heb je een probleem met de buitenwereld als deze niet draait zoals jij het in gedachte hebt (in nog ergere mate dan ik, en ik vind het bij mijzelf al verontrustend :p)

Ik woon momenteel in een vrij grote stad maar waar ik opgegroeid ben is een echt boerengat.

En wat mij opvalt wanneer ik terugkeer naar mijn boerengat. De Vlaamse verkavelingsdrang is echt onstopbaar. Maar voor jullie stoppen met lezen: ik heb het voor één keer niet alleen over het letterlijk verkavelen maar ook over gewoon, het exploiteren en uitwringen van alle laatste restjes stilte en natuur voor persoonlijk geldgewin. Vroeger was het daar, buiten de landbouwactiviteiten die er van oudsher plaatsvinden, de absolute rust en stilte en kon je nog verborgen plaatsjes opzoeken die niemand wist te vinden (behalve de lokale bevolking) om even tot rust te komen. Vandaag de dag ben je dat dus definitief kwijt. Een greep uit mijn vaststellingen, te land, ter zee en in de lucht:
  • Te Land: Plots zie je daar midden ten velde van die idiote "Tiny House"-en opduiken. -> Iemand heeft er een verdienmodel van gemaakt om rust, stilte en schoonheid op de buiten te "verkavelen" en exploiteren.
  • Ter "Zee": Op (tot voor kort) totaal onbekende waterlopen in de buurt kon je vroeger genieten van eenden, ganzen, kwakende kikkers, ... Onlangs zette ik mij daarlangs, zag ik plots allerlei peddelbootjes opduiken. :wtf: Vroeger was het verboden om dergelijke waterlopen te bevaren, vandaag wordt dat blijkbaar toegelaten door "de steeds stijgende vraag". Lijkt mij eerder een reden om nog meer te verbieden in plaats van alle remmen los te gooien, maar soit.
  • En in de Lucht: een privé-persoon een paar kilometer verder die zijn stuk grond sinds kort gebruikt voor het laten opstijgen en landen van parapentes. Zit je daar 's avonds in alle rust en stilte van de zonsondergang te genieten in alle privacy. Tot je plots een steeds luider wordend geronk hoort en er zo'n idioot aan een parachute begint te zwaaien naar jou, een half uur aan een stuk. *Zucht*
  • Etc.
En ironisch genoeg beweren alle partijen van zichzelf "pro natuur en stilte te zijn", "kom genieten van de ongereptheid!", "kom de wilde vogels bekijken!", "de laatste open ruimte!", ...
Maar hun handelingen gaan allemaal lijnrecht tegen deze holle woorden in. Door jullie commerciële exploitatie, ís er net geen natuur en stilte meer. Door jullie commerciële exploitatie ís er net geen ongereptheid meer. Door jullie commerciële exploitatie, zíjn er net geen vogels meer. Het is precies Schrödingers kat: als je het wil bekomen bekijken, dan is het er niet meer.

Zijn ze te lomp om het te beseffen? Of zijn ze te commercieel dat ze het wel beseffen maar het hen geen hol kan schelen?

Het is echt hallucinant om de ontwikkelingen te moeten vaststellen van de laatste 10 jaar. Gans Vlaanderen moet kapot. Elke morzel grond moet volledig economisch geëxploiteerd worden tot op het bot. Niets valt nog te ontdekken. Wat vroeger doodnormaal was, is nu plots "wauw, kom dit allemaal snel bekijken!"
Het heeft ook iets pathetisch en dystopisch. Het is alsof we binnen 30 jaar met z'n allen "op safari" zullen gaan om naar een glazen bak te zitten turen waar het laatst-levende Vlaamse konijn in zit.

Leven we niet stilaan met teveel mensen op elkaar?
Voor wie te lui is om te lezen, chatGPT brengt redding.

De tekst beklaagt de voortdurende urbanisatie en commerciële exploitatie van rustige en natuurlijke gebieden, waarbij wordt opgemerkt dat deze ontwikkelingen tegenstrijdig zijn met de beweringen van partijen die beweren pro-natuur en stilte te zijn. De schrijver vraagt zich af of deze partijen te onverschillig zijn om het te beseffen of te commercieel gedreven zijn om te geven om de vernietiging van de natuur. Daarnaast wordt gesuggereerd dat de groeiende bevolking leidt tot overbevolking.

Ik woon momenteel in een vrij grote stad maar waar ik opgegroeid ben is een echt boerengat.

En wat mij opvalt wanneer ik terugkeer naar mijn boerengat. De Vlaamse verkavelingsdrang is echt onstopbaar. Maar voor jullie stoppen met lezen: ik heb het voor één keer niet alleen over het letterlijk verkavelen maar ook over gewoon, het exploiteren en uitwringen van alle laatste restjes stilte en natuur voor persoonlijk geldgewin. Vroeger was het daar, buiten de landbouwactiviteiten die er van oudsher plaatsvinden, de absolute rust en stilte en kon je nog verborgen plaatsjes opzoeken die niemand wist te vinden (behalve de lokale bevolking) om even tot rust te komen. Vandaag de dag ben je dat dus definitief kwijt. Een greep uit mijn vaststellingen, te land, ter zee en in de lucht:
  • Te Land: Plots zie je daar midden ten velde van die idiote "Tiny House"-en opduiken. -> Iemand heeft er een verdienmodel van gemaakt om rust, stilte en schoonheid op de buiten te "verkavelen" en exploiteren.
  • Ter "Zee": Op (tot voor kort) totaal onbekende waterlopen in de buurt kon je vroeger genieten van eenden, ganzen, kwakende kikkers, ... Onlangs zette ik mij daarlangs, zag ik plots allerlei peddelbootjes opduiken. :wtf: Vroeger was het verboden om dergelijke waterlopen te bevaren, vandaag wordt dat blijkbaar toegelaten door "de steeds stijgende vraag". Lijkt mij eerder een reden om nog meer te verbieden in plaats van alle remmen los te gooien, maar soit.
  • En in de Lucht: een privé-persoon een paar kilometer verder die zijn stuk grond sinds kort gebruikt voor het laten opstijgen en landen van parapentes. Zit je daar 's avonds in alle rust en stilte van de zonsondergang te genieten in alle privacy. Tot je plots een steeds luider wordend geronk hoort en er zo'n idioot aan een parachute begint te zwaaien naar jou, een half uur aan een stuk. *Zucht*
  • Etc.
En ironisch genoeg beweren alle partijen van zichzelf "pro natuur en stilte te zijn", "kom genieten van de ongereptheid!", "kom de wilde vogels bekijken!", "de laatste open ruimte!", ...
Maar hun handelingen gaan allemaal lijnrecht tegen deze holle woorden in. Door jullie commerciële exploitatie, ís er net geen natuur en stilte meer. Door jullie commerciële exploitatie ís er net geen ongereptheid meer. Door jullie commerciële exploitatie, zíjn er net geen vogels meer. Het is precies Schrödingers kat: als je het wil bekomen bekijken, dan is het er niet meer.

Zijn ze te lomp om het te beseffen? Of zijn ze te commercieel dat ze het wel beseffen maar het hen geen hol kan schelen?

Het is echt hallucinant om de ontwikkelingen te moeten vaststellen van de laatste 10 jaar. Gans Vlaanderen moet kapot. Elke morzel grond moet volledig economisch geëxploiteerd worden tot op het bot. Niets valt nog te ontdekken. Wat vroeger doodnormaal was, is nu plots "wauw, kom dit allemaal snel bekijken!"

Leven we niet stilaan met teveel mensen op elkaar?
Klinkt toch ook wel als een deeltje romantisering van het verleden hoor. Waterkwaliteit alsook gewoon de hele bewustwording rond natuur en natuurbescherming is sterk toegenomen ten opzicht van gewoonweg al onze kindertijd, laat staan ervoor. Hierachter ligt een veld, waar mijn 80-jarige buurman als tiener restafval is gaan begraven, want zijn familie reed met de vuilkar, en ja er was toch plaats genoeg zeker.

Ja, Vlaanderen is relatief dichtbevolkt en heeft een rotte ruimtelijke ordening, en er wordt op bepaalde plekken in sneltempo bijgebouwd, maar daarmee rekening houdend is het echt zo dramatisch niet. Ik zit hier in de Brusselse rand en het is hier groen en rustig. Natuurlijk kan je in Vlaanderen niet hopen om zoals in de VS ergens een oneindig bos te vinden waar je niemand ziet.

Klinkt toch ook wel als een deeltje romantisering van het verleden hoor. Waterkwaliteit alsook gewoon de hele bewustwording rond natuur en natuurbescherming is sterk toegenomen ten opzicht van gewoonweg al onze kindertijd, laat staan ervoor. Hierachter ligt een veld, waar mijn 80-jarige buurman als tiener restafval is gaan begraven, want zijn familie reed met de vuilkar, en ja er was toch plaats genoeg zeker.

Ja, Vlaanderen is relatief dichtbevolkt en heeft een rotte ruimtelijke ordening, en er wordt op bepaalde plekken in sneltempo bijgebouwd, maar daarmee rekening houdend is het echt zo dramatisch niet. Ik zit hier in de Brusselse rand en het is hier groen en rustig. Natuurlijk kan je in Vlaanderen niet hopen om zoals in de VS ergens een oneindig bos te vinden waar je niemand ziet.
Als je kijkt naar de historische verontreiniging van onze gronden was het vroeger niet bepaald beter, dan is er vandaag een pak meer bewustzijn maar je zit inderdaad met een hoge mate aan verkaveling en versnippering van natuurlijk landschap. Dat gaat niet meteen stoppen en we gaan met die last moeten leven. Steden en gemeenten werken wel aan ontharding, maar je gaat die lintbebouwing en die neergezwierde nieuwe woonwijken niet kunnen weggommen.

Ongerepte natuur is erg schaars in België en al zeker binnen de Vlaamse Ruit. Op dat vlak benijd ik de VS wel met hun enorme natuurparken en dunbevolkte gebieden.

Als je kijkt naar de historische verontreiniging van onze gronden was het vroeger niet bepaald beter, dan is er vandaag een pak meer bewustzijn maar je zit inderdaad met een hoge mate aan verkaveling en versnippering van natuurlijk landschap. Dat gaat niet meteen stoppen en we gaan met die last moeten leven. Steden en gemeenten werken wel aan ontharding, maar je gaat die lintbebouwing en die neergezwierde nieuwe woonwijken niet kunnen weggommen.

Ongerepte natuur is erg schaars in België en al zeker binnen de Vlaamse Ruit. Op dat vlak benijd ik de VS wel met hun enorme natuurparken en dunbevolkte gebieden.
Veel grotere landen, en dan zeker in de "nieuwe wereld" zijn wat meer gefocust op steden, met daartussen open ruimte. Al zal dat ook gewoon uit noodzaak zijn denk ik, rekening houdend met reisafstanden denk ik dat je automatisch bij een meer Vlaamse indeling uitkomt als je dat naar onze schaal extrapoleert. Als je vanuit de meeste punten binnen het uur in een beetje stad staat, waar er werkgelegenheid is, is het niet onlogisch dat men daar ook woont, denk ik dan.

Maar ja, het is iets om jaloers op te zijn vanuit ons oogpunt. Al is de keerzijde ook wel dat in die landen in je dorp blijven wonen vaak gelijkstaat aan een minder welvarend leven, en om "vooruit" te gaan je best verhuist. Hier heb je die druk veel minder.

Veel grotere landen, en dan zeker in de "nieuwe wereld" zijn wat meer gefocust op steden, met daartussen open ruimte. Al zal dat ook gewoon uit noodzaak zijn denk ik, rekening houdend met reisafstanden denk ik dat je automatisch bij een meer Vlaamse indeling uitkomt als je dat naar onze schaal extrapoleert. Als je vanuit de meeste punten binnen het uur in een beetje stad staat, waar er werkgelegenheid is, is het niet onlogisch dat men daar ook woont, denk ik dan.

Maar ja, het is iets om jaloers op te zijn vanuit ons oogpunt. Al is de keerzijde ook wel dat in die landen in je dorp blijven wonen vaak gelijkstaat aan een minder welvarend leven, en om "vooruit" te gaan je best verhuist. Hier heb je die druk veel minder.

Als je de oppervlakte van Vlaanderen bekijkt en dat vergelijkt met het gebied rond LA dan hebben wij massa's open ruimte. Daar is alles gewoon volgebouwd en moet je haast 250 km gaan bollen voor je in natuur zit. In dezelfde verhouding kunnen wij het eifelgebergte of het zwarte woud in duitsland als onze natuurlijke omgeving beschouwen :D

is het probleem niet gewoon dat wij in een land leven die op wereldniveau eigenlijk gewoon een grote stad is? Zo zag ik deze week een kaart passeren waarbij men de staat texas over europa getekend had. Dat doet de zaken toch wel in een ander perspectief zien.

Als je de oppervlakte van Vlaanderen bekijkt en dat vergelijkt met het gebied rond LA dan hebben wij massa's open ruimte. Daar is alles gewoon volgebouwd en moet je haast 250 km gaan bollen voor je in natuur zit. In dezelfde verhouding kunnen wij het eifelgebergte of het zwarte woud in duitsland als onze natuurlijke omgeving beschouwen :D
is het probleem niet gewoon dat wij in een land leven die op wereldniveau eigenlijk gewoon een grote stad is? Zo zag ik deze week een kaart passeren waarbij men de staat texas over europa getekend had. Dat doet de zaken toch wel in een ander perspectief zien.
Ja dat bedoel ik met die reisafstanden. In zo'n land als de VS heb je ook mensen die 1-2u naar het werk rijden, maar die wonen dan zogezegd in de suburbs, wat bij het verstedelijkt gebied hoort. Neem zo'n afstanden/reistijden vanaf onze provinciehoofdsteden, of gewoon Brussel en Antwerpen als je wat groter wil gaan, en zie hoe ver we hier "suburbs" kunnen hebben. Natuurlijk is dat in de VS vaak gepland geweest, en hier zijn al die dorpskernen historisch gegroeid.

Eigen aan in een klein land wonen is afstanden nogal overschatten denk ik, of anders inschatten. In de VS ging ik naar een kapster die dus elke morgen meer dan 2u naar het werk reed. Genoeg buitenlandse (ex-)collega's die eens lachten als ik zei dat ik toch wel 40-60 minuten onderweg was naar het werk, want zij vroeger ook om bv. te studeren, en dat was dan in dezelfde miljoenenstad. Ik heb het hier al eens gezegd, toen ze hier net was stelde mijn vrouw voor om een vriendin uit haar schooltijd te gaan bezoeken die in de buurt woonde. In de buurt was Delft, want dat was maar iets meer dan 2u rijden.

@Tanuki_, het was niet mijn bedoeling om u uit uw kot te lokken ofzo. Maar ik ben wel nog steeds akkoord met wat ik zei.
Mijn post was niet zozeer specifiek naar u gericht, ik wou vooral een algemeen punt maken.
Vandaar dat ik de quote functie niet gebruikte (maar ik begrijp evengoed dat het 90% copy-pasten van de tekst fout overkomt). Maar jullie quotes waren toevallig bruikbaar materiaal.

Om uw uitgebreide post toch van deftig antwoord te voorzien:
Oh nee, mensen in een samenleving zijn geïnteresseerd in andere mensen in een samenleving en hoe zij zich gedragen en wat dat kan betekenen, amai hoe durven ze.
Dat zeg ik niet, en daar is ook niet echt een probleem mee.

Het is niet fout om te speculeren wat mensen drijft om zoiets te doen, het is duidelijk iets dat veel mensen die een breuk meemaken doen en dat valt ons (hun omgeving) op dus wij praten erover. Precies of wij eisen een status raport van die mensen hun gelukspercentage of dat we er 's nachts van wakker liggen.
Het is niet per sé fout om dat te doen. Maar het blijven ongefundeerde assumpties die ge erover maakt. En om mijn kwinkslag dan te herhalen (licht aangepast omdat de originele zin mogelijks een foute boodschap gaf):
Om het op dezelfde ongegronde manier te poneren: De groep die naar andere mensen kijkt en dan ongefundeerde statements maakt: "je vraagt je af wie ze eigenlijk proberen te overtuigen, hun kennissen of zichzelf", of "Wees er maar zeker van dat daar vaak veel ongelukkigheid achter zit. Dat is soms uzelf wijsmaken dat je een gelukkig actief leven leidt om vooral niet naar uw binnenkant te hoeven kijken", of "ik ga er vanuit dat die kerel diep ongelukkig is."

Precies of mensen die persé hun omgeving willen overtuigen van hun prachtig (nieuw) leven zich niet altijd persé zo goed voelen als ze eruit zien zo'n nieuw concept is.
Ik ga gewoon hetzelfde zeggen dan ik al zei:
Er zal mogelijks wel een deel van waarheid zitten in de bovenstaande posts, bij sommige gevallen zal dat kloppen en bij anderen niet. Maar dat zijn toch vooral statements zonder goede basis?

Tuurlijk weet niemand behalve de persoon zelf hoe het echt zit en het doet er uiteindelijk ook niet echt toe,
Inderdaad, dus waarom er zo over speculeren en statements neerschrijven (voor de duidelijkheid: Niet specifiek naar u gericht, eerder een algemeen punt)?

Zijn die statements trouwens zo ongefundeerd?
Imo wel ja. Geen probleem als jij dat anders ziet.

Blablabla gezaag van Lint idd, volg misschien je eigen advies op.
Ik probeer effectief te leven volgens die visie. En uiteraard faal ik daar ook in, maar ik probeer het effectief wel.
Ik zie wel niet hoe, in deze discussie, ik mijn eigen "advies" niet volg?

Proximus te pakken gekregen. Ze gaat het eens navragen. "Blijft u even aan de lijn?"

.
.
.
.

Ik denk dat mevr. de Pacific Crest Trail gaan lopen is. :unsure:

En van dat wachtmuziekje word je ook niet vrolijk van. Precies Adrien Brody in the Pianist.
Nog maar eens Proximus gecontacteerd aan de lijn.

Ze kunnen me niet helpen zolang mijn vrouw (contract staat op haar naam) niet zegt wat haar geboortedatum is en waar ze woont. Ze is nu niet thuis. Ik snap dat protocol, maar wtf gewoon.

Ik denk de buurvrouw te vragen en dat gewoon in te spreken. Nadien kom ik toch weer gewoon aan de lijn.

... maar je zit inderdaad met een hoge mate aan verkaveling en versnippering van natuurlijk landschap. Dat gaat niet meteen stoppen en we gaan met die last moeten leven. Steden en gemeenten werken wel aan ontharding, maar je gaat die lintbebouwing en die neergezwierde nieuwe woonwijken niet kunnen weggommen.
Maar dat is nu toch net een grote gemiste kans? We hebben inderdaad een enorme last uit het verleden (tot de jaren 60 mocht je overal bouwen waar je maar wilde...) en dat kan je niet of heel moeilijk ongedaan maken. Maar we realiseren ons nu toch al minstens een jaar of 30 dat die lintbebouwing alleen maar voor miserie zorgt? Waarom hebben we (de overheid) dan niet op een gegeven moment gezegd: dat moet hier stoppen? Het gaat ondertussen nog altijd verder...
Het is natuurlijk allemaal niet zo simpel, maar ik passeer toch vaak plaatsen waar ik denk: men had hier nu toch één zijstraat kunnen maken met een wijk, in plaats van langs heel de baan lintbebouwing te plaatsen. Dat moet financieel toch te regelen zijn, je neemt wat grond af op één plaats, maar krijgt dezelfde oppervlakte terug op andere plaatsen. "Gewoon" wat herverdelen...
En zo blijven we het verder verknoeien... De bouwstop zou daar nu een einde aan moeten maken, maar we zullen het toch eerst moeten zien....

Maar dat is nu toch net een grote gemiste kans? We hebben inderdaad een enorme last uit het verleden (tot de jaren 60 mocht je overal bouwen waar je maar wilde...) en dat kan je niet of heel moeilijk ongedaan maken. Maar we realiseren ons nu toch al minstens een jaar of 30 dat die lintbebouwing alleen maar voor miserie zorgt? Waarom hebben we (de overheid) dan niet op een gegeven moment gezegd: dat moet hier stoppen? Het gaat ondertussen nog altijd verder...
Het is natuurlijk allemaal niet zo simpel, maar ik passeer toch vaak plaatsen waar ik denk: men had hier nu toch één zijstraat kunnen maken met een wijk, in plaats van langs heel de baan lintbebouwing te plaatsen. Dat moet financieel toch te regelen zijn, je neemt wat grond af op één plaats, maar krijgt dezelfde oppervlakte terug op andere plaatsen. "Gewoon" wat herverdelen...
En zo blijven we het verder verknoeien... De bouwstop zou daar nu een einde aan moeten maken, maar we zullen het toch eerst moeten zien....
probleem is dat er gewoon al veel te veel gronden ingekleurd stonden als bouwgrond, wil je dat ongedaan maken moet men de eigenaars zwaar gaan vergoeden en niemand ziet dat zitten om daar zijn portefeuille voor open te trekken.

Het draait niet om die grond hé.

Het draait rond alles wat er op die grond staat. Of ga jij al die mensen 1 miljoen € geven of meer, om hun huis terug volledig in het nieuw op te bouwen?

Wil jij dat dit betaald wordt met uw belastingsgeld?

Enige wat je eventueel kan doen, is dat je voorkooprecht hebt... maar zelfs dan gaat het enorm kostelijk zijn. Ofwel KI verhogen tot absurde bedragen. Maar zo dankbaar gaan die mensen ook niet zijn als ze ineens 10.000-100.000-1.000.000€ per jaar moeten afdragen.
Nu ja, je zou eventueel een mengeling kunnen voorzien. Men mag er blijven wonen tot hun overlijden. Na het overlijden wordt het in beslag genomen en wordt een equivalent stuk grond ergens anders overgedragen. Maar dan zal het nog waardedestructief zijn. En ik betwijfel ook gewoon of we dit in onze maatschappij zouden kunnen doen...

Het draait niet om die grond hé.

Het draait rond alles wat er op die grond staat. Of ga jij al die mensen 1 miljoen € geven of meer, om hun huis terug volledig in het nieuw op te bouwen?

Wil jij dat dit betaald wordt met uw belastingsgeld?

Enige wat je eventueel kan doen, is dat je voorkooprecht hebt... maar zelfs dan gaat het enorm kostelijk zijn. Ofwel KI verhogen tot absurde bedragen. Maar zo dankbaar gaan die mensen ook niet zijn als ze ineens 10.000-100.000-1.000.000€ per jaar moeten afdragen.
Het is ook weer hier zoals het voorstel van de belastingshervorming, iedereen weet dat er iets zou moeten gebeuren maar niemand wil benadeeld worden.

Het is ook weer hier zoals het voorstel van de belastingshervorming, iedereen weet dat er iets zou moeten gebeuren maar niemand wil benadeeld worden.
En je hebt de wet aan uw kant natuurlijk. Het is niet zoals in Maleisië (of zo werd mij 20+j geleden toch verteld door een paar maleisische vrienden en vriendinnen) waar je het stukje grond in bruikleen hebt voor de duur van uw leven. En waar je dus geen eigendomsrecht hebt op de grond.

Dit laat toe aan die overheid om beleid te kunnen sturen.
Als men dit bij ons zou invoeren, dat zou een massale grondverschuiving zijn in onze maatschappij. Maar dan heb je wel direct de basis voor onze KI uitgelegd ;p.

Afspraak maken voor motorkeuring voor verkoop...

geef mijn plaat in:

Voertuig niet gevonden, probeer opnieuw.

:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan