Hoe vreemd is dit? 3 maand voordien ... dat is ook de eerste keer dat ik dat leesHoe moeilijk kan het zijn om na 13 jaar nog steeds geen systeem van herinnering en vernieuwing te hebben voor het vervallen van het rijbewijs.
Dan spreek ik niet van brieven versturen maar iets als een bericht in de eBox, lijkt me nu niet dat dit zo complex is om op te zetten.
Ik wist dat mijn rijbewijs midden augustus vervalt en had hier een reminder voor gemaakt in de agenda. Nu hoor ik van de gemeente dat ik te laat ben, gezien de aanvraag 3 maanden voor vervaldatum moet gebeuren (https://mobilit.belgium.be/nl/weg/rijden/rijbewijzen/rijbewijs-hernieuwen/rijbewijs-hernieuwen). Bovendien is er geen mogelijkheid om hiervoor een afspraak te maken (alles gaat via afspraak bij ons) en is men nu aan het uitzoeken wat precies moet gebeuren en zal men mij binnen de 10 dagen laten weten wat te doen.
Ik heb pas gezien dat mijn rijbewijs verviel 1 week voor datum. Gelukkig de dag erna nog een afspraak kunnen maken en 1 dag na vervaldatum al mijn nieuw rijbewijs kunnen gaan ophalen
En geen enkel probleem gehad met de gemeente ofzo :/

Mensen met gemeenschappelijke facebookaccounts zijn al erg. Maar ik heb zonet nog een gradatie erger gezien, met voornamen in verkleinvormen, met de kinderen erbij.
succes
.