Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is de zus van mij vrouw, dus vandale zegt dat ik gelijk heb met schoonzus

:smile:
de zus van uw vrouw is de schoonzus.
De man is de aangetrouwde schoonbroer of de aangetrouwde zwager.

Aangetrouwd omdat er geen directe bloedband is met u of uw partner, waar de denotatie van schoon eigenlijk op slaat.
Of dat lijkt mij toch het meest logische.

Ik heb mij eens gewaagd aan een quick pick met als inzet 20 eur, en 4 Win for Life krasbiljetten van 2 eur per stuk. 1 krasbiljet heeft 2 euro opgebracht, voor de rest overal 0 euro. F*#k off nationale loterij :angry:

Mijn schoonbroer die nogal manipulatief is naar mijn schoonzus. Mijn schoonzus is vrij actief, hij nogal passief. Iedere keer als ze iets wil gaan doen, inspelen op 'gaat dat lukken met de kindjes', en ocharme ze gaan moe zijn.

Gevolg: hij content in de zetel, zij mailcontent, zonder het door te hebben
Ik moet zeggen dat hier thuis ik (hopelijk zonder manipulatie) dezelfde rol speel. Vrouw zou graag elk weekend wel ergens op bezoek gaan, ik zou liever met de baby ook wel genoeg thuis zijn. Soms worden mijn argumenten daarin gehoord, soms niet. De gulden middenweg is gewoon een babysit.

En zo zijn we gisteren kunnen naar huis komen omdat de dochter niet wou slapen waar we op bezoek waren. :unsure:

Ik heb mij eens gewaagd aan een quick pick met als inzet 20 eur, en 4 Win for Life krasbiljetten van 2 eur per stuk. 1 krasbiljet heeft 2 euro opgebracht, voor de rest overal 0 euro. F*#k off nationale loterij :angry:
Gij dacht meteen het groot geld te winnen ofwa? 😅

Mensen die denken dat ze alles gratis kunnen hebben.
Verkoop je een wandelgps, zo goed als nieuw, voor een fractie van wat het nieuw kost, willen ze er nog de helft van af 😡

Mensen die denken dat ze alles gratis kunnen hebben.
Verkoop je een wandelgps, zo goed als nieuw, voor een fractie van wat het nieuw kost, willen ze er nog de helft van af 😡

Wat is het nu, willen ze het gratis ? Of de helft van een fractie van de originele prijs ?

Aan de andere kant, als het al een fractie kost, en je neemt daar de helft van is het nog altijd een fractie. Dus ze geven u eigenlijk wat jij vraagt !!!!

Wat is het nu, willen ze het gratis ? Of de helft van een fractie van de originele prijs ?

Aan de andere kant, als het al een fractie kost, en je neemt daar de helft van is het nog altijd een fractie. Dus ze geven u eigenlijk wat jij vraagt !!!!
Mensen die op een zondag moeilijk doen en alles letterlijk nemen is ook zo een ergernis. 😅

Gisteren veel tijd doorgebracht op de autosnelweg. Valt toch zo op hoe al die dikke wagens ofwel geen cruise control optie hebben, of de bestuurder het niet kent.... Adaptive Cruise Control op 123 km/h ingesteld, en dan zie je velen om je heen remmen, versnellen, zonder dat er ook maar enige reden toe is...
Ook weer opvallend hoe veel bestuurders met de GSM achter het stuur bezig waren, inclusief licht vrachtverkeer & taxi's.

Gisteren veel tijd doorgebracht op de autosnelweg. Valt toch zo op hoe al die dikke wagens ofwel geen cruise control optie hebben, of de bestuurder het niet kent.... Adaptive Cruise Control op 123 km/h ingesteld, en dan zie je velen om je heen remmen, versnellen, zonder dat er ook maar enige reden toe is...
Ook weer opvallend hoe veel bestuurders met de GSM achter het stuur bezig waren, inclusief licht vrachtverkeer & taxi's.
Paar dagen terug ene zien vrachtwagen besturen met zijn knieën. Dat was toch ook even slikken.

Het behekste toetsenbord van mijn laptop dat zelf allerlei toetsencombinaties creëert als mijn vingers er nog maar bij in de buurt komen. Ik ben er al bijna aan gewoon dat tijdens het typen de zoom opeens naar 120% of 90% gaat, maar nu is vanuit het niets de schermoriëntatie van 'liggend' naar 'staand' veranderen blijkbaar het nieuwste...:angry:

Het behekste toetsenbord van mijn laptop dat zelf allerlei toetsencombinaties creëert als mijn vingers er nog maar bij in de buurt komen. Ik ben er al bijna aan gewoon dat tijdens het typen de zoom opeens naar 120% of 90% gaat, maar nu is vanuit het niets de schermoriëntatie van 'liggend' naar 'staand' veranderen blijkbaar het nieuwste...:angry:
Seg seg. Ge moet u wel wat willen aanpassen aan de laatste technologische snufjes.
Djeezus, boomer!!

🤪🤪

Soms vraag ik mij af waarom ze moeite doen. Super duidelijk is dat misschien niet op de foto maar aan die put is echt 0,0 verbetering.

put.jpg

Vreemde zondag, ik loop al heel de dag precies uit de pas met het verloop van de dag. Het is nu zes uur, voelt alsof het twee uur is. Tijd voor avondmaal maar voelt fout. Raar.

Ik woon momenteel in een vrij grote stad maar waar ik opgegroeid ben is een echt boerengat.

En wat mij opvalt wanneer ik terugkeer naar mijn boerengat. De Vlaamse verkavelingsdrang is echt onstopbaar. Maar voor jullie stoppen met lezen: ik heb het voor één keer niet alleen over het letterlijk verkavelen maar ook over gewoon, het exploiteren en uitwringen van alle laatste restjes stilte en natuur voor persoonlijk geldgewin. Vroeger was het daar, buiten de landbouwactiviteiten die er van oudsher plaatsvinden, de absolute rust en stilte en kon je nog verborgen plaatsjes opzoeken die niemand wist te vinden (behalve de lokale bevolking) om even tot rust te komen. Vandaag de dag ben je dat dus definitief kwijt. Een greep uit mijn vaststellingen, te land, ter zee en in de lucht:
  • Te Land: Plots zie je daar midden ten velde van die idiote "Tiny House"-en opduiken. -> Iemand heeft er een verdienmodel van gemaakt om rust, stilte en schoonheid op de buiten te "verkavelen" en exploiteren.
  • Ter "Zee": Op (tot voor kort) totaal onbekende waterlopen in de buurt kon je vroeger genieten van eenden, ganzen, kwakende kikkers, ... Onlangs zette ik mij daarlangs, zag ik plots allerlei peddelbootjes opduiken. :wtf: Vroeger was het verboden om dergelijke waterlopen te bevaren, vandaag wordt dat blijkbaar toegelaten door "de steeds stijgende vraag". Lijkt mij eerder een reden om nog meer te verbieden in plaats van alle remmen los te gooien, maar soit.
  • En in de Lucht: een privé-persoon een paar kilometer verder die zijn stuk grond sinds kort gebruikt voor het laten opstijgen en landen van parapentes. Zit je daar 's avonds in alle rust en stilte van de zonsondergang te genieten in alle privacy. Tot je plots een steeds luider wordend geronk hoort en er zo'n idioot aan een parachute begint te zwaaien naar jou, een half uur aan een stuk. *Zucht*
  • Etc.
En ironisch genoeg beweren alle partijen van zichzelf "pro natuur en stilte te zijn", "kom genieten van de ongereptheid!", "kom de wilde vogels bekijken!", "de laatste open ruimte!", ...
Maar hun handelingen gaan allemaal lijnrecht tegen deze holle woorden in. Door jullie commerciële exploitatie, ís er net geen natuur en stilte meer. Door jullie commerciële exploitatie ís er net geen ongereptheid meer. Door jullie commerciële exploitatie, zíjn er net geen vogels meer. Het is precies Schrödingers kat: als je het wil bekomen bekijken, dan is het er niet meer.

Zijn ze te lomp om het te beseffen? Of zijn ze te commercieel dat ze het wel beseffen maar het hen geen hol kan schelen?

Het is echt hallucinant om de ontwikkelingen te moeten vaststellen van de laatste 10 jaar. Gans Vlaanderen moet kapot. Elke morzel grond moet volledig economisch geëxploiteerd worden tot op het bot. Niets valt nog te ontdekken. Wat vroeger doodnormaal was, is nu plots "wauw, kom dit allemaal snel bekijken!"
Het heeft ook iets pathetisch en dystopisch. Het is alsof we binnen 30 jaar met z'n allen "op safari" zullen gaan om naar een glazen bak te zitten turen waar het laatst-levende Vlaamse konijn in zit.

Leven we niet stilaan met teveel mensen op elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan