Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
:wtf:

Opnieuw hetzelfde liedje. Godverdomme, dat is nu al sinds het begin van die pandemie dat ambtenaren echt niet meer te bereiken zijn hé. Het was vroeger al erg, en nu is het helemaal een ramp.

Nu, dat hoeft niet te verbazen als ik in onze vriendenkring de verhalen hoor van een goede vriendin-ambtenaar waarbij ze letterlijk zei dat ze sinds dat thuiswerken geen hol doet.
Veralgemenen is ook een kunst..

Bij welke dienst moet ge zijn?

Als je er woont misschien wel ja. Ik kan toertjes rond de ring beginnen maken om op kantoor te geraken.
Ik weet niet waar ge werkt en van waar ge komt, maar vermits ge aan beide kanten de ring op kunt rijden (afrit Noord vs Zuid) is het toch perfect mogelijk om een optimale(re) route te kiezen?

Allezjah, het is uiteraard mogelijk dat gij 1 van de uitzonderingen zijt die jammer genoeg een serieuze detour moet doen. En dat is heel jammer voor u (oprecht).
Maar over het algemeen lijkt mij dit gewoon een goed plan te zijn.

Ik ben eigenlijk meer tevreden over DPD dan over Bpost en PostNL. Bij DPD krijg je tenminste een fatsoenlijk timeframe wanneer de bezorger langskomt en kan je op de tracker volgen waar die juist zit op z'n toer. Maar goed, de dienstverlening kan natuurlijk sterk afhankelijk zijn van regio en bezorger.

Dat timeframe is bij BPost toch ook? En (hier alvast) toch meestal redelijk accuraat.
Maar lijkt me idd ook afhankelijk te zijn van regio tot regio. In een druk stedelijk gebied waar alles constant vast staat qua verkeer, zal dat al anders zijn dan in een rustige regio's waar zulke zaken veel beter ingeschat kunnen worden, zeker als het doorgaans vaste bezorgers voor een bepaalde route/regio zijn.

Corona-threads.
Misschien is het een idee om dat Corona-onderdeel van dit forum een paar dagen in quarantaine zetten. Rustig uitzieken en daarna uitgerust er tegenaan gaan. :unsure:

Moeten andere topics die in contact kwamen met het onderwerp corona dan ook uit voorzorg in quarantaine?
We kunnen mss gewoon uit voorzorg op elke pagina van een topic eerst zelf een ctrl+f test doen om te zien of het woordje "corona" niet aanwezig is? Uiteraard is zo'n test niet altijd 100% veilig want wordt "tis maar een griepje" niet opgemerkt door zo'n test.

Ik weet niet waar ge werkt en van waar ge komt, maar vermits ge aan beide kanten de ring op kunt rijden (afrit Noord vs Zuid) is het toch perfect mogelijk om een optimale(re) route te kiezen?

Allezjah, het is uiteraard mogelijk dat gij 1 van de uitzonderingen zijt die jammer genoeg een serieuze detour moet doen. En dat is heel jammer voor u (oprecht).
Maar over het algemeen lijkt mij dit gewoon een goed plan te zijn.
Sja ik kom via de Steenweg op Blaasveld/N16 en moet naar Zwartzustersvest. Als ik het goed gezien heb, stuurt hun routeplanner mij dan de Battelsesteenweg op tot aan de ring en dan kan ik heel de ring rond. Kruispunten die ik dan moet passeren zijn o.m. die met Leuvensesteenweg (wat nu al bij momenten een ramp is) en dan nog het kruispunt met Nekkerspoel enz. (ook al zo gezellig).

Nu is het van aan de McDonalds nog geen 5 minuten rijden meer en ik ben er.

Sja ik kom via de Steenweg op Blaasveld/N16 en moet naar Zwartzustersvest. Als ik het goed gezien heb, stuurt hun routeplanner mij dan de Battelsesteenweg op tot aan de ring en dan kan ik heel de ring rond. Kruispunten die ik dan moet passeren zijn o.m. die met Leuvensesteenweg (wat nu al bij momenten een ramp is) en dan nog het kruispunt met Nekkerspoel enz. (ook al zo gezellig).

Nu is het van aan de McDonalds nog geen 5 minuten rijden meer en ik ben er.
Leuvensesteenweg is idd momenteel geen lachertje maar zou hopelijk tijdelijk moeten zijn. Eens die werken van de zuidelijke tangent (equivalent van R6 aan noordkant) klaar zijn, zou er wel veel minder (zuidelijk) doorgaand verkeer in jouw weg moeten rijden op de (eenrichtings) ring. Maar dat er een fase met extra hinder aan voorafgaat, lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Leuvensesteenweg is idd momenteel geen lachertje maar zou hopelijk tijdelijk moeten zijn. Eens die werken van de zuidelijke tangent (equivalent van R6 aan noordkant) klaar zijn, zou er wel veel minder (zuidelijk) doorgaand verkeer in jouw weg moeten rijden op de (eenrichtings) ring. Maar dat er een fase met extra hinder aan voorafgaat, lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Normaal opent die tangent in april 2022 dacht ik.

FB_IMG_1642012028095.jpg

@knight-rider
Hier vorig jaar ook een ziekenhuisfactuur gekregen omdat hospitalisatieverzekering ze nog steeds niet betaald had.
Had ook geen weet dat er nog een openstaande factuur was.

Toen meteen contact genomen met ziekenhuis en extra kosten werden meteen kwijtgescholden + ik kreeg een paar maand extra betalingsuitstel om het te regelen met de verzekering.
Ja, dat is wel een iets andere situatie uiteraard.
Maar het komt in orde, ik heb al een mail terug gekregen, ik miet enkel het openstaande bedrag (de 3 euro) betalen en de extra kosten niet.

Ivm met het andere geval met de terugbetaling van de griepvaccins door het ziekenfonds, daar heb ik nog niks van gehoord, dus ga daar morgen zelf eens binnenspringen (normaal gezien zou dat kantoor open moeten zijn).

f*cking idioten bij fluvius

Wil je graag je energieverbruik opvolgen, dan kan je dit doen op Mijn Fluvius, de gratis online toepassing van Fluvius. Daar kan je elke dag een nieuwe update van je energieverbruik raadplegen. Je vindt er je verbruiksgegevens voor zowel elektriciteit als aardgas

Tuurlijk, vanmiddag heeft fluvius de verbruiksgegevens van eergisteren opgeladen. Er zit dus ongeveer 36u vertraging in het rapporteren van de cijfers. Maakt het extra makkelijk voor mensen om alles op te volgen. Waarom laden ze die data zo snel op? Ze zouden ook de gegevens van 12 juli 2021 vandaag kunnen opgeladen hebben.

Toevallig nog eens op HLN terechtgekomen en ik erger mij al dood aan de verslaggeving...

'Nederlandse gevangene van jeugdinstelling in Breda neergeschoten in Sint-Lenaarts: slachtoffer was 21 jaar'

Meneer gijzelt mensen, schiet op de politie en wordt bijgevolg neergeschoten.

SLACHTOFFER?!

Idioten...

Wil je graag je energieverbruik opvolgen, dan kan je dit doen op Mijn Fluvius, de gratis online toepassing van Fluvius. Daar kan je elke dag een nieuwe update van je energieverbruik raadplegen. Je vindt er je verbruiksgegevens voor zowel elektriciteit als aardgas

Tuurlijk, vanmiddag heeft fluvius de verbruiksgegevens van eergisteren opgeladen. Er zit dus ongeveer 36u vertraging in het rapporteren van de cijfers. Maakt het extra makkelijk voor mensen om alles op te volgen. Waarom laden ze die data zo snel op? Ze zouden ook de gegevens van 12 juli 2021 vandaag kunnen opgeladen hebben.
Wij hebben een digitale waterteller en dat is ook zo. De gegevens op de site lopen 24u achter (valt dan nog mee). Je kan dan ook "alarm" instellen voor lekken als het blijft lopen. Vorig jaar eens 2u aan een stuk water afgenomen en 2 dagen later een sms gekregen met een alarm. :laugh:

Koop een smappee ofzo die je verbindt met de poorten van de digitale meter. Dan heb je real time gegevens.
Ik vond dat handig om te kijken of ik nog energie over had om vaatwasser of een ander toestel bij op te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan