Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat hoe mijn ex zich gedraagt een directe invloed heeft op mijn kinderen bijvoorbeeld? De oudste zoon die middenin de examens drie keer moet wisselen omdat de ex per sé naar optredens wil en wil afspreken met vriendinnen?
Akkoord dat is de praktische kant. Maar dat is iets helemaal anders dan ge zei:
Wees er maar zeker van dat daar vaak veel ongelukkigheid achter zit. Dat is soms uzelf wijsmaken dat je een gelukkig actief leven leidt om vooral niet naar uw binnenkant te hoeven kijken.
Tenzij ge wilt zeggen dat naar een festival willen gaan en daardoor uw kind laten switchen een symptoom is "dat daar vaak veel ongelukkigheid achter zit. Dat is soms uzelf wijsmaken dat je een gelukkig actief leven leidt om vooral niet naar uw binnenkant te hoeven kijken".

"Gelukkig zijn" als levensdoel maakt u vooral ongelukkig IMHO. Ups & downs zijn inherent aan het leven.
Hier schillen we dan van mening, of ge poneert het zwart/witter dan ge eigenlijk wilt. Ik vind "gelukkig zijn" wel degelijk een goed streefdoel.
Maar zoals bij veel zaken is het het extreem er naartoe streven en dan ongelukkig zijn als je het niet haalt, dan weer niet goed.

Is nooit zeker - zeker? Daarom zei ik eerder 'mogelijk minder ongelukkig'.

En het blijft mogelijk dat een van de twee wél gelukkig(er) is/wordt na de scheiding maar de meeste commentaren hier lijken dat op voorhand uit te sluiten.

Voila, dat is het leven.

Of om het in de volgende onsterfelijke woorden te zingen:

Buffy!!!:love::love::love:
Daar word ik nu eens gelukkig van seh.

Er zal mogelijks wel een deel van waarheid zitten in de bovenstaande posts, bij sommige gevallen zal dat kloppen en bij anderen niet. Maar dat zijn toch vooral statements zonder goede basis?

Uiteindelijk ... why do / should you care? Of zelfs daar maar enige aandacht aan moeten geven?
Om het even ongegrond te poneren: De groep die naar andere mensen kijkt en dan ongefundeerde statements maken: "je vraagt je af wie ze eigenlijk proberen te overtuigen, hun kennissen of zichzelf", of "Wees er maar zeker van dat daar vaak veel ongelukkigheid achter zit. Dat is soms uzelf wijsmaken dat je een gelukkig actief leven leidt om vooral niet naar uw binnenkant te hoeven kijken", of "ik ga er vanuit dat die kerel diep ongelukkig is."

Maw dus blablablabla gezaag van Lint, en houdt u vooral met uzelf en gezin bezig.
Ik zei dat ik er bijna zou vanuit gaan dat hij ongelukkig is, omdat hij zo hard van 0 naar 100 is gegaan op zijn social media (net zoals ik zei dat ik content ben dat hij zich amuseert want het lijkt wel alsof het een heel harde breakup was voor hem). Tuurlijk weet niemand behalve de persoon zelf hoe het echt zit en het doet er uiteindelijk ook niet echt toe, maar het is toch niet raar om te denken dat er een achterliggende reden is als iemand zo plots zo'n veranderingen maakt in z'n leven en dat ook overal zeer opvallend tentoonstelt? Zijn die statements trouwens zo ongefundeerd? Precies of mensen die persé hun omgeving willen overtuigen van hun prachtig (nieuw) leven zich niet altijd persé zo goed voelen als ze eruit zien zo'n nieuw concept is.

Het gaat niet enkel om naar dat festival gaan, het gaat ook over de context van plots naar 7 festivals te gaan en er telkens een resem instagram stories en posts bij te maken. Is die kerel gewoon blij met zijn nieuwe vrijheid, kan goed zijn! Wilt hij aan z'n ex en haar omgeving tonen dat hij haar niet nodig heeft en blij is zonder haar, kan ook goed zijn. Is hij diep ongelukkig en wilt hij dat wegsteken, kan ook goed zijn. Het is niet fout om te speculeren wat mensen drijft om zoiets te doen, het is duidelijk iets dat veel mensen die een breuk meemaken doen en dat valt ons (hun omgeving) op dus wij praten erover. Precies of wij eisen een status raport van die mensen hun gelukspercentage of dat we er 's nachts van wakker liggen.

Oh nee, mensen in een samenleving zijn geïnteresseerd in andere mensen in een samenleving en hoe zij zich gedragen en wat dat kan betekenen, amai hoe durven ze. Blablabla gezaag van Lint idd, volg misschien je eigen advies op.

Dit eigenlijk.

Volgens mij is de voornaamste reden om te scheiden net ongelukkig zijn.
En dat met het idee dat scheiden op zijn minst minder ongelukkig zou maken? 🤔
Minder ongelukkig en #ZieMijEensGenietenMetVolleTeugenOpSocialMedia! liggen nu wel behoorlijk ver uit elkaar. Gelukkiger zijn is absoluut het doel bij een scheiding!

. Precies of wij eisen een status raport van die mensen hun gelukspercentage of dat we er 's nachts van wakker liggen.

Oh nee, mensen in een samenleving zijn geïnteresseerd in andere mensen in een samenleving en hoe zij zich gedragen en wat dat kan betekenen, amai hoe durven ze. Blablabla gezaag van Lint idd, volg misschien je eigen advies op.
Ik vind dat heel vervelend van die mensen die hoegenaamd geen sociale media hebben (luchtig vervelend, niet ‘miljaardenondedomme’ vervelend), want ik ben wel oprecht curieus naar wat er van de helft van mijn kleuterklas ooit geworden is. Zo elke paar maanden google ik wel eens een half uurtje de namen die ik mij nog herinner. En dan ben ik ook niet te beroerd als ik merk dat er precies een partner afgevallen is, van te scrollen en te proberen uitvissen of er meer uitleg te vinden is. In feite een beetje onbeleefd, is gelijk je dertig jaar terug iemand in een hoekje zou duwen en uitvragen.
Nu is er ene waarvan ik vrij zeker ben dat er een haar in de boter is, maar ja, dat kan je bezwaarlijk gaan vragen :(

In mijn omgeving ook zo iemand, ik zag daar nooit iets van op social media en sinds de break up is die op alle festivals, marathonloper geworden, elke week concerten, en ook vanalle uitstapjes met de kinderen. Ik ben content dat hij het goed stelt na de breakup maar 't ligt er soms zo dik op dat ik er eigenlijk bijna vanuit ga dat die kerel diep ongelukkig is.
Guilty as charged :p

allez, geen festivals, concerten of marathons.. noch posten op social media.

Maar als die zich iets voelt zoals ik, dan is dat een kwestie van uzelf bezig houden zodat er geen tijd is om te veel na te denken.

Guilty as charged :p

allez, geen festivals, concerten of marathons.. noch posten op social media.

Maar als die zich iets voelt zoals ik, dan is dat een kwestie van uzelf bezig houden zodat er geen tijd is om te veel na te denken.
Begrijp ik volledig, zelf nog niet gescheiden noch heb ik kinderen met iemand maar in het verleden na lange relaties had ik toch ook altijd de neiging om veel meer dingen te gaan doen om mijn gedachten te verzetten.

Ik denk dat de meesten hier niets negatiefs zien aan "genieten van uw herwonnen vrijheid" maar wel aan het etaleergedrag van sommigen.

Da's een beetje zoals in uw midlifecrisis een dure sportwagen kopen en vervolgens overal flashen daarmee: "Hebt ge mijne nieuwe wagen al gezien?" Of hem bewust niet in de garage zetten zodat alle buren hem toch kunnen zien pronken op de oprit,...

----

Ergernis: buienradar voorspelde 1% kans op neerslag dus de fiets genomen toen ik 10km verderop moest zijn. Na 6km al regen. 😑
Voordeel is dat er zoveel tegenwind was dat ik de laatste 6km terug al terug een droge broek had! :unsure:

Ik denk dat de meesten hier niets negatiefs zien aan "genieten van uw herwonnen vrijheid" maar wel aan het etaleergedrag van sommigen.

Da's een beetje zoals in uw midlifecrisis een dure sportwagen kopen en vervolgens overal flashen daarmee: "Hebt ge mijne nieuwe wagen al gezien?" Of hem bewust niet in de garage zetten zodat alle buren hem toch kunnen zien pronken op de oprit,...

----

Ergernis: buienradar voorspelde 1% kans op neerslag dus de fiets genomen toen ik 10km verderop moest zijn. Na 6km al regen. 😑
Voordeel is dat er zoveel tegenwind was dat ik de laatste 6km terug al terug een droge broek had! :unsure:
Dat treft... ik was me net nog lichtjes aan het opwinden over een jeugdvriend zijn Facebookpost. Was op een lang weekendje Moezel en in 80% van zijn foto's stond een rode BMW X4 centraal. Voor de rest post die kerel nooit iets. Hij heeft dus een midlife crisis of is net gescheiden :)

Als ik ooit weer single ben dan ga ik 8 maand in mijn zetel liggen, films bingen, gamen, bier zuipen en uitslapen.
Tot je op de weegschaal gaat staan en daar staat plots 100kg op ipv 80kg.
Dan is het tijd om terug een beetje te neuken sporten dan verlies je die kilo's wel weer. :tongue:

Tot je op de weegschaal gaat staan en daar staat plots 100kg op ipv 80kg.
Dan is het tijd om terug een beetje te neuken sporten dan verlies je die kilo's wel weer. :tongue:
Ik heb geen weegschaal. Dat scheelt weer dat gedoe met moeten gaan sporten enal. Nu sport ik als ik goesting heb.

Aangepast, I know nothing hé 😅
Ocharme die Nederlandstalige klanten die dan verder moeten in het Frans... 😃
Was misschien ongelukkig uitgedrukt. Onze klantenteller staat regelmatig op >400 betalende klanten / dag dus in dat opzicht regelmatig want dan is er zeker één op die dag statistisch gezien maar ook niet echt een hoog aantal in verhouding tot het totaal (0,25% van de klanten) en tis dan ook maar een zeer ruwe schatting. Het betreft dan ook zeer zelden Walen, maar meestal mensen van vreemde origine die echt wel hun best doen om beide talen te spreken (niet dat dat uitmaakt voor mij, gaat over beleefdheid en niet origine). En ja, mijn autistisch kantje slaat aan op de 400ste klant, en dan is het in het Frans te doen :oi22: Grapje uiteraard, maar ergens kan ik daar wel plezier uithalen om mijn Frans te oefenen / up-to-date te houden dus een sterk accent / haperingen / woorden niet vinden is bij mij genoeg om te vragen of ze liever schakelen naar het Frans, wat misschien niet zo leuk is want die mensen proberen misschien hun Nederlands te oefenen maar doe dit al lang genoeg om de meeste klanten correct in te schatten 😅

Mijn schoonbroer die nogal manipulatief is naar mijn schoonzus. Mijn schoonzus is vrij actief, hij nogal passief. Iedere keer als ze iets wil gaan doen, inspelen op 'gaat dat lukken met de kindjes', en ocharme ze gaan moe zijn.

Gevolg: hij content in de zetel, zij mailcontent, zonder het door te hebben

Mijn schoonbroer die nogal manipulatief is naar mijn schoonzus. Mijn schoonzus is vrij actief, hij nogal passief. Iedere keer als ze iets wil gaan doen, inspelen op 'gaat dat lukken met de kindjes', en ocharme ze gaan moe zijn.
Uw schoonbroer en schoonzus hebben samen kindjes gemaakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan