Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ocharme met zo een armieterig pensioentje :sneaky:

Wie is die arts die dat voorschrijft?
De artsen staan normaliter in het volgsysteem maar veel kan je daar natuurlijk (terecht) niet mee. Leerling heeft dit jaar al 15 afwezigheden met briefje en 19 zonder rechtvaardiging (dus geen briefje van ouders of over het maxim dat ouders zelf mogen wettigen). Ik ben de allerlaatste persoon om te zeggen dat je niet mentaal op je tandvlees kan zitten, maar een schooljaar zo in horten en stoten is geen oplossing. Aan de ene kant dan uw kind om de haverklap thuishouden maar ook pertinent weigeren een oplossing te zoeken die ook effectief kan helpen (de richting is té zwaar, dat kan iedereen overkomen), in feite heeft dat meisje nu geen echte kans. Dan doet ze seffens hetzelfde in CVO, wat ook niet zal lukken en plots ben je 21/22 met zelfvertrouwen onder nul en schrik / haat voor het volgen van een opleiding.

Ocharme met zo een armieterig pensioentje :sneaky:

Goh ja, krijgt een deftig pensioen waar hij niet mag over klagen op zich, maar dat ze zomaar 500€ de maand afpakken omdat de overheid moet besparen: daar zou niemand mee lachen.
Da's het nadeel van de ambtenarij he. Je bent benoemd, dus geen contract, dus ze kunnen eigenlijk zomaar vanalles in een nieuwe wet gieten, waardoor ge veel verliest.

En zijn loon zal ook wel geen basisniveau geweest zijn, dus standaard is dat zeker niet.

In het ziekenhuis staat een waardeloze bak met deugdelijke vrijwilligers rond om uw check-in te registreren.
De chip op mijn ID werkt niet en ik betaal vóór vervaldatum geen euro of seconde voor een andere ID.
Ergernis: ongevraagde adviezen en bemerkingen van receptionisten, die het verlenen van een standaard dienst (de manuele check-in) als een last zien.

Goh ja, krijgt een deftig pensioen waar hij niet mag over klagen op zich, maar dat ze zomaar 500€ de maand afpakken omdat de overheid moet besparen: daar zou niemand mee lachen.
Da's het nadeel van de ambtenarij he. Je bent benoemd, dus geen contract, dus ze kunnen eigenlijk zomaar vanalles in een nieuwe wet gieten, waardoor ge veel verliest.

En zijn loon zal ook wel geen basisniveau geweest zijn, dus standaard is dat zeker niet.
Volgens een snelle LinkedIN opzoeking heeft hij 42 jaar lang gewerkt op niveau 'Adviseur' - wat ruim is.
Maar dat is wel een hele carrière van begin tot einde managementniveau.

Volgens een snelle LinkedIN opzoeking heeft hij 42 jaar lang gewerkt op niveau 'Adviseur' - wat ruim is.
Maar dat is wel een hele carrière van begin tot einde managementniveau.
Adviseur bij FOD financiën dus had hem wat beter advies gegeven dan was er nu geen probleem om de pensioenen te betalen :oi22:
Maarja met een diploma 'taal en letterkunde' zal zijn advies dus niet economisch/wiskundig geweest zijn :unsure:

Adviseur is bij Financiën gewoon een titel hoor. Da's een niveau A geweest, universitair niveau dus.
Da's inderdaad een brede waaier, maar het is dus niet dat die gewoon "adviesgever" was.

Kan gaan van diensthoofd, tot lesgever, of andere actieve jobs waar de FOD universitaire niveaus voor in dienst heeft.

Een mens zou zich soms afvragen: is er eigenlijk iets dat we hier als een community NIET weten? Het gaat hier over een ingegroeide teennagel, en er delft hier iemand een scene uit een sitcom van 40 jaar geleden op. Ik bedoel, heb die serie ook ooit wel eens gezien, maar geen enkele herinnering aan dit specifiek stuk.

Airco op kantoor stuk. Koelgroep die defect is en die waarschijnlijk eind juni zal worden vervangen.
In de winter deed de verwarming het ook al niet zoals het moest.

Mijne pa heeft het klaargespeeld om een van de remmen van zijn rollator die nog geen 3 maanden oud is al stuk te maken.
Hij kan er nog wel mee remmen, maar kan de rem aan één kant niet meer vast zetten.

Vandaag in de Stadsschouwburg van Antwerpen naar een voorstelling gaan kijken. Wat een slechte stoelen. Ook 3 man voor me dat de voorstelling verschillende malen zat te filmen met hun smartphone. Lekker irritant. Uiteraard kneep de security en het zaalpersoneel een oogje toe 🤷‍♂️
Laatst daar voor Jim Jefferies geweest. Gewoon te krap eigenlijk. En ook mensen die te laat waren, maar evengoed vonden dat ze moesten praten bij het binnenkomen. Irritante eikels.

Laatst daar voor Jim Jefferies geweest. Gewoon te krap eigenlijk. En ook mensen die te laat waren, maar evengoed vonden dat ze moesten praten bij het binnenkomen. Irritante eikels.
Erg krap inderdaad. Die zaal smaakt gewoon om vernieuwing. Alleja, afbreken van het gebouw eigenlijk. Ik ben wel voorstander van wat strenger optreden bij concerten/theater. Te laat is niet meer binnen en video-opname maken is direct buiten. Misschien wat kort door de bocht, maar het zou voor de rest dat ook heeft betaald een stuk aangenamer zijn.

Goed dat ik dit nu weet, want voor een voorstelling van meer dan 1h30 ga ik al niet meer naar die zaal tenzij ik m'n benen kan strekken aan een stoel aan de kant ofzo.

Erg krap inderdaad. Die zaal smaakt gewoon om vernieuwing. Alleja, afbreken van het gebouw eigenlijk. Ik ben wel voorstander van wat strenger optreden bij concerten/theater. Te laat is niet meer binnen en video-opname maken is direct buiten. Misschien wat kort door de bocht, maar het zou voor de rest dat ook heeft betaald een stuk aangenamer zijn.

Goed dat ik dit nu weet, want voor een voorstelling van meer dan 1h30 ga ik al niet meer naar die zaal tenzij ik m'n benen kan strekken aan een stoel aan de kant ofzo.
Voor een stand up is dat anders wel handig materiaal. Bij Geubels in de Stadsfeestzaal ging er na 5 min iemand van de 2de rij weg. Direct opmerking natuurlijk en dan vragen aan de partner wat z’n naam was en of het pipi of kaka was. Bij terugkomst uiteraard alweer de nodige hilariteit.

Airco op kantoor stuk. Koelgroep die defect is en die waarschijnlijk eind juni zal worden vervangen.
In de winter deed de verwarming het ook al niet zoals het moest.

Collega? :p

Al was de defecte / slecht werkende koeling hier geen ergernis voor mij - veel collega's die erover kloegen, ik heb mijn raam open gezet en met de wind was dat voldoende afkoeling.
De niet werkende verwarming gedurende maanden in de winter was iets anders...

Collega? :p

Al was de defecte / slecht werkende koeling hier geen ergernis voor mij - veel collega's die erover kloegen, ik heb mijn raam open gezet en met de wind was dat voldoende afkoeling.
De niet werkende verwarming gedurende maanden in de winter was iets anders...
Ik denk het niet want in ons gebouw kunnen de ramen niet open. :frown:

Vandaag in de Stadsschouwburg van Antwerpen naar een voorstelling gaan kijken. Wat een slechte stoelen. Ook 3 man voor me dat de voorstelling verschillende malen zat te filmen met hun smartphone. Lekker irritant. Uiteraard kneep de security en het zaalpersoneel een oogje toe 🤷‍♂️
Plus hoogtevrees moogt ge ook niet direct hebben als ge wat in de hogere rijen op dat balkon zit. Zo steil.

Iedereen heeft het over 'Dont mention the war' in die aflevering, maar het gedeelte met het brandalarm is imo nóg beter.

Een mens zou zich soms afvragen: is er eigenlijk iets dat we hier als een community NIET weten? Het gaat hier over een ingegroeide teennagel, en er delft hier iemand een scene uit een sitcom van 40 jaar geleden op. Ik bedoel, heb die serie ook ooit wel eens gezien, maar geen enkele herinnering aan dit specifiek stuk.
Nochtans een van de bekendere scenes uit die reeks.

"my god, you're ugly. You need a plastic surgeon dear, not a doctor", is een zin die in mijn geheugen is gebeiteld.

Maar ik begrijp dat dit niet voor iedereen geldt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan