Status
Niet open voor verdere reacties.
Een mens zou zich soms afvragen: is er eigenlijk iets dat we hier als een community NIET weten? Het gaat hier over een ingegroeide teennagel, en er delft hier iemand een scene uit een sitcom van 40 jaar geleden op. Ik bedoel, heb die serie ook ooit wel eens gezien, maar geen enkele herinnering aan dit specifiek stuk.
Dat meen je niet? Dit komt gewoon uit The Germans, gewoon de beste FT aflevering, gewoon legendarisch, ik heb ze zelf al 100 x gezien denk ik, en ik blijf er mee lachen. Voor mijn part geven ze dit gewoon als les Engels aan de kinderen in school, maar deze aflevering is zowat het beste dat ooit op TV is verschenen

Iedereen heeft het over 'Dont mention the war' in die aflevering, maar het gedeelte met het brandalarm is imo nóg beter.

Die Fire Alert scene is idd hilarisch

De beste stukjes volgens mij zijn de eland (ook uit diezelfde "The Germans")

en vooral dit stukje "My god You're Ugly" en het legendarische "You need a plastic surgeon, my dear, not a doctor"
 
Net moeten uitleggen aan een meisje van 17 wat 'tevergeefs' wil zeggen. Ze was zelfs niet zeker van de uitspraak 'teevergeefs?' 'te vèr geefs' 'Is dat dan van 'vergeven', mevrouw?'
ze krijgt natuurlijk wel les van jou, ze maakt daar "teef vergeven" van eigenlijk, lijkt me dus wel een goede leerlinge/onderaanneemster
 
In het BSO hebben ze het vak Nederlands of Biologie niet apart, dat is allemaal 1 algemeen vak... Wat betekent dat het dus TSO of ASO is... 🙈
Het is TSO, Jeugd en Gehandicaptenzorg.

@recipe4hate My good dude, het thema deze week is 'contaminatie, tautologie of pleonasme' dus ik ben niet fout, ik ben mee met de leerstof. Ha!
 
Het is TSO, Jeugd en Gehandicaptenzorg.

@recipe4hate My good dude, het thema deze week is 'contaminatie, tautologie of pleonasme' dus ik ben niet fout, ik ben mee met de leerstof. Ha!
Het maalt niet welk thema het is, imo.
Je komt hier vaker denigrerend doen over leerlingen, maar maakt evengoed fouten.

‘Tevergeefs’ is ook geen contaminatie, tautologie of pleonasme. Ha!
 
Dat meen je niet? Dit komt gewoon uit The Germans, gewoon de beste FT aflevering, gewoon legendarisch, ik heb ze zelf al 100 x gezien denk ik, en ik blijf er mee lachen. Voor mijn part geven ze dit gewoon als les Engels aan de kinderen in school, maar deze aflevering is zowat het beste dat ooit op TV is verschenen
Mijn eerste kennismaking met Fawlty Towers was op school tijdens de les Engels!
 
Net moeten uitleggen aan een meisje van 17 wat 'tevergeefs' wil zeggen. Ze was zelfs niet zeker van de uitspraak 'teevergeefs?' 'te vèr geefs' 'Is dat dan van 'vergeven', mevrouw?'

Ben nu echt niet zeker of dat trollen was of niet. Afgaande van het klasgemiddelde niet, gelukkig stond het in het vak Biologie en moet ik niet mijn dosis Xanax verhogen vóór het examen Nederlands.
dus heb je tevergeefs tevergeefs proberen uit te leggen
 
Je komt hier vaker denigrerend doen over leerlingen, maar maakt evengoed fouten.
Denigrerend ... Oké. Ik zie inderdaad hoe het zo zou kunnen overkomen. Dat spijt mij. Deze maand heb ik in elk geval geen tijd over om te schrijven voor de FP van BG dus die is dan alleszins beter te pruimen voor de lezers. Ik focus mij nu best gewoon op mijn irl job, het kan maar helpen om mijn eigen taalgebruik op te poetsen en dan ooit eens beter geschoold terug op het forum te komen. Het was leuk, gasten, goede warme zomer gewenst!
 
Het maalt niet welk thema het is, imo.
Je komt hier vaker denigrerend doen over leerlingen, maar maakt evengoed fouten.

‘Tevergeefs’ is ook geen contaminatie, tautologie of pleonasme. Ha!
Tis goed we weten al langer dat gij perfect zijt op vlak van taal en waarschijnlijk stiekem een klein orgasme krijgt in t broekske iedere keer ge iemand kunt verbeteren.
 
Tis goed we weten al langer dat gij perfect zijt op vlak van taal en waarschijnlijk stiekem een klein orgasme krijgt in t broekske iedere keer ge iemand kunt verbeteren.
Dan hebt ge de essentie helemaal niet mee.

Kritiek komen geven op kinderen die moeten leren (en gewoon van een lager niveau zijn) en dan zelf een flauwe repliek geven a la “ik ben eigenlijk geen leerkracht NL” wanneer er op eigen fouten gewezen wordt, dáár krijg ik ne slappe van.
 
Los daarvan ben ik het er trouwens mee eens dat het niveau van het onderwijs anno 2023 enorm gezakt is tegenover toen ik nog op de schoolbanken zat.
 
Dan hebt ge de essentie helemaal niet mee.

Kritiek komen geven op kinderen die moeten leren (en gewoon van een lager niveau zijn) en dan zelf een flauwe repliek geven a la “ik ben eigenlijk geen leerkracht NL” wanneer er op eigen fouten gewezen wordt, dáár krijg ik ne slappe van.
"Gewoon van een lager niveau zijn"...
Dude, ik heb die richting ook gevolgd en meer dan 70% van mijn klas heeft daarna zonder veel problemen een bachelor behaald hoor... 25j geleden toen het niveau van de bachelors wèl nog "niveau" had. 🙄
(De meesten trouwens als leerkrachten en op de 2de plaats verpleegkundige.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan