Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe moeilijk kan het zijn om na 13 jaar nog steeds geen systeem van herinnering en vernieuwing te hebben voor het vervallen van het rijbewijs.
Dan spreek ik niet van brieven versturen maar iets als een bericht in de eBox, lijkt me nu niet dat dit zo complex is om op te zetten.

Ik wist dat mijn rijbewijs midden augustus vervalt en had hier een reminder voor gemaakt in de agenda. Nu hoor ik van de gemeente dat ik te laat ben, gezien de aanvraag 3 maanden voor vervaldatum moet gebeuren (https://mobilit.belgium.be/nl/weg/rijden/rijbewijzen/rijbewijs-hernieuwen/rijbewijs-hernieuwen). Bovendien is er geen mogelijkheid om hiervoor een afspraak te maken (alles gaat via afspraak bij ons) en is men nu aan het uitzoeken wat precies moet gebeuren en zal men mij binnen de 10 dagen laten weten wat te doen.
Hoe vreemd is dit? 3 maand voordien ... dat is ook de eerste keer dat ik dat lees 😅
Ik heb pas gezien dat mijn rijbewijs verviel 1 week voor datum. Gelukkig de dag erna nog een afspraak kunnen maken en 1 dag na vervaldatum al mijn nieuw rijbewijs kunnen gaan ophalen :thinking: En geen enkel probleem gehad met de gemeente ofzo :/

eind vorige zomer een waterslide van Intex gekocht op Bol.
Dus niet heel lang gebruikt.
Vorige week terug opgeblazen. Onmiddellijk 3 kleine gaatjes in de naden moeten kleven.
Dag later een grotere, die dan helemaal open gescheurd is.
Ding is geen jaar oud, en verkoper zegt:
Helaas is de garantie periode hiervan verstreken en kunnen wij hierin niks meer betekenen.

Is wettelijke vakantie garantie niet een jaar of 2?

Laatst bewerkt:
Gewoon de noorse nationale bank die de rente nog maar eens optrekt. hypotheek is van 1.2% 2 jaar geleden naar >5% nu en het gaat zeker nog 2 jaar naar omhoog gaan :oink:

Begin het nu wel serieus te voelen

Ik ken iemand die regelmatig onderdak biedt aan Oekraïeners. Nu zie ik hem héél regelmatig reageren op posts van Oekraïense jonge vrouwen die in de UK een plaats zoeken. Genre: "als België nog een optie is, hoor ik het graag".

Komt een beetje needy over op die manier.
Oekraïnse vrouwen zijn gemiddeld genomen wel mooie vrouwen vind ik. Dus als uwe lul groter is dan uw verstand. Sorry om het zo cru te zeggen dan xxx

En natuurlijk heb ik er geen erg in als er Belgisch Oekraïnse koppels uit voort gaan komen (dat zal ook gewoon gebeuren). MAAR dan wel om de JUISTE redenen.

Dus ik kan uw ergernis begrijpen. Alle misschien bedoelt hij het niet zo, maar zo komt dat toch wel over (bij mij)

Is wettelijke vakantie garantie niet een jaar of 2?
Wettelijke garantie is idd. 2 jaar. Als ze daar moeilijk over doen melden dat je klacht gaat indienen bij FOD economie. Als ze dan nog geen garantie verlenen consumentenombudsdienst inschakelen én melden bij meldpunt FOD economie. Je kan dan zeggen van "jamaar ik vind dat de moeite niet voor what het heeft gekost", dat is exact waar dit soort firma's op rekenen.

Heb die firma eens opgezocht.
Is een Nederlandse winkel die via bol verkoopt.
Die hebben dezelfde plichten?
Heb je dat via bol BE gekocht? Zo ja? Dan moet bol de BE wetgeving volgen. Anders is het nog beter en moeten ze de NL wetgeving volgen. Dan kun je naar economische levensduur kijken. Dolle pret.

Wettelijke garantie is idd 2jaar maar als ik mij niet vergis ligt de eerste 6m de bewijslast bij de verkoper (goed wordt geacht defect te zijn geproduceerd, verkoper moet bewijzen dat dit niet zo is) , daarna bij de koper (goed wordt geacht correct te zijn geproduceerd, koper moet bewijzen dat dit niet zo is).
Dus al ge nu, na een jaar, uw garantie wilt inroepen is dat niet zo vanzelfsprekend als de verkoper niet "uit goede wil" het terug aanvaard ter herstelling/teruggave

Wettelijke garantie is idd 2jaar maar als ik mij niet vergis ligt de eerste 6m de bewijslast bij de verkoper (goed wordt geacht defect te zijn geproduceerd, verkoper moet bewijzen dat dit niet zo is) , daarna bij de koper (goed wordt geacht correct te zijn geproduceerd, koper moet bewijzen dat dit niet zo is).
Dus al ge nu, na een jaar, uw garantie wilt inroepen is dat niet zo vanzelfsprekend als de verkoper niet "uit goede wil" het terug aanvaard ter herstelling/teruggave
Hangt een beetje af van wanneer hij het gekocht heeft want sinds kort is de bewijslast voor de verkoper naar 2 jaar gegaan.

Gewoon via mijn app van bol.com
Op de factuur zie ik wel bol.com en Nederlands adres.
Ik zie dit probleem nu wel vaker voorbijkomen bij andere mensen die deze hebben (intex waterslide)

Mensen met gemeenschappelijke facebookaccounts zijn al erg. Maar ik heb zonet nog een gradatie erger gezien, met voornamen in verkleinvormen, met de kinderen erbij.

Dus formaat: andyke tamarake kyanootje + beide familienamen.

Mijn dierenarts is gestorven 😭

Een man van 74,maar met tonnen expertise.

Die kon dieren redden die andere dieren artsen hadden opgegeven.

Echt klote gevoel. Sinds hij mijn kat heeft geholpen, nadat een ander er geen raad meer mee wist....

Toch iets om bij stil te staan ☹️

:devilish:Mensen met gemeenschappelijke facebookaccounts zijn al erg. Maar ik heb zonet nog een gradatie erger gezien, met voornamen in verkleinvormen, met de kinderen erbij.

Dus formaat: andyke tamarake kyanootje + beide familienamen.
Reporten bij FB, T zal rap gedaan zijn met Andyken Tamaraken Kyanootje Neukermans-Demaegd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan