Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen weet dat ze daar nog met paard en kar rijden!
Ja, lap, dus die geasfalteerde wegen zullen dan ook wel niet kloppen, zekers?
Ik kom daar nooit, ik stop altijd bij het bordje 'Einde'.

Of het zou ook kunnen dat er 'Eine' op staat.
In elk geval ergens op de grens in de omgeving Oudenaarde.

Artikel van 13/07/2023.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/universiteit-oxford-onthult-de-top-20-landen-met-de-grootste-eters-en-belgie-staat-hoger-dan-u-denkt~b7936786/

IMG_0801.jpeg

IMG_0802.jpeg

Volgens deze cijfers staan we wel maar op positie 81 voor percentage met obesitas.

Nu, ik herinner me wel hoe een Spaanse collega me ooit zei dat het haar opviel hoe veel mensen hier een sport doen als hobby. Ook vreemd hoe bv. Mexico niet in die top 20 staat, al kan dat zijn omdat gemiddeld (ook straatarme mensen) dat niet zoveel calorieën geeft. Kan verklaren waarom er vooral rijkere landen in die lijst staan. Het gemiddelde geeft maar beperkte informatie.

Laatst bewerkt:
Volgens deze cijfers staan we wel maar op positie 81 voor percentage met obesitas.

Nu, ik herinner me wel hoe een Spaanse collega me ooit zei dat het haar opviel hoe veel mensen hier een sport doen als hobby. Ook vreemd hoe bv. Mexico niet in die top 20 staat, al kan dat zijn omdat gemiddeld (ook straatarme mensen) dat niet zoveel calorieën geeft. Kan verklaren waarom er vooral rijkere landen in die lijst staan. Het gemiddelde geeft maar beperkte informatie.

Ik sport om te kunnen blijven eten en drinken wat ik wil - dus dat zal al zeker een mogelijke verklaring kunnen zijn voor deze cijfers :unsure:

Het is 'de handdoek in de ring gooien', maar blijkbaar is dat te moeilijk voor Het Nieuwsblad. Heel dat artikel schrijven ze het verkeerd. Zit daar echt niemand meer die een klein beetje controleert wat er gepost wordt?

Mijn neuroloog werkt op mijn zenuwen

Ik ben tussen 1 aug 2017 en 31 juli 2018 1 jaar lang mijn rijbewijs kwijt geraakt door epilepsie.

De neuroloog heeft dan besloten onderstaande toe te passen
Rijbewijs 1 jaar --> 2018 - 2019
Verlenging met 1 jaar --> 2019 - 2020
Verlenging met 2 jaar --> 2020 - 2022
Verlenging met 2 jaar --> 2022 - 2024
Verlenging met 5 jaar --> 2024 - 2029
Verlenging met 5 jaar --> 2029 - 2034
En daarna opnieuw 10 jaar

De wet zegt dit "De geldigheidsduur wordt bij een eerste afgifte toegekend voor 1 jaar
daarna voor een periode van maximaal 5 jaar na de laatste aanval en
daarna kan de rijgeschiktheid onbeperkt toegekend worden" (maar dit is nu dus 10 jaar geworden)

Dus eigenlijk is hij zelfs een beetje strenger dan de wet. Wettelijk mag ik in augustus 2024 terug voor 10 jaar mijn rijbewijs verkrijgen. Maar hij stelt dit uit tem 2034.

Vorig jaar (2022) heb ik echter opnieuw een verlenging verkregen van 1 jaar ipv 2 jaar. :frown:
Toen ik dit aangaf zei hij doodleuk: Ah maar je moet toch elk jaar op controle dus er is toch geen probleem! :unsure:

Jawel, het probleem is dat hij zijn belofte heeft gebroken.

---

Anyways ik ga volgende week nog een laatste keer langs bij hem en dan neem ik een andere neuroloog.

Laatst bewerkt:
Ik kan zo al raden wat ze gaan geven op de koffietafel :unsure:
Ik ben er nog niet zeker van.

Een sappige airfryer steak, een lekkere stevige maaltijdsoep of spaghetti.
De vraag is vooral of de nabestaanden dit evengoed kunnen bereiden ...
VID-20210501191010.gif

Tziet er niet uit maar twas ieg geen taaie lap. Kwam nog veel sap uit.
IMG20221210124729.jpg

Mozessoep, ze blijft gewoon ter plekke staan. It's a miracle.
Bekijk bijlage 3669Bekijk bijlage 3670
allez, toch gelukt om eens gezond te koken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan